متحدان ترامپ تلاش‌هایی را برای فراخواندن فانی ویلیس کانتی فولتون آغاز کردند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در 30 ژوئیه در مسابقات گلف Bedminster Invitational LIV در بدمینستر، نیوجرسی، با جمعیت صحبت می کند. (Seth Wenig/AP)

کمپین فراخوان این هفته زمانی که نماینده مارجوری تیلور گرین، رئیس جمهور، در معرض دید عموم قرار گرفت. پیام فراخوانی را بازتوییت کرد از بیل وایت، یک فعال طرفدار ترامپ از باک هد، بخش ثروتمند و عمدتا سفیدپوست آتلانتا. “دولت فولتون کانتی از پول مالیات دهندگان شهرستان فولتون برای شکار جادوگران سیاسی شخصی خود علیه رئیس جمهور ترامپ استفاده می کند، اما جنایت آتلانتا را تحت پیگرد قانونی قرار نخواهد داد! آتلانتا جرمی بدتر از شیکاگو دارد! به خاطر آوردن!!!” گرین نوشت.

به گفته منابع آشنا، متحدان دونالد ترامپ در جورجیا کمپینی را برای فراخواندن فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون به دلیل تحقیقات او در مورد تلاش های رئیس جمهور وقت برای لغو نتایج انتخابات 2020 راه اندازی کرده اند و به دنبال جذب کمک های مالی با دلار بالا برای تامین مالی آن هستند. با تلاش

اما یک منبع دخیل در این تلاش به یاهو نیوز گفت که هدف استفاده از کمپین فراخوان به عنوان راهی برای آسیب سیاسی به دادستان منطقه دموکرات است و او را به عنوان یک بازیگر حزبی نشان می دهد که نرخ فزاینده جنایت در آتلانتا را نادیده می گیرد تا هدف قرار دادن موارد بالا را هدف قرار دهد. مشخصات جمهوری خواهان یکی دیگر از منابع آشنا با کمپین گفت، یکی از مزایای جانبی این طرح بازی، تأثیر بالقوه بر هیئت منصفه در صورت محاکمه شدن پرونده علیه ترامپ است.

سازمان دهندگان کمپین اعتراف می کنند که موانع برای فراخوان موفقیت آمیز در جورجیا زیاد است، و این باعث می شود که شانس کسب رای فراخوان در برگه رای قبل از تصمیم گیری ویلیس در مورد متهم کردن ترامپ و همکارانش در بهترین حالت، از راه دور باشد.

در میان اهداکنندگانی که سازمان‌دهندگان درباره تامین مالی احتمالی کمپین فراخوان با آنها صحبت می‌کنند، برنارد مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران Home Depot و یکی از حامیان قدرتمند ترامپ است که به‌طور گسترده به عنوان ثروتمندترین مرد در ایالت شناخته می‌شود. مارکوس برای اظهار نظر در دسترس نیست. شفر و کارور به پیام هایی که به دنبال نظر برای این مقاله بودند پاسخ ندادند.

مدیر ارتباطات ویلیس در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر گفت: “دادستان منطقه بدون ترس یا لطف به تحقیق و تعقیب جرم در شهرستان فولتون می پردازد، همانطور که در زمان نامزدی ریاست جمهوری در سال 2020 به رای دهندگان قول داده بود. مردم حق دارند نظرات خود را در مورد این دفتر بیان کنند. کاری که او انجام می دهد، و خوشحال است که با رای دهندگان بحث می کند که چرا مهم است که با همه در برابر قانون به یک اندازه رفتار شود.»

یکی از جمهوری خواهان بلندپایه جورجیا که در تلاش برای فراخوان شرکت داشت، گفت: “هدف سیاسی کردن آن است.” «پیام اینجا این است، «خوب، تو [Willis] می خواهم این را بازی کنم [political] بازی، ما این را در مورد سیاست خواهیم ساخت.»

کریس هاتمن، مشاور سیاسی دموکرات که در سال 2020 برای کمپین ویلیس برای DA نظرسنجی کرد، خاطرنشان کرد که ترامپ در آن سال 137247 رای (یا 17 درصد از کل) را در شهرستان فولتون به دست آورد. این بدان معناست که حتی اگر همه رای دهندگان ترامپ در شهرستان فولتون طومار را امضا کنند [for recall]آنها همچنان باید بیرون بروند و 100000 امضای دیگر پیدا کنند.”

اما با وجود اینکه تحقیقات او سرعت می‌گیرد و به نظر می‌رسد بسیار سریع‌تر از تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده پیش می‌رود، ویلیس نیز با شکست‌هایی مواجه شده است. رابرت مک‌بورنی، رئیس قاضی شهرستان فولتون، هفته گذشته در حکمی او و دفترش را از بازجویی از یکی از شاهدان احضار شده، سناتور جمهوری‌خواه برت جونز، که نامزد حزب جمهوری‌خواه برای معاون فرماندار است، محروم کرد، زیرا ویلیس قبلاً در جمع‌آوری کمک مالی اولیه برای فرمانداری شرکت کرده بود. چارلی بیلی، اکنون نامزد دموکرات ها برای ستوان فرماندار. مک برنی نوشت: «این سناریو یک درگیری ساده – و واقعی و غیرقابل دفاع – ایجاد می کند.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، در میان دسته های بلند جعبه های مقوایی ایستاده است.

از قضا، و در تضاد کامل با دادستان‌های مترقی در شهرهای دیگر که با فراخوان‌ها مواجه شده‌اند، ویلیس توسط اتحادیه پلیس در رقابت خود با پائول هاوارد، رئیس‌جمهور کنونی، حمایت شد و بر روی پلتفرمی برای پیگرد تهاجمی‌تر جنایات خشونت‌آمیز مبارزه کرد.





منبع

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون. (جان بازیمور، فایل/AP)

تلاش برای فراخوانی در مرحله ای حساس در تحقیقات سریع ویلیس انجام می شود. او در حال حاضر بر سر حضور سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، جودی هیس، نماینده R-Ga، و قانونگذاران جمهوری خواه که بخشی از طرح انتخاب کننده جایگزین بودند، مبارزه می کند – که همه آنها توسط ویلیس احضار شده اند اما به شهادت خود اعتراض قانونی کرده اند. علاوه بر این، رودی جولیانی، وکیل اصلی ترامپ در انتخابات هفته آینده برای شهادت در برابر هیئت منصفه بزرگ احضار شده است. با فرض حضور او، انتظار می رود جولیانی با پاسخ دادن به سؤالات کلیدی به دلیل امتیاز وکیل-موکل مخالفت کند، که به طور بالقوه منجر به یک جلسه استماع جداگانه و پشت درهای بسته در برابر یک قاضی ایالتی می شود.

در جستجوی کمپین فراخوان علیه ویلیس، متحدان ترامپ صفحه ای از کتاب بازی فعالانی را که به دنبال کمپین فراخوان علیه دادستان های مترقی در سانفرانسیسکو، لس آنجلس و فیلادلفیا بوده اند، قرض می گیرند. (تلاش برای فراخوان علیه سانفرانسیسکو DA Chesa Boudin اخیراً موفق شد.) اما هر کمپین جورجیا تحت قانون فراخوان ایالت با موانع بسیار بالایی روبرو است. فراخوان فقط برای جرایم مشخص شده از جمله اعمال خلاف یا سوء رفتار در مقام، نقض سوگند صاحب منصب، عدم انجام وظایف “تعیین شده توسط قانون” و سوء استفاده عمدی از بودجه یا اموال عمومی مجاز است. علاوه بر این، قانون، پیشنهادکنندگان فراخوان را ملزم می‌کند که معادل 30 درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در حوزه قضایی محل حضور صاحب مقام، امضا جمع کنند. در سال 2020، 806451 رای دهنده در شهرستان فولتون ثبت نام کرده بودند. این بدان معناست که سازمان‌دهندگان فراخوان باید بیش از 240000 امضا جمع‌آوری کنند تا ویلیس را در برگه رای فراخوان کنند.

آن منبع، که به جمع آوری پول برای این تلاش کمک می کند، گفت که ترامپ و همکارانش در استراحتگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا از کمپین فراخوان “آگاه هستند” و از جمله افرادی که فعالانه در این تلاش مشارکت دارند، دیوید شفر هستند. رئیس حزب جمهوری خواه جورجیا، و برد کارور، وکیل برجسته جمهوریخواه در ایالت. هر دو مرد جزو 16 انتخاب کننده به اصطلاح قلابی در جورجیا هستند که اخیراً نامه های هدفمندی از ویلیس دریافت کردند که به آنها اطلاع داده بود در تحقیقات وی با کیفرخواست احتمالی روبرو هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنگام صحبت کردن، میکروفون را در دست گرفته است.