مارکوس جونیور با پیروزی بزرگی رئیس جمهور بعدی فیلیپین شد

در امتداد خیابان اصلی مترو مانیل، زیارتگاه‌های دموکراسی و بناهای یادبودی که پس از سقوط مارکوس برپا شده‌اند، بزرگ هستند. سالگرد برکناری وی هر سال به عنوان یک جشن ملی ویژه جشن گرفته می شود و کمیسیون ریاست جمهوری که ده ها سال برای بازیابی ثروت به دست آمده از راه نامشروع تلاش کرده است، هنوز وجود دارد.

سناتور ایمی مارکوس، خواهر رئیس جمهور منتخب، از کسانی که پس از سالها تحقیر به برادرش رای دادند، تشکر کرد.

مانیلا، فیلیپین (AP) – فردیناند مارکوس جونیور در جلسه مشترک کنگره در روز چهارشنبه پس از پیروزی قاطع در انتخابات 36 سال پس از سرنگونی پدر دیکتاتورش در یک قیام طرفدار دموکراسی، به عنوان رئیس جمهور بعدی فیلیپین معرفی شد.

دادگاه هاوایی بعداً او را مسئول نقض حقوق بشر دانست و 2 میلیارد دلار از دارایی‌اش را برای غرامت بیش از 9000 فیلیپینی که از او به دلیل شکنجه، حبس، اعدام‌های غیرقانونی و ناپدید شدن شکایت کرده بودند، تعیین کرد.

او قبل از این اعلامیه به خبرنگاران گفت: «ما بسیار سپاسگزاریم که فرصتی دوباره داریم. او با اشاره به “انواع روابط و تمسخر” علیه آنها گفت: “خانواده ما سختی های زیادی را متحمل شده اند.”

مارکوس جونیور کشوری عمیقاً تقسیم شده را با یادآوری مقاومت در برابر پدر قدرتمندش تصاحب خواهد کرد.

گروه چپگرای بیان گفت که پلیس ضد شورش از ماشین های آب پاش و سپر برای جلوگیری از راهپیمایی چند صد فعال به کنگره برای مخالفت با اعلامیه های روز چهارشنبه استفاده کرد و حداقل 14 معترض را مجروح کرد. او گفت که پراکندگی اجباری “می تواند پیشگوی اتفاقات آینده باشد”.

زمانی که مارکوس جونیور و سارا دوترته به قدرت برسند، احتمالاً باید پدرش را به دلیل هزاران قتل مظنونان عمدتاً فقیر در سرکوب چندین ساله او با مواد مخدر تحت پیگرد قانونی قرار دهند. این قتل ها در حال حاضر توسط دادگاه کیفری بین المللی تحت بررسی است.

در ستاد انتخاباتی مارکوس جونیور، حامیان پرچم فیلیپین را به اهتزاز درآوردند، علامت پیروزی را چشمک زدند و بنری در دست داشتند که به او و سارا دوترته تبریک گفت.

آباد گفت: «تاریخ در خطر است و این احتمالاً برای من یکی از بزرگترین چیزهایی است که باید به خطر بیفتد.

در طول مبارزات انتخاباتی، آنها از موضوعات بحث برانگیز اجتناب کردند و بر فراخوانی برای وحدت ملی تمرکز کردند، اگرچه ریاست جمهوری پدرانشان برخی از ناپایدارترین اختلافات را در تاریخ کشور باز کرد. مارکوس جونیور درخواست داد که او را “نه توسط اجدادم، بلکه بر اساس اعمال من” قضاوت کنند.

با این حال هر دو مورد شهرت پدرانشان قرار گرفتند.

بیوه او، ایملدا مارکوس، و فرزندانشان در سال 1991 اجازه یافتند به فیلیپین بازگردند و با کمک یک کمپین رسانه های اجتماعی که بودجه خوبی برای بازگرداندن نام خانوادگی داشت، در یک بازگشت سیاسی خیره کننده کار کردند.

مارکوس جونیور بیش از 31 میلیون رای و سارا دوترته بیش از 32 میلیون رای از بیش از 55 میلیون رای داده شده در انتخابات به دست آوردند. این اولین پیروزی ریاست جمهوری اکثریت در دموکراسی آسیا در دهه ها بود.

خبرنگاران آسوشیتدپرس جوئال کالوپیتان و آرون فاویلا در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

مارکوس جونیور، فرماندار سابق، نماینده کنگره و سناتور 64 ساله، از اعتراف یا عذرخواهی به خاطر نقض گسترده حقوق بشر و غارت تحت حاکمیت مرد قدرتمند پدرش امتناع کرده و از میراث خود دفاع کرده است.

پدرش در سال 1986 توسط یک قیام عمدتاً مسالمت آمیز “قدرت مردمی” از قدرت برکنار شد و در سال 1989 در حالی که در تبعید در هاوایی بود بدون اعتراف به هیچ گونه اشتباهی از جمله اتهاماتی مبنی بر اینکه او، خانواده و نزدیکانش حدود 5 تا 10 میلیارد دلار جمع آوری کرده بودند درگذشت. در قدرت بود.

آنها کشوری را رهبری خواهند کرد که به دلیل تعطیلی کووید-۱۹، از بین بردن فقر، نابرابری شکاف، شورش‌های مسلمانان و کمونیست‌ها، جنایت و شکاف‌های سیاسی که با انتخابات ۹ می تشدید شده‌اند.

«چه اتفاقی می‌افتد برای تمام بناهایی که یادبود همه جان‌های از دست رفته هستند؟ تکلیف همه این بناهایی که پیروزی های جمعی ما را جشن می گیرند، چه می شود؟ از پیو آباد، هنرمند فیلیپینی پرسید که ماه گذشته نمایشگاهی را به سبک زندگی اسراف‌آمیز مارکوس در زمانی که بر فقر وحشتناک کشور حکومت می‌کردند افتتاح کرد.

سنا و مجلس نمایندگان همچنین اعلام کردند که معاون رئیس جمهور، سارا دوترته که به طور جداگانه انتخاب شد، با اختلاف زیادی پیروز شد. او دختر رودریگو دوترته رئیس‌جمهور مستعفی است که دوره شش ساله‌اش در 30 ژوئن به پایان می‌رسد.

___

مارکوس جونیور توضیح نداده است که چگونه با چنین بقایایی از گذشته برخورد خواهد کرد.

هفته گذشته، فعالان حقوق بشر با استناد به محکومیت مالیاتی قبلی او، دادخواستی را علیه صلاحیت مارکوس جونیور به دیوان عالی ارائه کردند. آنها از دادگاه خواستند جلوی ابلاغ آن را بگیرد، اما چنین دستوری صادر نشد. این شکایت قبلاً توسط کمیسیون انتخابات رد شده بود.