“ما تزلزل نخواهیم کرد”: بایدن بسته کمکی جدید را رونمایی کرد. 2 سرباز آمریکایی مفقود شده در اوکراین: به روز رسانی زنده اوکراین

غول جهانی مبلمان Ikea روز چهارشنبه گفت که چهار کارخانه خود را در روسیه به فروش می رساند و موجودی 17 فروشگاه خود را به دلیل مشکلات زنجیره تامین و جنگ در اوکراین منحل می کند. این شرکت که یک هفته پس از حمله به روسیه فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد، گفت که نیروی کار خود را به شدت کاهش خواهد داد. این شرکت سوئدی اعلام کرد که تا پایان ماه اوت به پرداخت حقوق کارکنان خود ادامه خواهد داد. Ikea همچنین عملیات خود را در بلاروس، همسایه و قوی ترین متحد روسیه متوقف کرد.

این بسته که دوازدهمین موردی است که بایدن از ماه اوت به تصویب رسانده است، شامل توپخانه دوربرد با کمک موشک، موشک های ضد کشتی هارپون و توپ ها و مهمات هویتزر معمولی است. متحدان ایالات متحده همچنین متعهد شدند که به حمایت از ارتش اوکراین ادامه دهند.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «شجاعت، انعطاف‌پذیری و عزم مردم اوکراین به الهام بخشیدن به جهان ادامه می‌دهد.» و «ایالات متحده، همراه با متحدان و شرکای خود، در تعهد خود به مردم اوکراین تزلزل نخواهند کرد.» آنها برای آزادی خود می جنگند.»

دستیاران مطبوعاتی گفتند که بستگان اندی تای نگوک هوین، 27 ساله، از ترینیتی و الکساندر دروئک، 39 ساله، از توسکالوزا با دفاتر کنگره ایالتی در تماس بوده اند و به دنبال اطلاعاتی در مورد محل اختفای این افراد هستند.

لوید آستین، وزیر دفاع، در اوایل چهارشنبه در مقر ناتو در بروکسل، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش اخیراً توپخانه ای با کمک موشک های دوربرد ارائه کردند، اما گفت که به کمک بیشتری نیاز است زیرا اوکراین “در میدان نبرد با لحظه ای مهم روبرو است”.

وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که در حال بررسی این گزارش ها است و به آمریکایی ها توصیه کرد به اوکراین سفر نکنند و به این نکته اشاره کرد که مقامات امنیتی روسیه شهروندان آمریکایی را مشخص می کنند. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و با مقامات اوکراینی در تماس هستیم.

– تام واندن بروک

نشست وزرای دفاع جهانی برای حمایت از اوکراین

آخرین تحولات

معاون صدراعظم آلمان روز چهارشنبه گفت: به نظر می رسد اعلام گازپروم غول انرژی روسیه در مورد کاهش تقریبا 40 درصدی جریان گاز طبیعی از طریق یک خط لوله مهم اروپایی، یک اقدام سیاسی باشد تا نتیجه مشکلات فنی.

به نظر می رسد روسیه بودجه نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد تا به حمله آهسته اما پیوسته خود به دونباس ادامه دهد: مقامات دفاعی بریتانیا اعلام کردند هزینه های دفاعی روسیه می تواند 12 میلیارد دلار افزایش یابد که به افزایش 20 درصدی بودجه دفاعی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نزدیک می شود.

زلنسکی گفت: ما علاقه ای به گلوله باران غیرنظامیان نداریم، ما تروریست نیستیم. ما به سلاح‌های مناسب نیاز داریم که در چنین فاصله‌ای کار کنند.»

زلنسکی گفت: تنها رئیس جمهور پوتین تصمیم می گیرد که آیا ارتش روسیه متوقف شود یا نه. “در روسیه، یک نفر وجود دارد که مطلقاً همه چیز را برای شهروندان روسیه و برای ارتش روسیه تصمیم می گیرد.”

بایدن روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده یک میلیارد دلار کمک امنیتی و 225 میلیون دلار کمک بشردوستانه به اوکراین پس از تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور کمک خواهد کرد.

در حالی که رئیس پنتاگون در بروکسل حمایت بین‌المللی بیشتری از اوکراین را جلب می‌کرد، رئیس‌جمهور جو بایدن بر تعهد ایالات متحده در داخل تاکید کرد.

بایدن گفت که بسته جدید شامل توپخانه و تسلیحات دفاعی بیشتر ساحلی، همراه با مهمات برای تقویت تلاش‌های اوکراین برای دفاع از منطقه دونباس در شرق در برابر حمله شدید روسیه است. بخش بشردوستانه این بسته برای تامین آب آشامیدنی، مراقبت های پزشکی، غذا، سرپناه و سایر نیازها در نظر گرفته شده است.

میلی گفت: «پیشرفت‌هایی که روس‌ها انجام داده‌اند بسیار کند بوده است، یک نبرد فرسایشی بسیار سخت، تقریباً شبیه جنگ جهانی اول، و روس‌ها تلفات زیادی متحمل شده‌اند.»

دو کهنه سرباز آمریکایی اهل آلاباما که به اوکراین در جنگ علیه روسیه کمک می کردند، در میان گزارش هایی که توسط جدایی طلبان مورد حمایت روسیه دستگیر شده اند، ناپدید شده اند. اگر این اطلاعات تایید شود، آنها اولین شهروندان آمریکایی خواهند بود که پس از کمک به اوکراین بازداشت شده اند.

دادگاهی در دونتسک که تحت کنترل جدایی طلبان است، هفته گذشته دو بریتانیایی و یک مرد مراکشی را پس از مجرم شناخته شدن آنها به “فعالیت های مزدور” به اعدام محکوم کرد.

رهبران نظامی ایالات متحده می گویند که متحدان متعهد به حمایت بیشتر از اوکراین هستند

میلی گفت: روس‌ها از اوکراینی‌ها در دونباس پیشی گرفتند – برخی تخمین‌ها نشان می‌دهند که تسلیحات 20 به 1 هستند – اما اوکراینی‌ها همچنان به نبردهای خانه به خانه در آنجا ادامه می‌دهند.

اثر بازدارندگی موشک های ضد کشتی مستقر در ساحل در ماه آوریل آشکار شد، زمانی که اوکراین با موشکی که ساخته بود، مسکوا، گل سرسبد ناوگان روسیه را غرق کرد. روسیه از آن زمان کشتی های خود را دورتر از خط ساحلی اوکراین کشیده است.

وزارت امور خارجه می‌گوید نشست گروه تماس دفاعی اوکراین امروز به رهبری لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ده‌ها وزیر دفاع جهانی را گرد هم می‌آورد که تلاش می‌کنند «گام‌های بعدی مورد نیاز برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوز روسیه را شناسایی و بررسی کنند». هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین گفت که اوکراین روزانه 5000 تا 6000 گلوله توپ استفاده می کند – و روسیه 10 برابر بیشتر استفاده می کند.

آستین گفت: «این هرگز کافی نیست. و بنابراین ما به کار سخت خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم تا جایی که می‌توانیم، با حداکثر سرعتی که می‌توانیم، توانایی‌ها را حرکت دهیم.»

نیروهای روسیه شهرهای اوکراین را بدون تفکیک بمباران کرده و گاه راهروهای تخلیه بشردوستانه را قطع کرده اند. نتیجه: حداقل 277 کودک کشته و 456 کودک دیگر زخمی شده اند.

مالیار در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: «هرچقدر هم که اوکراین تلاش کند، هر چقدر هم ارتش ما حرفه ای باشد، بدون کمک شرکای غربی ما نمی توانیم در این جنگ پیروز شویم».

میلی گفت: «جامعه بین‌المللی اجازه نمی‌دهد این اقدام تجاوزکارانه روسیه بدون پاسخ بماند».

این مقام گفت که اوکراین برای دفاع از خود در برابر محاصره موثر روسیه در دریای سیاه و محافظت از شهر بندری حیاتی اودسا به این موشک ها نیاز دارد. هارپون ها قدرت بازدارندگی بسیار قوی تری نسبت به اوکراین دارند.

یونیسف می‌گوید نزدیک به دو سوم کودکان اوکراین خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و خانواده‌ها گاهی پدران خود را برای جنگیدن در جنگ پشت سر می‌گذارند. برخی از خانواده ها به غرب اوکراین نقل مکان کرده اند که نسبتاً آرام بوده است، در حالی که برخی دیگر از مرز به لهستان یا سایر کشورها گریخته اند. افشان خان، مدیر منطقه ای یونیسف در اروپا و آسیای مرکزی، گفت که آسیب و ترس می تواند اثرات طولانی مدتی بر سلامت جسمی و روانی کودکان داشته باشد.

مشارکت: آسوشیتدپرس

خبرگزاری دولتی روسیه روز سه شنبه گزارش داد: دادگاه مسکو بازداشت بریتنی گرینر، ستاره WNBA را حداقل تا دوم جولای تمدید کرد. گرینر از 17 فوریه در بازداشت به سر می برد و متهم است که کارتریج های ویپ حاوی روغن شاهدانه را به کشور آورده است. وزارت امور خارجه آمریکا او را به ناحق بازداشت می‌داند.

رهبران نظامی ایالات متحده روز چهارشنبه پس از دیدار با 50 متحد خود در بروکسل گفتند که ده ها کشور برای تقویت تعهد خود به حمایت از تلاش های اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه به ایالات متحده می پیوندند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: اوکراین از هیچ سامانه موشکی دوربردی که غرب ممکن است برای حمله به محله‌های غیرنظامی در روسیه تهیه کند، استفاده نخواهد کرد.

درخواست برای قدرت شلیک بیشتر در بحبوحه افشاگری ها مبنی بر اینکه مسکو می تواند هزینه های دفاعی خود را 20 درصد افزایش دهد تا با جنگی که هیچ نشانه ای از پایان به زودی نشان نمی دهد، افزایش یابد، صورت می گیرد.

بسته کمکی یک میلیارد دلاری شامل 650 میلیون دلار از ابتکار کمک امنیتی اوکراین است که به دولت این امکان را می دهد تا تجهیزاتی را برای اوکراین خریداری کند، آن را حفظ کند و به سربازانش آموزش دهد. موجودی 350 میلیارد دلاری از ذخایر موجود تجهیزات و تسلیحات پنتاگون حاصل می شود. به گفته پنتاگون، آنها تحت اختیار رئیس جمهور، به اوکراین ارسال خواهند شد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع روز چهارشنبه گفت که هارپون، یک موشک ضد کشتی قدرتمند، یکی از ضروری ترین نیازهای اوکراین است زیرا به دنبال دفع حملات روسیه از دریا است.

آستین گفت: «روسیه از آتش‌های دوربرد خود برای غلبه بر مواضع اوکراین استفاده می‌کند و روسیه همچنان به بمباران بی‌رویه اراضی مستقل اوکراین و به خطر انداختن بی‌احتیاطی غیرنظامیان اوکراینی ادامه می‌دهد». بنابراین ما باید تعهد مشترک خود را برای دفاع از خود اوکراین تشدید کنیم.

دومین مقام ارشد پنتاگون پس از اعلام بسته کمکی جدید یک میلیارد دلاری توسط کاخ سفید و وزارت دفاع به خبرنگاران گفت که ایالات متحده کامیون هایی را به اوکراین ارائه می دهد که به طور خاص برای پرتاب موشک ها طراحی شده اند. ممکن است ماه ها طول بکشد تا سیستم پرتاب مبتنی بر کامیون و آموزش نیروهای اوکراینی برای استفاده از آن.

زلنسکی گفت که مایل است با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با میانجی یا بدون میانجی، درباره پایان دادن به جنگ و خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین گفتگو کند.

خان گفت: «کودکان مجبور به ترک خانه‌ها، دوستان، اسباب‌بازی‌ها و وسایل ارزشمند، اعضای خانواده و مواجهه با عدم اطمینان در مورد آینده هستند. این بی ثباتی آینده کودکان را ربوده است.»

◄روسیه در واکنش به آنچه که وزارت امور خارجه این کشور ادعا می‌کند تصویر کج‌دلانه رسانه‌های بریتانیا از مسکو و اقدامات آن در اوکراین است، ورود ده‌ها رسانه و شخصیت‌های دفاعی بریتانیا را به این کشور ممنوع کرد.

دو شهروند آمریکایی ناپدید شده در اوکراین، احتمالاً دستگیر شده اند

آستین گفت که اوکراینی ها گفته اند که بیشتر به توپخانه دوربرد و متعارف، خودروهای زرهی و سیستم های ضد هوایی نیاز دارند.

ایکیا در بیانیه ای در وب سایت خود گفت: «جنگ در اوکراین… یک تراژدی انسانی است که همچنان بر مردم و جوامع تأثیر می گذارد». کسب‌وکارها و زنجیره‌های تامین در سراسر جهان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و ما نمی‌بینیم که به این زودی‌ها امکان از سرگیری فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

“ما تروریست نیستیم”: زلنسکی به شهرهای روسیه موشک شلیک نخواهد کرد

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بایدن از کمک های جدید رونمایی کرد. 2 آمریکایی مفقود شده در اوکراین: به روز رسانی زنده.





Source link

خان گفت: «این استفاده از سلاح های انفجاری در مناطق پرجمعیت و حملات به زیرساخت های غیرنظامی باید متوقف شود. این کار کشتن و معلول کردن کودکان و جلوگیری از بازگشت آنها به هر نوع زندگی عادی در شهرها و شهرهایی است که خانه آنهاست.»

اوکراین به دنبال هارپون ها برای مبارزه با کشتی های روسی است

این مقامات گفتند که کشورهای دیگر این موشک ها را تامین خواهند کرد. دانمارک قبلاً متعهد شده بود که هارپون ها را به اوکراین بفرستد.

نماینده رابرت آدرهولت گفت که هوین داوطلب شده بود تا با ارتش اوکراین علیه روسیه بجنگد و بستگان او از 8 ژوئن، زمانی که او در منطقه خارکف در شمال شرق اوکراین، واقع در نزدیکی مرز روسیه بود، از او خبری نداشتند. یکی از دستیاران آدرهولت گفت که هوین و دروکه با هم بودند.

لوید آستین، وزیر دفاع، با حضور ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، اعلام کرد که پنتاگون یک میلیارد دلار تسلیحات برای کمک به تلاش اوکراین برای کاهش تهاجم روسیه در منطقه شرقی دونباس ارسال خواهد کرد.

زلنسکی در آستانه نشست وزرای دفاع جهانی در بروکسل از راه دور با رسانه‌های دانمارکی صحبت کرد که می‌تواند میزان تسلیحات و تسلیحاتی را که کشورهای حامی در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند، تعیین کند. شهرهای اوکراین از راه دور توسط تسلیحات روسی دوربرد مورد اصابت قرار گرفته اند.

– تام واندن بروک

یونیسف: تقریباً دو سوم کودکان اوکراینی خانه های خود را ترک کرده اند

وزارت دفاع بریتانیا گفت که روسیه اجازه می‌دهد پایگاه صنعتی دفاعی این کشور به آرامی بسیج شود تا خواسته‌های جنگ اوکراین را برآورده کند. و عدم تخصص.»

ایکیا کارخانه های خود را در روسیه می فروشد، فروشگاه ها را بسته نگه می دارد