“ما آنها را جسور شده می بینیم”

این واقعیت که ترامپ، که آنها او را حامی خود می دیدند، دیگر رئیس جمهور نیست، این احساس را برای بسیاری از مسیحیان محافظه کار تشدید می کند که همه چیز در خط است. بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقات دین عمومی که اواخر سال گذشته انجام شد، حدود 60 درصد از پروتستان های انجیلی سفید پوست معتقدند که انتخابات از ترامپ دزدیده شده است. بر اساس این نظرسنجی، انجیلی های سفیدپوست نیز محتمل ترین گروه مذهبی هستند که به QAnon معتقد هستند. QAnon به یک نظریه توطئه پیچیده اشاره می کند که شامل یک حلقه شیطان پرست و قاچاق جنسی کودکان است و FBI قبلاً هشدار داده بود که برخی از طرفداران آن ممکن است به خشونت تبدیل شوند.

لورن بوبرت، نماینده جمهوری‌خواه بخش غربی کلرادو، اخیراً در مرکز مسیحی کرنرستون، کلیسایی در نزدیکی آسپن، کلرادو، گفت: «کلیسا قرار است دولت را هدایت کند، دولت قرار نیست کلیسا را ​​هدایت کند». “من از این جدایی آشغال های کلیسا و دولت خسته شده ام.” جماعت با کف زدن از جای خود بلند شدند.

رویداد Patriots Rise، جایی که ماستریانو سخنرانی کرد، با ویدئویی از تئوری‌های توطئه مرتبط با QAnon آغاز شد که پیش‌بینی می‌کرد «سیستم‌های کنترلی» از جمله «تبلیغات رسانه‌ای، قاچاق کودکان و اقتصاد برده‌ها» «از بین خواهند رفت». یک صدای روباتیک “بیداری بزرگ” را پیش بینی می کرد و تصویری از تیغه گیوتین با وعده “اعدام، عدالت، پیروزی” همراه بود.

بسیاری اصل تاریخی آمریکا مبنی بر جدایی کلیسا از دولت را رد می کنند. آنها می گویند که از حکومت دینی حمایت نمی کنند، اما برای نقش اساسی ایمان خود به دولت استدلال می کنند. ظهور آنها مصادف است با حمایت قابل توجهی در میان حامیان همفکر مردمی، به ویژه هنگامی که برخی از رای دهندگان و سیاستمداران ایمان مسیحی خود را با تئوری های توطئه تقلب در انتخابات، ایدئولوژی QAnon، حقوق اسلحه و خشم دائمی نسبت به محدودیت های مرتبط با کووید می آمیزند.

ماستریانو، سناتور ایالتی، سرهنگ بازنشسته ارتش و چهره برجسته تلاش های بیهوده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای براندازی نتایج انتخابات 2020 ایالت، در حال سخنرانی در یک کنفرانس راست افراطی بود که باورهای مسیحی را با تئوری های توطئه به نام میهن پرستان برمی خیزد. او به جای تمرکز بر مسائلی مانند مالیات، قیمت بنزین یا سیاست سقط جنین، داستانی در مورد آنچه که به‌عنوان هویت مسیحی واقعی ملت می‌دید، و اینکه چگونه زمان آن فرا رسیده بود که مسیحیان با هم قدرت سیاسی را به دست آورند، نوشت.

صعود این نامزدها در بحبوحه موجی از اقدامات در سراسر کشور صورت می گیرد که اولویت های فرهنگی بسیاری از مسیحیان محافظه کار را پیش می برد. مهم‌ترین تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید و پایان دادن به حق قانونی سقط جنین است – علاوه بر مجموعه تصمیم‌های اخیر آن که نقش بزرگ‌تری را برای دین در زندگی عمومی، مانند نماز در مدرسه و تأمین مالی برای مذهبی فراهم می‌کند. تحصیلات. دولت ها نیز اقداماتی را انجام داده اند. بسیاری از آنها سقط جنین را ممنوع کرده اند. یک قانون فلوریدا آموزش کلاس در مورد گرایش جنسی و هویت جنسی را در اوایل دبستان ممنوع می کند و تگزاس دستوری برای بررسی والدین دارای فرزندان ترنس به دلیل سوء استفاده احتمالی از کودکان صادر کرده است.

سیدل گفت: «ما شاهد شجاعت آنها هستیم. آنها ادعا می کنند که وارثان واقعی آزمایش آمریکایی هستند.

اندرو سیدل، معاون آمریکایی‌ها برای جدایی کلیسا و دولت متحد، گفت، مانند ماستریانو، برخی از نامزدهایی که این دیدگاه حاشیه‌ای را پیش می‌برند، قبلاً در مناصب منتخب سطح پایین‌تری قرار دارند، اما اکنون برای مقام‌های بالاتری که قدرت بیشتری دارند، نامزد می‌شوند.

تعداد انگشت شماری از افرادی که از این دیدگاه حمایت می کنند، مانند بوبرت، اخیراً با ترکیبی از پیام های مسیحی و تئوری های توطئه ای که ترامپ مطرح کرد، به قدرت رسیده اند. دیگران، مانند ماستریانو، در مسابقات رقابتی شرکت می کنند، در حالی که اکثر آنها کمپین های لانگ شات دارند و بعید است که در مسابقات اولیه زنده بمانند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

وقتی ماستریانو کار را تمام کرد، مردی با کلاه و پیراهن کابوی پرچمدار آمریکا، شمشیری بلند به او داد که روی آن نوشته شده بود «برای خدا و کشور».

داگ ماستریانو سه هفته قبل از اینکه نامزد جمهوری خواهان برای فرمانداری پنسیلوانیا شود، در کنار مجسمه عقاب نقاشی شده 3 فوتی ایستاد و قدرت خدا را اعلام کرد.

صلیبی بر فراز کلیسایی در بیسمارک، ND، در 29 سپتامبر 2020. (تیم گروبر/نیویورک تایمز)

احساس نارضایتی مذهبی در جناح فوق محافظه کار کنوانسیون باپتیست جنوبی، بزرگترین فرقه پروتستانی کشور، گروهی که به طور فزاینده ای با دلایل سیاسی جناح راست مانند فشار افراطی برای مجازات زنان برای سقط جنین متحد می شود، عمیق تر می شود. راد مارتین، یکی از بنیانگذاران شبکه باپتیست محافظه کار، در کنفرانسی در ممفیس، تنسی، در بهار امسال، اعتراض به ناسیونالیسم مسیحی را صرفاً توطئه دموکرات ها توصیف کرد.

ترامپ تا حد زیادی با پیشنهاد حفظ نفوذ انجیلی‌های سفیدپوست و ارزش‌های آنها قدرت را به دست آورد، همان‌طور که بسیاری می‌ترسیدند که جهان آنطور که می‌دانستند به سرعت در حال ناپدید شدن است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

صعود ماستریانو در پنسیلوانیا شاید بارزترین نمونه از نامزدهای جناح راست برای مناصب دولتی باشد که صراحتاً هدفشان ارتقای قدرت مسیحی در آمریکا است. راست مذهبی مدت‌هاست که از اهداف محافظه‌کارانه حمایت می‌کند، اما این موج کنونی بیشتر به دنبال آن است: ملتی که به طور فعال مجموعه خاصی از اعتقادات مسیحی و دیدگاه‌های راست افراطی خود را در اولویت قرار می‌دهد و آشکارا مسیحیت را به عنوان یک هویت پایه پذیرفته است.

فرانسین فوسدیک، یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی که این رویداد را سازماندهی کرده و وب سایتش شعار QAnon را تبلیغ کرده است، توضیح داد: «چون شما سرهای زیادی را بریده اید. «شما برای حقوق دینی ما در مسیح عیسی می‌جنگید، بنابراین ما می‌خواستیم شما را با شمشیر داوود برکت دهیم.»

در سرتاسر کشور تلاش‌های فعالی برای افزایش شور و شوق مذهبی در راست آمریکا به مشارکت رای دهندگان وجود دارد. این شامل تلاش‌های معمول‌تر برای اطلاع‌رسانی رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، و همچنین گروه‌های جدیدی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بسیج شده‌اند.

بیایید میهن پرستی را با نامیدن ناسیونالیسم و ​​مرتبط کردن آن با هیتلر، شیطان سازی کنیم. آه، حالا بگذارید اسمش را ناسیونالیسم سفید بگذاریم. «سپس ما آن را ناسیونالیست مسیحی می نامیم تا اینطور به نظر برسد که شما آیت الله هستید. همه اینها برای شیطان جلوه دادن شما طراحی شده است.»

«آدم آزادي در اين خانه وجود دارد؟ آیا عیسی شما را آزاد کرد؟» او پرسید، و ده ها نفر را که در یک بعد از ظهر شنبه در یک هتل کنار جاده ای در گتیسبورگ، پنسیلوانیا قرار داشتند، بالا برد.

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، اعلام ایالات متحده به عنوان یک ملت مسیحی و پایان دادن به اجرای فدرال جدایی کلیسا از ایالت، دیدگاه های اقلیت در میان بزرگسالان آمریکایی است. اگرچه حمایت از ادغام کلیسا و دولت در میان جمهوری خواهان و انجیلی های سفید پوست بالاتر از حد متوسط ​​است، بسیاری از مسیحیان این ادغام را به عنوان انحراف ایمان می دانند که ملت را بر خدا برتری می دهد. حواشی که برای قدرت رقابت می کنند هنوز در میان مسیحیان و جمهوری خواهان در اقلیت هستند.

دسته طلا را در دست راستش بالا آورد. “جالوت کجاست؟” او درخواست کرد.

حضور آنها حواشی را نشان می دهد که به جریان اصلی فشار می آورد.

صلیبی بر فراز کلیسایی در بیسمارک، ND، در 29 سپتامبر 2020. (تیم گروبر/نیویورک تایمز)

او گفت که جدایی کلیسا از دولت یک “افسانه” بود. در نوامبر ما می خواهیم ایالت خود را پس بگیریم، خدای من این کار را خواهد کرد.