مانچین و سینما بر سر بستن روزنه مالیاتی برای ثروتمندان آمریکایی در مسیر برخورد هستند. این می تواند معامله 790 میلیارد دلاری بایدن را خدشه دار کند.

بستن شکاف بهره حمل شده تنها بر بخشی از بخش مالی تأثیر می گذارد. اما این مالیاتی است که به گروه قدرتمندی از ثروتمندان آمریکایی ضربه می زند که تا کنون در دولت بایدن از افزایش مالیات فرار کرده اند.

دیگران احتیاط می کنند که مهمانی در آستانه یک سواری ناهموار است. اما خط پایان پس از یک سال مذاکرات پرتنش که هنوز بر سر مانچین و سینماست، در چشم است. سناتور تیم کین از ویرجینیا به اینسایدر گفت: «تا زمانی که این کار را انجام ندهید، پیچ و خم هایی وجود دارد. سناتور سینما قرار است بررسی های لازم را انجام دهد، که انجام می دهد.

امکان اصلاح این پیشنهاد وجود دارد تا حمایت سینما را بدون از دست دادن مانچین تضمین کند.

سينما از مذاكرات خصوصي ميان مانچين و چاك شومر، رهبر اكثريت سنا منصرف شد. بر اساس گزارش ها، این امر باعث شد که او از سناتورهای دیگر بپرسد “چه خبر است؟” زمانی که اخبار مربوط به توافق در صحن سنا منتشر شد.

سناتور جو مانچین از ویرجینیای غربی با انعقاد یک توافقنامه 790 میلیارد دلاری برای آب و هوا، مراقبت های بهداشتی و بسته مالیاتی بسیاری را متحیر کرد. این قانون بسیار بزرگتر از آن چیزی است که اکثر دموکرات‌ها تنها دو هفته پیش تصور می‌کردند که مانچین برنامه‌های آب و هوایی و افزایش مالیات‌ها را از روی میز حذف کرد و دلیل آن نگرانی‌های فزاینده در مورد دامن زدن به تورم بود.

اما معامله‌هایی که با دقت مذاکره شده‌اند، هنوز هم می‌توانند در محیطی که حاشیه خطا وجود ندارد، به هم بخورند. مانچین بر سر بخش کوچکی از لایحه با سناتور کیرستن سینما از آریزونا درگیر است. این زوج در مورد بهره حمل شده، یک خللی در کد مالیاتی که بیشتر به نفع سرمایه گذاران ثروتمند و مدیران صندوق های تامینی است، اختلاف نظر دارند.

شومر روز پنجشنبه از اظهار نظر در مورد اینکه آیا سینما را در جریان نگه داشته است یا نه، خودداری کرد. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “اعضا در حال بررسی متن هستند و به زودی همه با هم صحبت خواهیم کرد.” او قصد دارد هفته آینده این لایحه را به روی زمین بگذارد.

به نظر می رسد خلأ مالیاتی که دموکرات ها و جمهوری خواهان به طور یکسان نمی توانند آن را ببندند

از سمت چپ، نماینده منتخب سنا، کیرستن سینما، رهبر اقلیت سنا، چاک شومر، DN.Y.، و نماینده منتخب سنا جکی روزن، D-Nev، در طول یک عکسبرداری در دفتر شومر در کاپیتول صحبت می کنند. در روز سه شنبه 13 نوامبر 2018.

جان لابومبارد، دستیار سابق سینما، به اینسایدر گفت: «این آخرین اقدام گیج‌کننده رهبری سنا است و به نظر نمی‌رسد استراتژی طراحی شده برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت باشد». او گفت که دموکرات آریزونا مدتهاست که “علاقه خاصی” به پیشنهادهای مالیاتی در ترکیب دارد. به نظر من یک استراتژی بسیار عجیب است که اجازه بدهم بقیه اعضای انجمن از یک بیانیه مطبوعاتی در مورد توافق یاد بگیرند.»

جو مانچین با کیرستن سینما صحبت می کند

دفتر سینما در بیانیه‌ای اعلام کرد که او همچنان در حال بررسی قوانین ۷۲۵ صفحه‌ای است و منتظر احکام پارلمان سنا است، کسی که بر آنچه واجد شرایط آشتی است، مانور قانون‌گذاری که دموکرات‌ها برای جلوگیری از انحراف جمهوری‌خواهان استفاده می‌کنند و این لایحه را در راستای خطوط حزبی به تصویب می‌رساند، اداره می‌کند. سنا به طور مساوی تقسیم شده است. این امکان وجود دارد که دموکرات‌ها روزها، اگر نه هفته‌ها، صبر کنند تا سینما سکوتش را در مورد بسته بشکند.

دموکرات های سنا در حال یادگیری یک درس قدیمی رقص آرژانتینی هستند: تانگو به دو نفر نیاز دارد.

سناتور جو مانچین با سناتور کیرستن سینما صحبت می کندعکس ژاکلین مارتین/AP

  • حذف علاقه حمل شده هدفی است که برای یک دهه از دولت جمهوری خواه و دموکرات دور مانده است. این درصد سودی است که مدیران صندوق های تامینی از سرمایه گذاری های پرسود دریافت می کنند. اما این غرامت با نرخ سود سرمایه پایین تری مشمول مالیات می شود که بالاتر از 23.8 درصد است و مانند اکثر آمریکایی ها با نرخ مالیات بر درآمد بالاتری روبرو نیست. منتقدان استدلال می کنند که این یک شکاف بزرگ در کد مالیاتی است.

    کیمبرلی کلازینگ، یک مقام مالیاتی سابق وزارت خزانه داری در دولت بایدن، به اینسایدر گفت: «این راه گریز را به طور کامل نمی بندد. “این فقط تا حدی با طولانی کردن مدت زمانی که شما باید سرمایه گذاری را نگه دارید تا به عنوان سود سرمایه واجد شرایط شود، انجام می شود.”

    سرمایه‌گذاران و مدیران پولی که امیدوارند سود صورت‌حساب را حذف کنند، ممکن است متحدی در سینما داشته باشند. افراد و سازمان ها در صنعت اوراق بهادار و سرمایه گذاری از سال 2017 به ازای هر داده ردیاب مالی مبارزات انتخاباتی غیرحزبی OpenSecrets، 2.2 میلیون دلار به دموکرات آریزونا کمک کردند.

    شورای سرمایه گذاری آمریکا، یک گروه لابی که شرکت های سهام خصوصی مانند بلک استون را نمایندگی می کند، فوراً ابتکار بهره حمل شده را به عنوان باری بر دوش مشاغل کوچکی که از سرمایه گذاری های آنها سود می برند، کوبید.

    استیو روزنتال، کارشناس ارشد مرکز سیاست های مالیاتی، می گوید: “می دانید، یکی می گوید من به این اعتراض دارم” و دیگری می گوید “من به آن اعتراض دارم” و ما نمی توانیم این یا آن را داشته باشیم.” به اینسایدر گفت. “در این لحظه تقریباً شبیه تئاتر پرفورمنس است.”

    مانچین می خواهد بهره حمل شده را ببندد، اما سینما ممکن است این تغییر را از قبض حذف کند.

  • این امکان وجود دارد که دموکرات ها روزها، اگر نه هفته ها، صبر کنند تا سینما سکوت خود را بشکند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دیوید کامین، معاون سابق شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در زمان بایدن به اینسایدر گفت: «راه‌هایی برای تعدیل آن وجود دارد». اما این یک سازش است، حتی با اینکه ۱۴ میلیارد دلار از تغییر رفتار گروه کوچکی از مردم که می‌توانند درآمد کار خود را به سود سرمایه تبدیل کنند، جمع‌آوری می‌کند.»

هر دو رئیس جمهور دونالد ترامپ و باراک اوباما به دنبال حذف سود حمل و نقل بودند اما موفق به انجام این کار نشدند. آنچه اکنون روی میز است نیز از شر آن خلاص نمی شود. تغییراتی که دموکرات‌ها دنبال می‌کنند، فقط گرفتن نرخ ترجیحی مالیات بر بخش‌هایی از درآمد را برای سرمایه‌گذاران ثروتمند دشوارتر می‌کند.

بن کولتون، مدیر تحقیقات در Beacon Policy Advisors، در مصاحبه ای گفت: “این مانند یک جهان کوچک از چند صندوق تامینی است که ممکن است سرمایه گذاری های بلندمدت، بسیاری از سهام خصوصی یا شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر را در خود جای دهد.” این افراد معدودی بسیار منتخب هستند، اما افراد کمی نیز بسیار قدرتمند هستند.”

مانچین به نوبه خود حمایت قاطع خود را از این اقدام ابراز کرده است و به نظر نمی رسد تمایلی به کنار گذاشتن آن داشته باشد. سال گذشته، او به دو دموکرات سنا در حمایت از لایحه حذف بهره حمل شده پیوست. او روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که من در مورد آن قاطع بودم، علاقه حمل شده بود.

با این حال، سینما تأثیر زیادی بر این روند داشته است. بعید است که تغییر کند.

مانچین و سینما در آستانه برخورد با یک روزنه مالیاتی بر سرمایه گذاران ثروتمند هستند.

  • لابومبارد که اکنون معاون ارشد در شرکت روابط عمومی ROKK Solutions است، گفت: “من مطمئناً امیدوارم که تا این مرحله، برای سناتور شومر و دیگر رهبران حزب کاملاً روشن باشد که فشار سیاسی بر سناتور سینما کار نمی کند.” پس از یک سال تلاش مکرر و شکست در تحت فشار گذاشتن او برای اتخاذ مواضعی برخلاف دیدگاه‌های دیرینه‌اش، این نباید کسی را شگفت‌زده کند.»

    از چپ به راست: سناتور کیرستن سینما (D-Ariz.)، رهبر اکثریت سنا، چاک شومر (DN.Y.).بیل کلارک/CQ Roll Call

  • کلاوسینگ گفت: «اگر این صرفاً کنار گذاشته شود، مقدار پول این موارد واقعاً مهم دیگری را که صورتحساب انجام می‌دهد، کاهش نمی‌دهد.

    به گفته یکی از دستیاران آشنای دموکرات ها، سیما به مخالفت هایی با کاهش علاقه دارد. اما دموکرات‌ها امیدوارند که این قانون کنار گذاشته نشود، زیرا تنها افزایش مالیات بر افراد ثروتمند در لایحه است. سناتور الیزابت وارن از ماساچوست گفت که دموکرات ها با گنجاندن آن “دقیقاً کار درست” را انجام می دهند.