مار در شارلوت سگ را نیش زد. چرا آنها در زمستان حضور دارند و چگونه از حیوانات خانگی محافظت کنیم

این گروه می گوید: “در صورت امکان سگ خود را حمل کنید و زمان خود را برای انجام کمک های اولیه تلف نکنید.” “مکیدن سم کار نمی کند، لطفا این کار را نکنید.”

اگر حیوان خانگی شما توسط مار گزیده شد چه باید کرد؟

از این 37 گونه، شش گونه سمی هستند. مقامات حیات وحش کارولینای شمالی می گویند: «سر مسی رایج ترین مارهای سمی است که در این ایالت دیده می شود».

سه “خانواده” از مارها در کارولینای شمالی یافت می شوند که مجموعاً 37 گونه مختلف مار را تشکیل می دهند.

یک پست در رسانه های اجتماعی در مورد گزش سگی در شارلوت توسط مار سمی در ژانویه امسال سؤالاتی را در مورد اینکه آیا مارها هنوز در اطراف هستند و خطری بالقوه برای حیوانات خانگی و مردم ایجاد می کند.

و در شارلوت و بسیاری از کارولینای شمالی، گونه های متعددی از مارها در اطراف وجود دارد، از جمله انواع مختلف مارهای سمی. هنگامی که حیوانات خانگی گاز گرفته می شوند، اقدام سریع می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

موزه طبیعت آکادمی علوم شیکاگو توضیح می دهد: «مارها در زمستان کمتر فعال هستند، اما آنها کاملاً خفته نیستند. آنها به جای خواب زمستانی مانند برخی از حیوانات خونگرم، “در زمستان شکم می شوند.”

دامپزشکان معمولاً به حیوان خانگی شما مایعات و داروهای ضد درد و همچنین هر گونه پادزهر لازم را می دهند.

موزه می‌گوید: «اگر هیچ منطقه طبیعی برای رفتن به زیر زمین وجود نداشته باشد، برخی از مارها از سازه‌های بالای زمین مانند کنده‌های بزرگ پوسیده در ساوان‌های بلوط یا سازه‌های انسانی مانند توده‌های مالچ، خاکریزهای راه‌آهن یا زیرزمین‌ها استفاده می‌کنند». ریل‌های راه‌آهن یا مسیرهای راه‌آهن می‌توانند مانند بزرگراه‌های مار عمل کنند که مارها را به مناطق زیستگاه بازسازی‌شده هدایت می‌کنند.»

از آنجایی که مارها و سایر خزندگان خونسرد هستند، اغلب این تصور غلط وجود دارد که آنها در زمستان به خواب زمستانی می روند.

زمانی که مارها در زیر زمین هستند، در جایی قرار می گیرند که “هیبرناکولوم” نامیده می شود.

ASPCA توصیه می‌کند که سگ‌ها را در بند نگه دارید و در بیرون از خانه از نزدیک مراقب آنها باشید تا از مارگزیدگی جلوگیری شود. و همچنین باید سعی کنید “از چسبیدن صورت حیوان خانگی خود به برس سنگین و بینی خود به شکاف های سنگی که ممکن است مارها در کمین هستند جلوگیری کنید.”

موزه می‌گوید: «مارها با کاهش دما دست از خوردن می‌کشند، متابولیسم آنها کند می‌شود، و به دنبال مکانی زیرزمینی برای پنهان شدن از تغییرات دمای سطح می‌گردند… اما همچنان در روزهای گرم‌تر زمستان برای نوشیدن به سطح می‌آیند».

کارشناسان می گویند در حالی که مارها در زمستان چندان فعال نیستند، اما هنوز هم در طول فصل گاهی اوقات ظاهر می شوند.

ASPCA می افزاید: “آسیب بافتی طی چند روز ایجاد می شود و پیشرفت می کند و گاهی اوقات با از بین رفتن بافت و رشد بافت جدید، مراقبت طولانی مدت از زخم مورد نیاز است.”



منبع

ASPCA اضافه می کند که گربه ها باید در داخل نگه داشته شوند تا از مارگزیدگی جلوگیری شود.

ASPCA توصیه می کند که اگر حیوان خانگی شما توسط یک مار گزیده شود، مهم است که آنها را در اسرع وقت به دامپزشک ببرید. همچنین می توانید با مرکز کنترل سم حیوانات ASPCA به شماره 4435-426-888 تماس بگیرید.

در اینجا آنچه باید در مورد مارها در کارولینای شمالی بدانید، رفتار آنها در زمستان و در صورت حمله به حیوان خانگی شما باید انجام دهید:

آیا مارها در زمستان بیرون می آیند؟

انواع مختلف مارها “در زمان ها و دماهای مختلف از خواب زمستانی خود خارج می شوند.”

چه نوع مارهایی در کارولینای شمالی وجود دارد؟