ماسک می گوید از جمهوری خواهان و دموکرات های میانه رو حمایت می کند

ماسک بارها توئیت‌های تند خطاب به رئیس‌جمهور منتشر می‌کند و از رویکرد اول اتحادیه بایدن برای ساخت بازار خودروهای الکتریکی انتقاد می‌کند.

ماسک در توییتی در ماه مه گفت که در گذشته به دموکرات ها رای داده است اما آرای آینده او به جمهوری خواهان خواهد بود.

(رویترز) – ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، روز سه‌شنبه، تنها سه ماه پس از اعلام اینکه به جمهوری‌خواهان رای خواهد داد، گفت که از جمهوری‌خواهان میانه‌رو و همچنین دموکرات‌های میانه‌رو حمایت می‌کند.

این جمع آوری کمک مالی قرار بود در وایومینگ برگزار شود، جایی که لیز چنی، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده، با یک رقیب اصلی از درون حزب خود روبرو شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، از او حمایت کرد، زیرا چنی پس از یورش حامیانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، از استیضاح او حمایت کرد.

واضح است که من از نیمه چپ حزب جمهوری خواه و نیمه راست حزب دموکرات حمایت می کنم! به گزارش نیویورک تایمز، این میلیاردر در روزی که قرار بود در مراسم جمع آوری کمک های مالی برای کوین مک کارتی، جمهوری خواه ارشد مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کند، در توییتر نوشت.

ماسک اغلب در مورد سیاست اظهار نظر می کند و اوایل تابستان امسال می گوید که تمایل دارد از فرماندار جمهوری خواه فلوریدا، ران دیسانتیس برای ریاست جمهوری در سال 2024 حمایت کند و اینکه ترامپ برای ریاست جمهوری دوباره خیلی پیر شده است.

چنی پس از انتقاد از ترامپ از سمت های رهبری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان سلب شد.

(گزارش توسط کاستاس پیتاس در لس آنجلس؛ ویرایش توسط اسکات مالون و استفان کوتس)



منبع

در ماه ژوئن، جو بایدن، رئیس‌جمهور تسلا را به طور نامطلوبی با شرکت خودروسازی فورد مقایسه کرد، در حالی که به طعنه‌آمیز برای ماسک در «سفر به ماه» پس از ابراز نگرانی‌های میلیاردر در مورد اقتصاد، آرزوی موفقیت کرد.