متحد ارشد پوتین حملات “بی رحمانه” به کشور جدید را تهدید می کند

میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ

این فقط آخرین نشانه ای است که نشان می دهد بلاروس می تواند با ادعای اقدامات تحریک آمیز به عنوان توجیه، زمینه را برای استفاده بالقوه از زور علیه کشورهای همسایه فراهم کند. این تهدیدها بازتاب روشی بود که روسیه در اوایل سال جاری علیه نیروهای خود حمله کرد تا دلیلی برای حمله به اوکراین داشته باشد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

اما در حال حاضر، روسیه در تلاش است تا کنترل مناطقی را که تصرف کرده است حفظ کند. ماه گذشته نیروهای اوکراینی روسیه را از چندین منطقه که در شمال شرق و جنوب این کشور تصرف کرده بود، بیرون راندند. این هفته نیروهای اوکراینی به فشار به سرزمین هایی که مسکو مدعی است از طریق الحاق غیرقانونی به روسیه محاصره کرده است، ادامه می دهد.

مقامات ارشد بلاروس، متحد کلیدی روسیه، این هفته به طور فزاینده‌ای در مورد آن که آنها را تحریک‌آمیز می‌دانند ابراز نگرانی کرده‌اند و هشدار می‌دهند که ممکن است به زودی مجبور به پاسخی تند شوند.

رئیس کمیته مرزی بلاروس، آناتولی لاپو، مدعی شد که لهستان “تحریک آمیز” عمل می کند و اگر هرگونه حمله لهستانی علیه مقامات مرزی بلاروس انجام شود، بلاروس عقب نشینی نخواهد کرد.

خرنین روز سه شنبه در نشست امنیتی نظامی با لوکاشنکو گفت: «تحلیل وضعیت بین‌المللی و پیش‌بینی توسعه آن باعث می‌شود تعدادی نتیجه‌گیری اصلی انجام شود که گواه وجود چالش‌های مستقیم برای امنیت نظامی جمهوری بلاروس است».

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

با این وجود، بلاروس حضور چرخشی را به عنوان یک تحریک تعبیر می کند، که مطابق با ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه ناتو مدت هاست مسکو را تحریک می کند، قرار می گیرد.

این هشدار درست زمانی است که نیروهای اوکراینی برای حملات احتمالی از بلاروس آماده می شوند. بر اساس ارزیابی سرهنگ رومن کوستنکو از سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، این امکان وجود دارد که بلاروس نیروهای خود را برای حمله به اوکراین بسیج کند.

“[If] لاپو گفت که حداقل یک گلوله در مرزبانان ما خواهد بود، پاسخ فوری و بی رحمانه خواهد بود.

فیلم کپی مورد علاقه پوتین در جنون وحشتناک زمان جنگ آماده می شود

کوستنکو گفت که تهدیدات احتمالی بلاروس باعث شده است که اوکراین خط دفاعی خود را در امتداد مرز مشترک بلاروس و اوکراین حفظ کند.

«این یک تهدید است. کوستنکو که دبیر کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات ورخونا رادا اوکراین است، در مصاحبه ای با Ukrinform که این هفته منتشر شد، گفت: نمی توان رد کرد که آنها از آنجا در شمال حرکت دیگری انجام دهند.

ما می دانیم که بلاروس یک دشمن است. ما متوجه هستیم که آنها ممکن است وارد جنگ شوند.»

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل «الگوی اقدامات تهاجمی علیه همسایگان خود و جامعه فراآتلانتیک»، حضور نیروهای خود را در کشورهای همسایه نزدیک بلاروس در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین افزایش داده است. ناتو چهار گروه جنگی چندملیتی متشکل از حدود 4500 سرباز را به عنوان بخشی از این تلاش برای بازدارندگی روسیه در لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان مستقر کرده است.

درگیری های داخلی روسیه با فراخوان هایی برای خودکشی و اعدام به اوج می رسد

اما به نظر می رسد خود لوکاشنکو این ایده را مطرح می کند که اوکراین و کشورهای همسایه در حال حاضر خارج از نوبت عمل می کنند. او در اوایل این هفته اوکراین را به اقدام تحریک آمیز علیه بلاروس متهم کرد.

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس نیز گفت که جنگ روسیه در اوکراین منجر به تهدیدات امنیت ملی برای بلاروس شده است، به ویژه به این دلیل که سایر کشورها به بلاروس به عنوان متحد روسیه نگاه می کنند.

خرنین روز پنجشنبه گفت: «امروز ما معتقدیم که نیروهای ناتو در کشورهای همسایه می توانند هسته اصلی ایجاد گروه های حمله علیه روسیه و بلاروس به عنوان نزدیک ترین متحد آن باشند.

ارتش اوکراین، گارد ملی و سرویس گارد مرزی دولتی نیز میزبان رزمایش های مشترک در نزدیکی مرز بوده اند.

بر اساس اطلاعات اوکراینی که سرهنگ سرویس امنیتی کوستنکو بررسی کرده است، بلاروس در صورت پیروزی روسیه وارد جنگ خواهد شد.

بلاروس ماه هاست که خط مشی روسیه و جنگ در اوکراین را در پیش گرفته است. در حالی که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، متحد کلیدی روسیه بوده است و به مسکو اجازه داده است که از بلاروس به عنوان صحنه ای برای جنگ استفاده کند، لوکاشنکو همچنین سعی کرده است کشورش را در برخی موارد از جنگ دور کند. او جنگ را به طولانی شدن طولانی مدت متهم کرده و بارها مدعی شده است که به صلح و نه درگیری علاقه مند است.

لوکاشنکو گفت: «اوکراین از قلمرو، نیروها و تأسیسات ما به صورت نوری، الکترونیکی و رادیویی شناسایی می‌کند و پهپادهای آن اغلب مرزهای دولتی بلاروس را نقض می‌کنند». آنها می گویند ظاهراً از ورود بلاروس به جنگ بسیار نگران هستند و در عین حال به اقدامات تحریک آمیز در مرز ادامه می دهند.

کوستنکو گفت، با این وجود، روسیه برنامه هایی برای اعزام نیرو به بلاروس به زودی دارد.