مارجوری تیلور گرین، نماینده پارلمان می گوید حزب جمهوری خواه «باید ملی گرایان مسیحی باشد».

در این بیانیه آمده است: «کنگره هیچ قانونی برای احترام به یک نهاد مذهبی یا ممنوعیت اجرای آزادانه آن وضع نخواهد کرد».

به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، اگرچه اکثر رای دهندگان جمهوری خواه امروزه مسیحی هستند، اما همه جمهوری خواهان مسیحی نیستند و تعداد کسانی که با این مذهب همسان هستند طی چند دهه گذشته کاهش یافته است، به ویژه در میان رای دهندگان جوان تر.

حمایت گرین از حزبی با مضمون مذهبی در بحبوحه بحث های سراسری در مورد جدایی کلیسا از ایالت به دلیل موجی از احکام اخیر توسط دادگاه عالی ایالات متحده با اکثریت محافظه کار صورت می گیرد.

مال حزب جمهوری خواه مارجوری تیلور گرین، نماینده حزب جمهوری خواه، شنبه گفت که تمرکز اصلی امسال باید بر تبدیل این حزب سیاسی به یکی از ناسیونالیسم مسیحی باشد.

او گفت: «زمانی که جمهوری‌خواهان یاد بگیرند که نماینده اکثر مردمی باشند که به آنها رأی می‌دهند، ما حزبی خواهیم بود که بدون نیاز به تعقیب هویت‌های خاص یا تعقیب بخش‌های خاصی از مردم به رشد خود ادامه می‌دهد.» ما فقط باید نماینده آمریکایی‌ها باشیم و بیشتر آمریکایی‌ها، مهم نیست که چگونه رای می‌دهند، واقعاً به همان چیزها اهمیت می‌دهند و من می‌خواهم ببینم جمهوری‌خواهان واقعاً کارشان را انجام می‌دهند.»

نماینده مارجوری تیلور گرین در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف ایالات متحده آمریکا که روز شنبه در تامپا، فلوریدا برگزار شد، سخنرانی می کند. (عکس: جو رادل از طریق گتی ایماژ)

گرین که به خاطر اعتقادات مذهبی پر سر و صدا و تحمیل آنها به دیگران مشهور است، گفت که حزب جمهوری خواه باید با مسیحیت مطابقت داشته باشد تا شناسایی رای دهندگان مسیحی و تحت تاثیر قرار دادن آنها آسان تر شود.

نماینده مارجوری تیلور گرین در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف ایالات متحده آمریکا که روز شنبه در تامپا، فلوریدا برگزار شد، سخنرانی می کند. (عکس: جو رادل از طریق گتی ایماژ)

بنیاد آزادی از دین، یک سازمان غیرانتفاعی که از جدایی بین کلیسا و دولت بر اساس قانون اساسی حمایت می کند، ماه گذشته به دلیل اظهارات مشابهی که گرین بیان کرد، به او پاسخ داد و گفت که او اصطلاح «ناسیونالیسم» را با میهن پرستی ترکیب می کند.

گرین قبلاً اظهارات مشابهی را انجام داده بود و در مورد ناسیونالیسم مسیحی در پادکست هفته گذشته گفت: “من فکر می کنم این هویتی است که ما باید آن را بپذیریم، زیرا اینها سیاست هایی هستند که به تک تک آمریکایی ها خدمت می کنند، صرف نظر از اینکه آنها چگونه رای می دهند.”

روسای مشترک بنیاد در نامه ای به او که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد، گفتند: «دوست داشتن کشورت ناسیونالیسم نیست». «ناسیونالیسم همان چیزی است که اروپا را به قرن‌ها جنگ‌های بی‌پایان بر سر مرزهای تصوری و مفاهیم برتری ملی سوق داد. مانند اتحاد دولت و کلیسا، این یک اشتباه شرم آور در تاریخ اروپا است که آمریکایی ها باید به ما افتخار کنند که از آن درس گرفته ایم. ناسیونالیسم ذاتاً تفرقه افکن و خطرناک است.»

او در مصاحبه ای گفت: «ما باید حزب ناسیونالیسم باشیم و من یک مسیحی هستم و با افتخار می گویم که باید ناسیونالیست مسیحی باشیم. شبکه محافظه کار Next News هنگام شرکت در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف ایالات متحده آمریکا در فلوریدا.

اینها شامل احکامی است که نماز را در زمین فوتبال مدرسه دولتی مجاز می‌کند، پول مالیات دهندگان را که به مدارس مذهبی در مین می‌روند، و برافراشتن پرچمی با صلیب مسیحی در ساختمان دولتی.

نماینده مارجوری تیلور گرین در اجلاس اقدام دانشجویی نقطه عطف ایالات متحده آمریکا که روز شنبه در تامپا، فلوریدا برگزار شد، سخنرانی می کند.  (عکس: جو رادل از طریق گتی ایماژ)

اولین بند در منشور حقوق، بند تأسیس، به طور گسترده ای به عنوان جدا نگه داشتن دین و حکومت به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از ترویج هر دین خاصی توسط مقامات دولتی دیده می شود.

نمایندگان کمیته ملی جمهوری خواه بلافاصله به درخواست هاف پست برای اظهار نظر در روز یکشنبه پاسخ ندادند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…





منبع

لورن بوبرت، نماینده دیگر حزب محافظه کار، ماه گذشته از لغو این بند حمایت کرد و گفت: «کلیسا قرار است دولت را هدایت کند» و او «از این جدایی آشغال های کلیسا و دولت خسته شده است».