مارجوری تیلور گرین در جریان وضعیت اتحادیه به جو بایدن “دروغگو” فریاد زد

«این مزایا متعلق به مردم آمریکاست. آنها آنها را به دست آوردند.» بایدن در سخنرانی خود گفت. اگر کسی بخواهد تامین اجتماعی را قطع کند، جلوی او را خواهم گرفت. و اگر کسی بخواهد مدیکر را قطع کند، من آنها را متوقف خواهم کرد.»

بایدن در جریان سخنرانی وضعیت اتحادیه خود با اشاره به پیشنهاد سناتور ریک اسکات (رئیس فلوریدا) گفت: «بعضی از جمهوری‌خواهان به جای وادار کردن ثروتمندان به سهم خود، می‌خواهند مراقبت‌های پزشکی و تأمین اجتماعی هر پنج سال یک‌بار غروب کند.» .

واشنگتن – مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، در حالی که جمهوری خواهان عصر روز سه شنبه به رئیس جمهور جو بایدن که می خواهند مزایای بازنشستگی عمومی را کاهش دهند، فریاد زد «دروغگو».

پیشنهاد اسکات هرگز در میان جمهوری خواهان محبوب نبوده است، اما چندین قانونگذار مجلس نمایندگان در ماه های اخیر واقعاً پیشنهاد کرده اند که کنگره باید با رشد هزینه های «استحقاق» مقابله کند.

در هفته‌های اخیر، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (رئیس کالیفرنیا) شروع به گفتن کرده است که جمهوری‌خواهان به عنوان بخشی از پیشنهادهای بودجه آتی خود، به تامین اجتماعی یا مدیکر دست نمی‌زنند. او همچنین گفته است که برنامه ها باید در مذاکرات با رئیس جمهور «خارج از میز» باشد.

رئیس جمهور روز سه شنبه گفت که او یک طرح مالی را در ماه آینده منتشر خواهد کرد که کسری بودجه فدرال را تا 2 تریلیون دلار بدون دست زدن به تامین اجتماعی یا مدیکر کاهش می دهد.

جمهوری خواهان از سمت راست مجلس با صدای بلند فریاد «نه» سر دادند.

از زمان به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای 2022، جمهوری خواهان متعهد شده اند که هزینه های فدرال را کاهش دهند – و از افزایش مورد نیاز تا سقف استقراض دولت فدرال خودداری کنند، مگر اینکه دموکرات ها توافقی برای هزینه ها را قطع کنند.

بایدن گفته است که درباره سقف بدهی مذاکره نخواهد کرد، اما آخرین بار مک کارتی را برای گفتگو در مورد هزینه های فدرال به کاخ سفید دعوت کرد.

برای ماه‌ها، دموکرات‌های کنگره و کاخ سفید، جمهوری‌خواهان را به دلیل پیشنهاداتشان مبنی بر اینکه به دنبال تغییراتی در مزایای بازنشستگی عمومی به منظور بهبود توازن اکچوئری بلندمدت برنامه‌ها هستند، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بایدن گفت: «من مالیات کسی را که کمتر از 400 هزار دلار در سال داشته باشد افزایش نخواهم داد. و من برای ایده هایی که امشب در مورد آنها صحبت کرده ام با وادار کردن شرکت های ثروتمند و بزرگ شروع به پرداخت سهم منصفانه خود خواهم کرد.

مربوط…



منبع

بدون افزایش سقف وام، دولت ممکن است در پرداخت به دارندگان اوراق قرضه و حتی ذینفعان برنامه های فدرال شکست بخورد، که به طور بالقوه باعث ایجاد یک بحران مالی و از دست دادن مشاغل بزرگ می شود.