مجلس سنای آمریکا لایحه 430 میلیارد دلاری دارو و انرژی را در جلسه شنبه شومر بررسی خواهد کرد

واشنگتن (رویترز) – چاک شومر، رهبر اکثریت، روز پنجشنبه گفت، در حالی که دموکرات‌ها به دنبال تصویب لایحه 430 میلیارد دلاری قیمت دارو، انرژی و مالیات به دلیل مخالفت‌های جمهوری‌خواهان هستند، مجلس سنای آمریکا روز شنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

در شرایطی که دموکرات‌ها بر سر تورم با باد مخالف مواجه هستند و تعداد تاییدیه شغلی کم بایدن، دموکرات‌های سنا اصرار دارند که اثر کاهش کسری این لایحه به کاهش فشارهای تورمی و در عین حال کاهش انتشار کربن، کاهش قیمت داروهای تجویزی و افزایش مالیات بر شرکت‌های ثروتمند کمک می‌کند.

اما آنها نمی توانند حمایت یک قانونگذار واحد را از دست بدهند و یک دموکرات، سناتور کیرستن سینما، موضع خود را در مورد این لایحه ابراز نکرده است. نگرانی دیگر COVID-19 است – سناتورها فقط می توانند شخصاً رأی دهند، بنابراین شومر برای تصویب این مصوبه در صورت متحد ماندن جمهوری خواهان در اپوزیسیون، به حضور کامل و سلامت خود نیاز دارد.

(گزارش توسط اسکات مالون؛ ویرایش توسط مری میلیکن و دانیل والیس)



منبع

نظرسنجی از 1100 نفر دارای اعتبار داخلی، معیار دقت، 3.6 درصد است.

لایحه معروف به قانون کاهش تورم، که هفته گذشته توسط شومر و سناتور دموکرات جو مانچین ارائه شد، یک اولویت کلیدی برای دموکرات‌ها و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه نبرد انتخاباتی نوامبر برای کنترل کنگره ایالات متحده است.

با تقسیم 50 به 50 کرسی 100 کرسی سنا، دموکرات ها قصد دارند این لایحه را بدون حمایت جمهوری خواهان از طریق یک فرآیند پارلمانی موسوم به آشتی تصویب کنند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 3 و 4 اوت انجام شد، حدود نیمی از آمریکایی ها – حدود 49٪ – از قانون کاهش تورم حمایت می کنند، از جمله 69٪ از دموکرات ها و 34٪ از جمهوری خواهان.

محبوب ترین عنصر این لایحه اعطای اختیار مدیکر برای مذاکره در مورد قیمت دارو است که 71 درصد از پاسخ دهندگان از جمله 68 درصد جمهوری خواهان از آن حمایت می کنند.

شومر گفت که اتاق ظهر ظهر برای رای گیری در مورد یک پیشنهاد برای ادامه و سپس شروع بحث در مورد این لایحه تشکیل جلسه خواهد داد.