مایکل فانون، افسر سابق پلیس دی سی که در شورش کنگره مورد حمله قرار گرفت، گفت که او “شکسته” است و صحبت کردن درباره 6 ژانویه “کارم را نابود کرد”.


مایکل فانون

مایکل فانون، افسر سابق اداره پلیس متروپولیتن واشنگتن، در حالی که کمیته منتخب مجلس در حال بررسی حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده است، جلسه استماع را در ساختمان کنگره در واشنگتن برگزار می کند، پنجشنبه، 21 ژوئیه 2022.AP Photo/J. اسکات اپل وایت

  • مایکل فانون، افسر سابق پلیس متروپولیتن دی سی، قرار است خاطرات خود را در 11 اکتبر منتشر کند.

  • او به رولینگ استون گفت که این کتاب را تا حدی انجام داده است زیرا صحبت در مورد 6 ژانویه باعث نابودی حرفه او شده است.

  • فانونه در جریان شورش مورد حمله قرار گرفت و بارها از کسانی که آن را کم اهمیت جلوه می دهند عقب نشینی کرده است.

به گفته او، مایکل فانون، افسر سابق پلیس متروپولیتن واشنگتن، دی سی، بارها علیه حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره – و با هزینه شخصی زیاد صحبت کرده است.

فانونه به رولینگ استون گفت: “مایک فانون شکسته است. من تقریباً مطمئن هستم که به همین دلیل است که مردم چنین کارهایی را انجام می دهند.” مجانی و لعنتی، حرفه ام را نابود کرد، کارم را غیرقابل تحمل کرد، و سپس سعی کردم از لیمو لیموناد سخت درست کنم.”

کتاب خاطرات فانون با عنوان “Hold the Line: The Insurrection and One Cop’s Battle for America’s Soul” قرار است در 11 اکتبر منتشر شود.

فانونه در میان افسرانی بود که از ساختمان کنگره دفاع می‌کردند که مورد هجوم جمعیتی از هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قرار گرفت. دادستان ها گفتند فانون بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته، با میله پرچم و چندین پله به پایین کشیده شده است. او در نتیجه حمله دچار حمله قلبی و ضربه مغزی شد و گفت که دچار آسیب مغزی تروماتیک و PTSD شده است.

او در آوریل 2021 به CNN گفت: “من وحشیانه ترین و وحشیانه ترین نبرد تن به تن در تمام زندگی ام را تجربه کردم، چه رسد به حرفه پلیسی من که تقریباً دو دهه طول می کشد.” بخشی از حرفه من در اجرای قانون است.”

چهار مرد به اتهام تعرض به فانون متهم شدند که یکی از آنها به نام کایل یانگ روز سه شنبه به 86 ماه زندان محکوم شد.

فانون بارها علیه جمهوری خواهانی که به دنبال کم اهمیت جلوه دادن حمله به ساختمان کنگره بودند، مخالفت کرده است. اما در حالی که او در حال صحبت بود – از جمله پس از شهادتش در مقابل کنگره در ژوئیه 2021 – فانون گفت که می‌دانست حرفه‌اش را به خطر می‌اندازد.

فانونه به رولینگ استون گفت: «در مدت کوتاهی پس از شهادتم در کنگره می دانستم که حرفه ام در اجرای قانون به پایان رسیده است. [police] بخش از زمزمه های آرام به جیغ و داد و فریاد تبدیل شد.”

رولینگ استون گزارش داد که او قصد داشت پس از بهبودی از مجروحیت خود به وظیفه خود بازگردد، اما در عوض، در 31 دسامبر 2021، با یادداشتی به سرپرست خود استعفا داد که در آن نوشته شده بود: “برو خودت را لعنتی کن.”

او گفت: “سپس من اینطور گفتم “اوه لعنتی. من دیگر افسر پلیس نمی شوم.”

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع