ماموران اسناد فوق محرمانه را گرفتند، اما آنچه در آن اسناد وجود داشت ناشناخته باقی مانده است

رسانه ها در خارج از Mar-A-Lago در پالم بیچ، فلوریدا، در روز دوشنبه، 8 اوت 2022، ایستاده اند.

ترامپ تحقیقات وزارت دادگستری را یک “فریب” می خواند، اما کارشناسان ارزیابی تلخ تری دارند

تاریخچه کامل پست او، طبق صفحه گسترده ای از این پست ها که به USA TODAY ارائه شده است، بینش فوق العاده ای را در مورد ذهن یک تروریست داخلی که برای درگیری خشونت آمیز با مجریان قانون فدرال آماده می شود، ارائه می دهد.

مقامات به طور علنی تایید نکرده اند که شیفر صاحب حساب بوده است، که Truth Social پس از کشته شدن شیفر، آن را بدون اظهار نظر غیرفعال کرد. اما ظاهراً او نه روز در مجموع در Truth Social گذراند – نه روز آخر عمرش.

دولت می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اسناد «محرمانه» و «فوق محرمانه» را در تفرجگاه خود در فلوریدا ذخیره می‌کرد، اما هیچ اشاره روشنی درباره آنچه ممکن است حاوی آن‌ها باشد ارائه نکرد.

این حکم نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور سابق به دلیل نقض احتمالی سه قانون فدرال تحت بازجویی است: حذف یا از بین بردن سوابق، ممانعت از انجام تحقیقات، و نقض قانون جاسوسی.

لئونارد گفت که این شامل اطلاعات مربوط به فناوری تسلیحات هسته ای، عملیات های مخفی، جاسوسی و منابع و روش های نظامی و سایر اسرار دولتی است.

روز سه‌شنبه، حساب کاربری «@rickywshifferjr» انبوهی از آیتم‌ها را در Truth Social منتشر کرد و در سایت رسانه‌های اجتماعی که توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ تأسیس شده بود، نوشت: «اسلحه خود را به کار ببرید» و «اف‌بی‌آی را در چشمانتان بکشید».

این برای تقویت تلاش های جنگی و محافظت در برابر جاسوسی تصویب شد. این قانون که توسط دادستان کل پرزیدنت وودرو ویلسون اجرا شد، به اشتراک گذاری هر گونه اطلاعاتی که می تواند در جنگ تداخل داشته باشد یا به نفع دشمنان خارجی باشد، غیرقانونی اعلام کرد. در تکرار مدرن خود، این عمل برای پیگرد قانونی جاسوسان و افشاکنندگان اطلاعات طبقه بندی شده استفاده شده است.

وی افزود: «این نشان می دهد که وزارت دادگستری چاره ای جز اقدام نداشته است.

یک قاضی فدرال روز جمعه زمانی که وزارت دادگستری پس از گفتگو با وکلای ترامپ، رسماً اعلام کرد که رئیس جمهور سابق با علنی شدن حکم بازرسی مخالفت نمی کند، حکم بازرسی املاک مار-آ-لاگو، رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را لغو کرد.

موجودی: حدود نیمی از اسناد گرفته شده از مار-آ-لاگو دارای طبقه بندی محرمانه، سری یا فوق سری بودند.

وکیل ترامپ به وزارت دادگستری گفت که مطالب محرمانه بازگردانده شده است: گزارش

تحقیقات: بازرسان لزوماً معتقد نیستند که ترامپ جاسوس است. به گفته وکلای دادگستری، محتمل‌تر است که تحقیقات بر روی بی‌احتیاطی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده متمرکز شده باشد و دسترسی جاسوسان به آن را آسان‌تر کند.

دریافت داستان کامل: Truth Social آخرین روزهای مهاجم سینسیناتی را فاش می کند

محتوای اسناد فوق سری کشف شده در مار-آ-لاگو هنوز مشخص نیست

برای مشترکین: اف‌بی‌آی اسناد فوق محرمانه را در مار-آ-لاگو ترامپ ضبط کرد، اما هیچ اشاره روشنی در مورد چیستی آنها ارائه نکرد.

چرا کارشناسان استدلال ترامپ مبنی بر اینکه اسناد مار-آلاگو از حالت طبقه بندی خارج شده اند را رد می کنند؟

یک قانون قدیمی ضد جاسوسی پس از جستجوی اف‌بی‌آی در اقامتگاه مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ برای یافتن مطالب طبقه‌بندی شده که فکر می‌کنند او از کاخ سفید گرفته بود، دوباره در سرفصل اخبار قرار گرفت.

یک وکیل رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در ماه ژوئن بیانیه ای را امضا کرد که در آن می گوید همه اسنادی که به عنوان طبقه بندی شده و در انبار در مار-آ-لاگو بسته بندی شده بودند پس داده شدند – که پس از بازرسی ماموران فدرال در ملک فلوریدا در نیویورک در روز دوشنبه رد شد. تایمز گزارش داد.

به نقل از منابع ناشناس، تایمز گزارش داد که این بیانیه مکتوب پس از بازدید مارآلاگو در 3 ژوئن توسط جی آی برات، مقام ارشد ضد جاسوسی در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، صادر شد.

— جوی گاریسون، جاش مایر

ادامه مطلب را اینجا بخوانید: ترامپ تحقیقات وزارت دادگستری را یک «فریب» خواند. کارشناسان با استناد به قانون جاسوسی، ارزیابی تلخ تری دارند

Truth Social آخرین روزهای مهاجم سینسیناتی را فاش می کند

به گفته پلیس، شیفر، یک مرد 42 ساله اهل کلمبوس، روز پنج شنبه سعی کرد با یک تفنگ میخکوبی و یک تفنگ AR-15، به ورودی ایمن در دفتر صحرایی FBI در سینسیناتی نفوذ کند. سپس او با تعقیب پلیس فرار کرد و پس از درگیری با شلیک گلوله کشته شد.

جی. ویلیام لئونارد، رئیس سابق اطلاعات آرشیو ملی ایالات متحده، گفت: «حتی اگر در واقع آنچه که او نمایندگی می‌کند اتفاق افتاده باشد، باز هم اطلاعات بسیار حساسی وجود دارد که طبق قانون باید از افشای غیرمجاز محافظت شود.» دفتر نظارت بر امنیت

– الا لی

رسانه ها در خارج از Mar-A-Lago در پالم بیچ، فلوریدا، در روز دوشنبه، 8 اوت 2022، ایستاده اند.

رایان گودمن، کارشناس حقوق امنیت ملی و بازرس ویژه سابق وزارت دفاع، گفت: «این واقعیت که جستجو بر اساس شواهدی از جنایات ارتکاب یافته بر اساس قانون جاسوسی انجام شده بود، اهمیت زیادی دارد.

— دیوید جکسون، کوین جانسون

حکم جستجوی مار-آلاگو ترامپ را تحت تحقیقات جاسوسی نشان می دهد

کوتر می‌گوید: «تا به امروز، این فیلم‌های هیجان‌انگیز سیاسی ارزان‌قیمت است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه مدعی شد که هر گونه اسناد حساسی که ماموران اف بی آی در جریان بازرسی ملک او در مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا گرفته اند، “همه از طبقه بندی خارج شده اند.”

اما کارشناسان گفتند که اختیارات قانون اساسی که به رئیس جمهور اجازه می دهد اسناد را از طبقه بندی خارج کند، در مورد سوابق طبقه بندی شده به عنوان فوق سری یا بالاتر اعمال نمی شود، زیرا اطلاعات موجود در آنها معمولاً توسط سایر قوانین فدرال محافظت می شود تا اطمینان حاصل شود که هرگز به دست افراد نادرست نمی رسد.

– ویل کارلس، الا لی

به‌جای جزئیات یا نمونه‌ها، حکم بازرسی بدون مهر جمعه حاوی مواردی بود که به توقیف «اسناد محرمانه متفرقه»، «اسناد فوق سری متفرقه» و «اسناد محرمانه متفرقه» اشاره می‌کرد.

قانون جاسوسی 1917 که درست پس از آغاز جنگ جهانی اول تصویب شد، کسب اطلاعات، گرفتن عکس یا کپی توضیحات از هر گونه اطلاعات مربوط به دفاع ملی را غیرقانونی می‌داند تا از آن اطلاعات علیه ایالات متحده استفاده شود. به نفع هر ملت خارجی

– آنا کافمن

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: جستجوی FBI ترامپ: اسناد فوق محرمانه گرفته شده، اما محتوای آن ناشناخته است



منبع

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، آنچه را که FBI در جستجوی روز دوشنبه در محل اقامت وی ​​در فلوریدا جنوبی و باشگاه فقط اعضای آن پیدا کرد، کم اهمیت جلوه می‌دهد و گزارش‌های رسانه‌ای که می‌گویند مقامات به دنبال اسنادی در رابطه با سلاح‌های هسته‌ای و سایر موضوعات فوق سری هستند را “ساختگی” خواند.

حکم: حکمی که توسط یک قاضی فدرال امضا شده است و به مأموران FBI اجازه داده است تا مار-آلاگو را جستجو کنند، به دنبال اسناد، سوابق، کالاهای قاچاق، میوه های جنایت یا سایر مواردی است که به طور غیرقانونی در اختیار جمع آوری، انتقال یا از دست دادن اطلاعات دفاع ملی است.

قانون جاسوسی چیست؟: آنچه باید بدانید، از اصلاحیه قانون فتنه تا اسناد از طبقه بندی خارج شده.

به گزارش تایمز، وجود این بیانیه امضا شده و دلالت آن بر این که ترامپ یا تیمش کاملاً با بازرسان فدرال حاضر نبودند، می‌تواند به توضیح اینکه چرا رئیس‌جمهور سابق به دلیل نقض احتمالی قانون جنایی مرتبط با انسداد بازجویی می‌شود کمک کند.

— جاش مایر

«اخبار روز جمعه»: حکم بازرسی وزارت دادگستری نشان می‌دهد که ترامپ در ارتباط با قوانین جاسوسی تحت بازجویی قرار گرفته است

حکم جستجوی مار-آلاگو ترامپ را تحت تحقیقات جاسوسی نشان می دهد

اما اگر اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و یک قاضی مستقل فدرال باور شود، ترامپ ممکن است با مشکلات حقوقی بسیار جدی مواجه شود، از جمله آنچه که آنها ادعا می‌کنند نقض بالقوه قانون جاسوسی ایالات متحده است.

درست یک روز قبل از این رشته پست ها، ماموران اف بی آی خانه ترامپ در فلوریدا در مار-آ-لاگو را بازرسی کردند. کمتر از 48 ساعت پس از آنها، مردی از اوهایو به نام ریکی شیفر مرده بود.

پاتریک کاتر، دادستان سابق فدرال، گفت: «به نظر می‌رسد وزارت دادگستری در حال تحقیق از رئیس‌جمهور سابق است که آگاهانه امنیت کشور را با امتناع از بازگرداندن اسنادی که می‌تواند صدمه واقعی به امنیت ملی وارد کند، حتی پس از اینکه به او گفته شده این کار را انجام دهد، به خطر انداخته است». .

داستان کامل را در اینجا بخوانید: ترامپ مدعی است که اسناد مار-آلاگو “از حالت طبقه بندی شده” خارج شده است. چرا کارشناسان آن استدلال را رد می کنند.

قانون جاسوسی چیست؟

آخرین تحولات:

بر اساس رسید ملکی که همراه با حکم صادر شده بود، ماموران فدرال جعبه هایی را که شامل 11 مجموعه اسناد طبقه بندی شده از خانه ترامپ در فلوریدا بود، بازیابی کردند. برخی از اقلام دارای توضیحات مبهم مانند صحافی عکس ها، یک یادداشت دست نویس، اطلاعاتی در مورد “رئیس جمهور فرانسه” و اعطای بخشش اجرایی برای راجر استون، متحد ترامپ بودند، در حالی که حدود نیمی از اسناد طبقه بندی شده بودند.