مجلس ممنوعیت حمل اسلحه را تصویب کرد که شانس کمی در سنا دارد

رئیس جمهور جو بایدن از رای مجلس نمایندگان تمجید کرد.

بسیاری به تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2008 (District of Columbia v. Heller) اشاره کردند که مشخص کرد سلاح گرم در “استفاده مشترک” برای اهداف قانونی مانند استفاده می شود. دفاع از خود تحت متمم دوم محافظت می شود. به دلیل محبوبیت سلاح هایی مانند آنها گفتند که لایحه AR-15 و استفاده از آن برای دفاع از خود ثابت شده است.

او روز جمعه قبل از رای گیری روی زمین گفت: “قاتلی که رای دهندگان من را کشت، نمی توانست سلاح تهاجمی را در کالیفرنیا بخرد، بنابراین فقط به نوادا رفت و آن را از آنجا خرید.” «آمریکایی‌ها سزاوار این هستند که در امان باشند و از ترس این که وقتی بچه‌ها به مدرسه می‌روند محو می‌شوند، رها باشند».

تجمع اصلاحات اسلحه در 3 ژوئن 2022، در فرامینگهام، ماساچوست.

وی در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: اکثریت مردم آمریکا با این اقدام عقل سلیم موافق هستند. سنا باید “به سرعت برای رساندن این لایحه به میز من اقدام کند، و من تا زمانی که این لایحه انجام نگیرد دست از مبارزه برنخواهم داشت. جوامع و ملت ما.”

دموکرات‌های مجلس نمایندگان قصد داشتند این ممنوعیت را به عنوان بخشی از آن لحاظ کنند بسته ای از اقدامات اجرای قانون که باعث افزایش بودجه برای پلیس و ایجاد یک برنامه کمک هزینه برای استخدام افسران محلی می شود. لیبرال های مجلس از این اقدامات انتقاد کردند و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، دی-کالیفرنیا، روز جمعه به همکارانش گفت که به کار بر روی این بسته ادامه می دهند اما رای ممنوعیت حمل سلاح را فوراً به صحن علنی می کنند.

این لایحه برای هر تفنگ ساچمه ای که به صورت دستی کار می کند، اسلحه هایی که برای همیشه از کار افتاده اند و اسلحه های گرم عتیقه استثنا می کند.

تحقیق کمیته در مورد اسلحه سازان نشان داده است که پنج تولیدکننده بزرگ بیش از یک میلیارد دلار از فروش تفنگ در دهه گذشته جمع آوری کرده اند.

در جریان مذاکرات در مورد تغییرات اسلحه دو حزبی و پس از تصویب آن لایحه، دموکرات ها همچنان به فشار برای اقدامات بیشتر برای جلوگیری از تیراندازی های دسته جمعی ادامه دادند و اشاره کردند که در سال 2020 تعداد بیشتری از آمریکایی ها در اثر جراحات ناشی از اسلحه جان خود را از هر سال دیگری از دست دادند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC). خشونت با اسلحه عامل اصلی مرگ و میر کودکان است.

تیراندازی های Uvalde، Buffalo، Parkland درگیر شد تفنگ های سبک AR-15

نماینده براد اشنایدر، نماینده هیلند پارک و در رژه روز استقلال بود که در آن تیراندازی هفت نفر را کشت. او روز چهارشنبه گفت که همکارانش را برای حمایت از ممنوعیت سلاح تحت فشار قرار داده است.

واشنگتن – پس از تیراندازی های دسته جمعی که در تابستان امسال تعداد زیادی قربانی گرفت و کشور را تکان داد، مجلس نمایندگان آمریکا با اندکی محدودیت، ممنوعیت استفاده از سلاح گرم را تصویب کرد.

هیچ رای گیری در سنا برنامه ریزی نشده است، سنا که قصد دارد برای یک تعطیلات یک ماهه در 8 آگوست شکسته شود. قرار گرفتن در معرض COVID-19 سناتورها را از زمین باز می دارد و سناتور پاتریک لیهی، D-Vt.، در حال بهبودی پس از عمل جراحی لگن است، بنابراین بعید است که سنا هفته آینده به این ممنوعیت رأی دهد.

گای رشنتالر، نماینده حزب دموکرات، در مجلس نمایندگان گفت: «دموکرات‌ها بار دیگر قوانینی را بررسی می‌کنند که کاری جز مجازات شهروندان قانون‌مدار و در عین حال کاری برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه انجام نمی‌دهد.» طبقه قبل از رای گیری این تازه‌ترین حمله دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به حقوق متمم دوم قانون اساسی آمریکاست.»

لایحه ای که مجلس روز جمعه تصویب کرد، واردات، فروش، ساخت، انتقال یا داشتن سلاح های نیمه خودکار را برای هر کسی غیرقانونی می کند. این در مورد داشتن یا فروش سلاح های نیمه اتوماتیک قبل از تصویب این لایحه اعمال نمی شود.

نماینده زوئی لوفگرن، دی-کالیفرنیا، نماینده گیلروی، کالیفرنیا است، جایی که یک مرد مسلح به جشنواره سالانه سیر تیراندازی کرد و در ژوئیه 2019 سه نفر را کشت و 17 نفر را مجروح کرد.

این لایحه با اکثریت قاطع 217-213 در امتداد خطوط حزبی تصویب شد – تقریباً همه دموکرات‌ها موافق و تقریباً همه جمهوری‌خواهان مخالف. این یک تضاد کامل با بسته اسلحه ای بود که در ماه ژوئن از هر دو اتاق با حمایت دو حزب عبور کرد.

جمهوری خواهان این لایحه را به دلیل نقض حقوق اسلحه در حالی که کم کاری انجام می دهند، مورد انتقاد قرار دادند جلوگیری از مرگ ناشی از خشونت با اسلحه

اشنایدر گفت: “تیرانداز توانست گلوله های خود را به قدری سریع شلیک کند که حتی نمی توانستند گلوله های خود را شناسایی کنند. بدون سلاح تهاجمی، تیرانداز در هایلند پارک احتمالاً به قتل عام شدیدی که ما تجربه کردیم دچار نمی شد.” . این سلاح ها برای قتل عام طراحی شده اند.»

این ممنوعیت احتمالاً در سنا با شکست مواجه خواهد شد، جایی که حداقل 10 جمهوری خواه لازم است تا به هر یک از 50 دموکرات بپیوندند تا بر یک فیلیباستر غلبه کنند. حتی در آن زمان، مشخص نیست که سناتور جو مانچین، DW.Va. از آن حمایت کند.

کنگره ماه گذشته یک لایحه اسلحه دو حزبی را تصویب کرد که بررسی‌های پیشینه خریداران جوان را افزایش می‌دهد، پول بیشتری برای امنیت مدارس و خدمات بهداشت روانی فراهم می‌کند، قوانین «پرچم قرمز» را تشویق می‌کند که به مقامات اجازه می‌دهد سلاح‌ها را از افرادی که ممکن است خطرآفرین باشند مصادره کنند، و گیره‌ها مقابله با حملات داخلی

جمهوری خواهان ممنوعیت اسلحه را به عنوان بی اثر بودن در مبارزه با خشونت مورد انتقاد قرار دادند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، تفنگ ها 3 درصد از قتل ها در سال 2020 را تشکیل می دهند. تیراندازی های دسته جمعی در Uvalde، تگزاس (2022)، بوفالو، نیویورک (2022)، پارکلند، فلوریدا (2018)، لاس وگاس (2017) و نیوتاون، کانکتیکات (2012)، شامل تفنگ های سبک AR-15 بود.

تولیدکنندگان عمده اسلحه برای اولین بار پس از 30 سال در جلسه استماع کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان در برابر کنگره شهادت دادند. سازندگان عبارتند از دانیل دیفنس که سلاح مورد استفاده در تیراندازی در مدرسه ابتدایی Uvalde را فروخت و Ruger Firearms، بزرگترین تولید کننده سلاح در ایالات متحده.

GOP: ممنوعیت مانع می شود اصلاحیه دوم حقوق

اووالده:چرا نزدیک به 400 “مرد خوب با تفنگ” نتوانستند جلوی یک پسر بد را بگیرند

بیشتر: ویتنی آستین 12 بار مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما او از قوانین اسلحه و مالکیت اسلحه حمایت می کند.

تأثیر NRA: NRA کمک کرد که مطالعه خشونت با اسلحه برای چندین دهه دشوار شود. اکنون دریچه های سیل باز است.

رئیس کمیته، کارولین مالونی، DN.C، گفت که تولیدکنندگان از «تاکتیک‌های خطرناک فروش برای فروش سلاح‌های تهاجمی به مردم» از جمله «بازاریابی به کودکان، سوء استفاده از ناامنی‌های مردان جوان و حتی توسل به برتری‌طلبان سفیدپوست خشن» استفاده می‌کنند.

نماینده توماس ماسی، نماینده ایالت کیه، از دموکرات ها به دلیل عجله کردن این لایحه در روز جمعه انتقاد کرد و گفت که این ممنوعیت “میلیون ها صاحب اسلحه که هر هفته از این نوع سلاح های گرم استفاده می کنند” را هدف قرار می دهد. وی خاطرنشان کرد: از سال 1994 تا 2004 – زمانی که ممنوعیت قبلی وجود داشت – 2 میلیون سلاح وارد بازار شد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مجلس نمایندگان با حمایت اندک جمهوری خواهان ممنوعیت حمل سلاح را تصویب کرد



منبع

تجمع اصلاحات اسلحه در 3 ژوئن 2022، در فرامینگهام، ماساچوست.

این اولین ممنوعیتی است که در حدود 30 سال گذشته و در زمان کنگره تصویب می شود در سال 1994 یکی از آنها را به عنوان بخشی از یک لایحه جرایم گسترده تصویب کرد. این ممنوعیت در سال 2004 منقضی شد.