‘مجبوری بدستش بیاوری’

مانچین گفت: «وقتی مردم از ویرجینیای غربی با من تماس می‌گرفتند، همه گزینه‌هایی را که در اختیار داشتند به آنها می‌دادم تا وام‌شان را با رفتن به دولت فدرال کاهش دهند.»

هیچ رئیس‌جمهور یا کنگره‌ای برای کاهش بار بدهی‌های دانشجویی و کمک به میلیون‌ها آمریکایی در امرار معاش، کاری انجام نداده است. شومر گفت: اشتباه نکنید، کار ادامه خواهد یافت زیرا ما همه مسیرهای موجود را برای رسیدگی به بحران بدهی دانشجویان، کمک به کاهش شکاف ثروت نژادی برای وام گیرندگان و حفظ رشد اقتصادی خود ادامه می دهیم.

سناتور جو منچین (DW.Va.) روز سه شنبه از طرح بخشودگی وام دانشجویی رئیس جمهور جو بایدن انتقاد کرد و گفت که راه های دیگری برای حمایت از وام گیرندگان دانشجویی وجود دارد.

طبق گزارش‌ها، جمهوری‌خواهان نیز در حال برنامه‌ریزی برای به چالش کشیدن این پیشنهاد در دادگاه هستند و کارشناسان حقوقی هشدار می‌دهند که این می‌تواند تلاش‌های امدادی را پیچیده کند.

دیگران، از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (DN.Y.) و سناتور الیزابت وارن (D-Mass)، که این تصمیم را جشن گرفتند، بایدن را تحت فشار قرار دادند تا حتی بیشتر از این پیش برود.

سناتور کاترین کورتز ماستو (Nev.)، یکی از آسیب‌پذیرترین دموکرات‌های سنا، گفت که این طرح برای رسیدگی به علت اصلی بدهی‌های دانشجویی – استطاعت مالی دانشگاه – کاری ندارد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

اما مانچین گفت که روش دیگری را در پیش می گرفت.

کورتز ماستو گفت: “ما باید بر تصویب قانون من برای گسترش کمک های مالی Pell برای دانش آموزان کم درآمد تمرکز کنیم، بخشش وام را برای افراد نیازمند هدف قرار دهیم و در واقع کالج را برای خانواده های کارگر مقرون به صرفه تر کنیم.”

مانچین تنها دموکراتی نیست که نسبت به این طرح محفوظ است. نامزدهای دموکرات که در ایالت های نوسان رقابتی در این فصل انتخابات میان دوره ای شرکت می کنند نیز مخالفت خود را اعلام کرده اند.

اما اعلامیه او به تعهد کمپین خود مبنی بر لغو 10000 دلار بدهی دانشجویی عمل کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن مدت زیادی طول کشید تا تصمیم خود را در مورد بخشودگی بدهی های دانشجویی اتخاذ کند، و دستیاران اذعان داشتند که این موضوع یک برد سیاسی نیست.

تیم رایان نماینده (ایالت اوهایو) که در ماه نوامبر با جی دی ونس برای مجلس سنای ایالات متحده در ماه نوامبر رقابت می کند، گفت: “به عنوان کسی که وام های دانشجویی خانواده ام را پرداخت می کنم، می دانم که هزینه های آموزش عالی بسیار بالاست.” “و در حالی که شکی وجود ندارد که تحصیلات دانشگاهی باید در جهت باز کردن فرصت ها باشد، چشم پوشی از بدهی برای کسانی که قبلاً در مسیر امنیت مالی قرار دارند، پیام اشتباهی را ارسال می کند.”

وی ادامه داد: باید آن را به دست آورید.

مانچین گفت: «فقط فکر می‌کردم زیاده‌روی است»، و افزود که او با اعلام پیشنهاد برای بخشودگی 10000 دلار به ازای هر دانشجو وام برای کسانی که سالانه 125000 دلار درآمد دارند مخالف است. دریافت کنندگان گرنت Pell واجد شرایط ابطال بدهی تا سقف 20000 دلار خواهند بود.