مایکل کوهن می‌گوید ترامپ معتقد بود اسناد طبقه‌بندی‌شده پنهان‌شده در مار-آ-لاگو «کارت آزاد شدن از زندان» او بود.

Mar-A-Lago در 16 اوت 2022 یک هفته پس از حمله اف بی آی به خانه رئیس جمهور سابق ترامپ در پالم بیچ، فلوریدا، ایالات متحده دیده می شود.ناتان پوسنر/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

کوهن تنها کسی نیست که می گوید ترامپ ممکن است اسناد محرمانه را به نفع خودش نگه داشته باشد. ماه گذشته، تیم کین، سناتور دموکرات همچنین توضیح داد که چگونه فکر می کند ترامپ ممکن است از اطلاعات طبقه بندی شده به عنوان “کارت آزاد شدن از زندان” استفاده کند.

اینسایدر برای اظهار نظر با دفتر پس از ریاست جمهوری ترامپ تماس گرفت اما بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

مایکل کوهن، چپ، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در سمت راست، در یک تصویر ترکیبی.گتی ایماژ

  • کوهن گفت: «دومین بار که او را دستبند می‌زدند، برمی‌گشت و می‌گفت: من اسنادی دارم که مثلاً نشان می‌دهد سکوهای پرتاب هسته‌ای ما کجا هستند.»

    مایکل کوهن گفت که دونالد ترامپ اسناد ذخیره شده در مار-آ-لاگو را به عنوان “کارت آزاد شدن از زندان” می بیند.

  • کوهن در صحبت با Salon پیشنهاد کرد که ترامپ می تواند از اطلاعات طبقه بندی شده در مورد امنیت ملی ایالات متحده استفاده کند.

  • کوهن، زمانی وکیل شخصی ترامپ و تعمیرکار، در مصاحبه سالن پیشنهاد کرد که ترامپ فکر می کند ممکن است بتواند از محرمانه بودن این اسناد به نفع خود استفاده کند.

    کوهن با تصور اینکه ترامپ چه می‌گوید، گفت: “می‌خواهی با من بازی کنی؟ واقعاً؟ من رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بودم. اسنادی دارم که به امنیت ملی این کشور آسیب می‌زند. برو، من را متهم کن، تلاش کن. تا مرا به زندان بیندازند، ببین چه می شود.

    مایکل کوهن، چپ، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، در سمت راست، در یک تصویر ترکیبی.

    واشنگتن پست گزارش داد که ماموران اف بی آی به دنبال اسناد محرمانه در مورد تسلیحات هسته ای در جریان حمله مار-آ-لاگو در ماه اوت بودند. منبع پست نگفت که آیا این به زرادخانه آمریکا اشاره دارد یا کشور دیگری.

    بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ قبلاً ایده استفاده از اسناد طبقه بندی شده به عنوان ابزار چانه زنی را مطرح کرده است. این روزنامه نوشت، ترامپ سال گذشته به مشاوران پیشنهاد کرد که جعبه‌های مواد مار-آلاگو را در ازای اسناد «حساس» درباره تحقیقات FBI درباره روابط کمپین انتخاباتی‌اش با روسیه در سال 2016 به سازمان ملی اسناد و آرشیو بازگرداند.

    به نوشته تایمز، دستیاران رئیس جمهور سابق این پیشنهاد را انجام ندادند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    کوهن گفت که رئیس جمهور سابق می تواند تهدید کند که اطلاعات را در اختیار دشمنان خارجی قرار می دهد.

او در مصاحبه ای با مجله Salon گفت که مایکل کوهن گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، اسناد طبقه بندی شده پنهان شده در مار-آ-لاگو را به عنوان کارت “آزاد از زندان” خود می بیند.

“چه اتفاقی می افتد این است که او همه این اطلاعات طبقه بندی شده را تحویل می دهد، نه انگار که قبلاً این کار را نکرده است، بلکه تمام اطلاعات طبقه بندی شده خود را به دشمنان ما می دهد، درست است؟ “شما می خواهید آن بازی را انجام دهید؟ مشکلی نیست!”

کوهن گفت: “او فقط به یک چیز علاقه دارد: کارت آزاد شدن از زندان.” و این دقیقاً همان چیزی است که او در آن اسناد دید.»

در ماه اوت، کوهن به نکته مشابهی در طول یک مصاحبه CNN. او گفت که ترامپ از این اسناد به عنوان یک “چانه زنی” برای رهایی از مشکلات استفاده خواهد کرد.

او در ادامه مدعی شد که ترامپ این اطلاعات را در اختیار «روسیه، ایران، هر کسی که باشد» منتشر خواهد کرد.

مار-آ-لاگو