متحد ترامپ در رقابت فرمانداری ویس، تحت حمایت واکر قرار می گیرد

مدیسون، ویز (AP) – به نظر می رسد که جمهوری خواهان امیدوارند که در سال جاری کرسی فرمانداری حیاتی در ایالت نوسانی ویسکانسین را به دست آورند، به نظر می رسد که ربکا کلیفیش، مجری سابق اخبار تلویزیونی که هشت سال را به عنوان وارث اسکات واکر، فرماندار سابق سپری کرده و قول داده است، باشد. برای ادامه سیاست های شدیدا محافظه کارانه خود. سپس یک صاحب یک شرکت ساختمانی ثروتمند وارد میدان شد، 12 میلیون دلار از پول خود را به رقابت پرداخت و حمایت دونالد ترامپ را به دست آورد.

ویسکانسین سومین ایالتی است که پنس و ترامپ در رقابت‌های فرمانداری در دو طرف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که اختلافات عمیق در مورد آینده جمهوری‌خواهان را برجسته کرد. در جورجیا، برایان کمپ، فرماندار مورد حمایت پنس، گزینه ترامپ، سناتور سابق دیوید پردو را بیش از 50 درصد شکست داد. در انتخابات مقدماتی فرماندار آریزونا، گوینده سابق خبری تلویزیون مورد حمایت ترامپ، کاری لیک، و تاجر مورد حمایت پنس، کارین تیلور رابسون، در رقابتی بودند که برای روز پنجشنبه خیلی زود بود.

او به جمهوری‌خواهان درباره دعواهایی که با واکر پشت سر گذاشت، یادآوری کرده است، زمانی که پیشنهاد او برای پایان دادن به چانه‌زنی دسته جمعی منجر به اعتراض‌های گسترده در سال 2011 شد و در نهایت تلاشی ناموفق برای فراخواندن او و کلیفیش از سمت خود انجام شد. در این چرخه، او بر موضوعاتی مانند وضع مالیات بر درآمد ثابت، گسترش برنامه های انتخاب مدرسه و سرمایه گذاری بیشتر در اجرای قانون تمرکز کرده است.

اورز با اشاره به نرخ بیکاری 2.8 درصدی ایالت، افزایش بودجه برای مدارس دولتی، گسترش دسترسی پهنای باند روستایی، تأکید بر تعمیر جاده ها و کاهش 15 درصدی مالیات بر درآمد، گفت: «من سابقه خوبی دارم. “بگذارید آن را بیاورند.”



منبع

میشلز در یک مناظره نامزدها گفت: «مردم یک خارجی می‌خواهند، مردم یک کهنه کار، مردم یک تاجر می‌خواهند».

موقعیت های میشلز در هیئت مدیره گروه های مختلف صنعتی مرتبط با حمل و نقل باعث دل درد او شده است، به طوری که کلیفیش به دنبال پیوند دادن او با حمایت قبلی آن گروه ها از افزایش مالیات گاز دولتی است. میشلز می گوید که با افزایش مخالفت دارد.

میشلز به همراه برادرانش مالک بزرگترین شرکت ساخت و ساز ایالتی، میشلز کورپ، است و از زمان ورود به مسابقه، هفته ای یک میلیون دلار از پول خود را خرج کرده است. اگرچه او از تایید ترامپ به عنوان مدرکی برای وضعیت خارجی‌اش استفاده می‌کند، اما از سوی رهبر سیاسی جمهوری‌خواه ویسکانسین – تامی تامپسون، فرماندار سابق چهار دوره، که برای مدت کوتاهی با نامزدی خودش معاشقه می‌کرد، نیز حمایت می‌شود.

اکنون تیم میشلز در رقابتی رقابتی با کلیفیش است و به انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه می‌رود تا تصمیم بگیرد که چه کسی در نوامبر با فرماندار دموکرات تونی اورز روبرو خواهد شد.

کلیفیش مجری سابق اخبار تلویزیون میلواکی و شرکت کننده مسابقه زیبایی نوجوان است که در سال 2010 وارد سیاست شد و در انتخابات مقدماتی پنج جانبه برای ستوان فرماندار برنده شد. پس از اینکه Evers در سال 2018 واکر را شکست داد، کلیفیش شروع به ایجاد مقدمات برای دویدن خود کرد.

کلیفیش انتخابات 2020 را “تقلب” خوانده است، اما گفته است که ردصلاحیت را در نظر نخواهد گرفت زیرا “از نظر قانون اساسی این امکان وجود ندارد.” میشلز در ابتدا عدم تایید پیروزی بایدن در سال 2020 در ویسکانسین را “اولویت” خواند و سپس گفت: “همه چیز روی میز خواهد بود.”

سومین کاندیدای جمهوری خواه برای فرمانداری، نماینده ایالت، تیم رامتون، بارها خواستار عدم صدور گواهینامه شده و آن را محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است.

در حالی که جمهوری خواهان در حال مبارزه هستند، اورس امسال بیش از 11 میلیون دلار جمع آوری کرده است و خود را به عنوان تنها مانع در برابر جمهوری خواهانی معرفی می کند که می خواهند انتخابات را برای کمپین ریاست جمهوری 2024 اصلاح کنند و قانون ایالتی 1849 را برای منع سقط جنین حفظ کنند. هم کلیفیش و هم میشلز از این ممنوعیت و قانون حمایت می کنند که جاش کاول، دادستان کل حزب دموکرات در دادگاه به چالش کشیده است.

هم میشلز و هم کلیفیش می‌خواهند کمیسیون دو حزبی فعلی را که انتخابات را در این ایالت برگزار می‌کند، کنار بگذارند.

قلمرویی که پنس و کلیفیش را در روز چهارشنبه به خود جلب کرد، قلب جمهوری خواه ویسکانسین و خانه رای دهندگان کلیدی حومه شهر میلواکی است که احتمالاً در انتخابات پاییز تصمیم خواهند گرفت. همچنین زمین چمن خانگی Kleefisch است. ترامپ که حمایتش در این منطقه از سال 2016 تا 2020 کاهش یافته بود، راهپیمایی جمعه خود را برای میشلز در سه مایلی جایی که پنس برای کلیفیش آمده بود برنامه ریزی کرد.

میشلز بر شکل دادن به نامزدی خارجی تمرکز کرده است – که با حمایت ترامپ تقویت شده است – در حالی که کلیفیش حمایت تشکیلاتی خود را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه گزینه قابل اعتمادتری برای جمهوری خواهان است پذیرفته است.

کلیفیش پس از اینکه پنس روز چهارشنبه در ایستگاهی در حومه میلواکی تبلیغ کرد، گفت: “من کسی هستم که آزمایش شده، ثابت شده و آماده رفتن هستم.” “من کسی هستم که چهار بار در سراسر ایالت برنده شده ام.”

مایکلز در مواقعی زمین خورده است.

میشلز ادعا می‌کند که او “سیاستمدار نیست”، اما او برای چندین دهه در پشت صحنه نقش قدرتمندی داشته است و قبلاً در سال 2004 برای مجلس سنای ایالات متحده نامزد شده بود و در مقابل سن آن زمان شکست خورد. راس فینگولد او به طور منظم به جمهوری خواهان از جمله واکر و کلیفیش کمک مالی کرده است.

این رقابت بخشی از یک مبارزه نیابتی عمیق بین ترامپ و معاون سابق رئیس جمهور سابق، مایک پنس است که حمایت خود را از کلیفیش ابراز کرده است. و در نهایت می تواند پیامدهایی برای سال 2024 داشته باشد، زمانی که ترامپ احتمال یک نامزدی دیگر برای کاخ سفید را مخفی کرده و تمایل خود را برای تحت فشار قرار دادن مقامات منتخب، از جمله آنها در ویسکانسین، برای لغو نتایج انتخابات نشان داده است.

کلیفیش و میشلز هر دو پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن بر ترامپ در ویسکانسین در سال 2020 را مورد تردید قرار داده اند – نتیجه ای که در برابر بازشماری ها، شکایت ها و بررسی ها مقاومت کرده است – اما هیچ یک از آنها کمپین فشار ترامپ را برای عدم تایید این نتایج اتخاذ نکرده اند.

او این هفته وقتی از وی پرسیده شد که آیا از نامزدی ترامپ در سال 2024 حمایت می‌کند یا خیر، ابتدا از گفتن این حرف خودداری کرد، سپس 24 ساعت بعد گفت که از ترامپ برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کند. در یک مناظره قبلی، به نظر می‌رسد که او نمی‌دانست DACA – اقدام به تعویق افتاده برای ورود به دوران کودکی، یک برنامه مهاجرتی بسیار بحث برانگیز – برای چیست. و او به دلیل خرید 30 میلیون دلار ملک در نیویورک و کانکتیکات بین سال‌های 2015 تا 2020 و تقسیم زمان بین ویسکانسین و ساحل شرقی، جایی که فرزندانش در دبیرستان تحصیل کردند و از آن فارغ‌التحصیل شدند، با انتقاد مواجه شد.

پیروزی بایدن در ویسکانسین دو بار بازشماری جزئی، پرونده های قضایی متعدد، حسابرسی غیرحزبی و بررسی توسط یک شرکت حقوقی محافظه کار را تحمل کرد. رهبران قانونگذاری جمهوریخواه بارها گفته اند که صدور گواهینامه غیرممکن است.

کلیفیش نه تنها از پنس، بلکه رئیس سابقش، واکر، سناتور تگزاس، تد کروز، رهبران حزب جمهوریخواه مجلس قانونگذاری، 56 قانونگذار، اتاق بازرگانی ایالتی، اتحادیه میخانه ها و اکثریت کلانترهای ایالتی حمایت کرده است.

او همچنین در حال پخش آگهی‌هایی است که موضع قوی ضد مهاجرتی دارد، حتی با وجود اینکه ریاست هیئت مدیره یک گروه حمل‌ونقل را بر عهده داشت که با لایحه‌ای ضد مهاجرت مخالفت می‌کرد که شرکت‌هایی را که «بیگانگان غیرقانونی» را استخدام می‌کردند از گرفتن قراردادهای دولتی جلوگیری می‌کرد.

پنس در تبلیغ کلیفیش بدون اشاره به ترامپ یا میشل گفت: «هیچ نامزدی برای فرمانداری در آمریکا وجود ندارد که توانمندتر، با تجربه‌تر یا محافظه‌کارتر از ربکا کلیفیش باشد.