ماساچوست قرار است اولین فرماندار زن و همجنسگرا را در مقابل حریف ترامپیست انتخاب کند

به نظر می رسد هیلی از پیروزی مطمئن است. وب‌سایت نظرسنجی fivethirtyeight.com ماساچوست را به عنوان ایالتی ارزیابی می‌کند که احتمالاً یک فرماندار جمهوری‌خواه را با یک دموکرات عوض می‌کند. [ahead of] مریلند، یکی دیگر از ایالت های آبی که در آن یک جمهوری خواه میانه رو در حال بازنشستگی است و جمهوری خواهان یک حامی سرسخت ترامپ را به جای او نامزد کرده اند.

فرماندار فعلی، چارلی بیکر، برای محافظت از حقوق سقط جنین و مبارزه با بحران آب و هوا تلاش کرد و از استیضاح دونالد ترامپ در مورد حمله به کنگره حمایت کرد. او در حزبی که تحت سلطه ترامپ بود با شکست مواجه شد و تصمیم گرفت برای سومین دوره نامزد نشود.

عکس: کریس کریستو/AP

هیلی قرار است دومین زنی باشد که بر ماساچوست حکومت می کند اما اولین زنی است که به این دفتر انتخاب می شود. در سال 2001، جین سوئیفت، یک جمهوری خواه، زمانی که پل سلوچی سفیر ایالات متحده در یونان شد، جانشین وی شد. میت رامنی جانشین سویفت شد که در سال 2012 نامزد جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری شد و اکنون سناتور یوتا است.

جمهوری خواه از دروغ ترامپ مبنی بر اینکه شکست او از جو بایدن در انتخابات 2020 نتیجه تقلب در انتخابات بود، مخالفت با تمدید رای گیری از طریق پست، مخالفت با دستورات بهداشت عمومی در همه گیری کووید حمایت می کند و از تصمیم دادگاه عالی مبنی بر لغو رو و وید حمایت می کند. حکم 1973 که حق سقط جنین را تضمین می کرد.

هیلی، دادستان کل ایالت، گفتمن مفتخرم که نامزدی دموکرات ها را دریافت کنم… با هم، در ماه نوامبر پیروز می شویم و ماساچوستی را می سازیم که برای همه کارساز باشد.

تینا کوتک، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری اورگان، نیز همجنس‌گرا است. در صورت انتخاب شدن، او و هیلی اولین زنان همجنس گرا خواهند بود که بر ایالت های آمریکا حکومت می کنند.





منبع

موضوع سقط جنین به تنهایی باعث موفقیت های انتخاباتی شده است که دموکرات ها را امیدوار کرده است که بتوانند در انتخابات میان دوره ای موفق شوند.

روز دوشنبه، ترامپ – رهبر بالفعل حزبی که تحت سلطه حامیانش است، بایدن آن را “نیمه فاشیست” نامید – به جمهوری خواهان ماساچوست گفت که دیل علیه “افراط گرایان اولترالیبرال” عقب نشینی خواهد کرد و “با یک مشت آهنین بر ایالت شما حکومت خواهد کرد”.

ماساچوست سابقه طولانی در انتخاب جمهوری خواهان میانه رو دارد. تنها یک دموکرات – دیوال پاتریک، از سال 2007 تا 2015 – که از سال 1991 فرماندار بوده است.

هیلی، بازیکن سابق کالج و بسکتبال حرفه ای، از سال 2015 دادستان کل کشور بوده است.

<span>عکس: کریس کریستو/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/XOT2JhFb79_Qq7gidFOhcg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/mqFHxo1bTZVXuRffH2bTNQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bb44cbd734b19a09a8c7e51350e5dacf” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/XOT2JhFb79_Qq7gidFOhcg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/mqFHxo1bTZVXuRffH2bTNQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/bb44cbd734b19a09a8c7e51350e5dacf”/></div>
</div>
</div>
<p>الیزابت وارن، سناتور آمریکایی ماساچوست که دیهل را برای انتخاب مجدد در سال 2018 شکست داد. <a rel=گفت روز سه شنبه: «وو هو! من از نزدیک دیدم که مائورا هیلی چگونه تجربه، دانش سیاستگذاری دقیق و تعهد ثابت قدم برای ارائه نتایج برای ماساچوست دارد – و اکنون او به عنوان فرماندار بعدی ما یک قدم به شکستن سقف شیشه ای نزدیکتر شده است.

روز بعد، هیلی در دورچستر به حامیانش گفت: «انتخاب در این انتخابات نمی‌تواند واضح‌تر باشد» و گفت جمهوری‌خواهان می‌خواهند «ترامپیسم را به ماساچوست بیاورند». او قول داد که «فرمانداری به سختی ایالتی باشد که به آن خدمت می کند».

ماساچوست پس از پیروزی مائورا هیلی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در روز سه شنبه و کاندیدای مورد حمایت ترامپ، جف دیهل، در رقابت جمهوری خواهان برای رویارویی با او، در مسیر انتخاب اولین زن و اولین فرماندار همجنس گرا قرار دارد.