مادربزرگم پس از تشخیص سرطان، اتانازی را انتخاب کرد. من TikToks را در مورد آخرین دیدارم با او ساختم.

مادربزرگ علی تیت کاتلر در کانادا زندگی می کند، جایی که کمک های پزشکی در هنگام مرگ از سال 2016 قانونی شده است.علی تیت کاتلر

  • ویدیوهای من هم رفت ویروسی بر توییتر بعد از اینکه چندین نفر از آنها اسکرین شات گرفتند و در آنجا پست کردند. برخی از مردم من را متهم کردند که از داستان مادربزرگم برای نفوذ و پخش شدن در فضای مجازی استفاده کردم. بسیاری از آنها سوالاتی مانند “چرا چنین چیزی را پست می کنید؟”

من خیلی دوست دارم که چنین مکالماتی را در شبکه های اجتماعی بیشتر ببینم. من می‌خواهم ویدیوهای بیشتری را ببینم از افرادی که در آخرین لحظاتشان در مورد درس‌هایی که آموخته‌اند صحبت می‌کنند و فکر می‌کنند وقتی بمیرند چه اتفاقی برای آگاهی‌شان خواهد افتاد. فکر می کنم به بقیه کمک می کند تا برای مرگ آماده شویم و کمی بیشتر درک کنیم.

او هنوز تاریخی برای آن تعیین نکرده است، اما هفته گذشته به من این فرصت را داد که برای آخرین بار به دیدنش بروم.

حتی در سطح شخصی به من کمک کرده است. در حالی که پیش از این در مورد این موضوع محتاط بودم، اما شنیدن افکار بابی و افکار هزاران نظر دهنده حمایت کننده که داستان های خود را در مورد عزیزان در حال مرگ خود به اشتراک می گذاشتند، به من کمک کرد تا غم خود را پردازش کنم.

من فکر می کنم که به خصوص در غرب، مرگ موضوعی تابو است، بنابراین ویدیوهای من باعث ناراحتی مردم می شود. اما حتی اگر برخی از افراد نیات من را زیر سوال ببرند و ویروسی شدن من را در معرض جنبه منفی تری از انسانیت قرار دهد، امیدوارم دیگران با افکار جدید درباره مرگ، اتانازی و خودکشی به کمک پزشک از پست های من دور شوند.

من دوست دارم افراد بیشتری را ببینم که درباره مرگ در رسانه های اجتماعی صحبت کنند

علی تیت کاتلر اخیراً متوجه شده است که مادربزرگش اتانازی را انتخاب کرده است.

  • خداحافظی یکی از سخت ترین کارهایی بود که باید انجام می دادم. وقتی با هم بودیم، از او پرسیدم که آیا می‌توانیم چند ویدیو بسازیم تا در حساب TikTok خود پست کنم، جایی که من گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های زندگی را در آن به اشتراک می‌گذارم، زیرا فکر می‌کردم شنیدن صحبت او درباره مرگ برای مردم مفید است.

    خانواده من خوشحالند که این ویدئوها همچنین باعث ایجاد گفتگو در مورد کمک پزشکی به خودکشی و اتانازی شد، زیرا نظر دهندگان آنلاین که ویدیوی من را دیدند شروع به بحث در مورد نظرات خود در مورد آن کردند و اینکه آیا فکر می کنند دولت ها باید در تصمیم گیری های مردم در مورد مرگ دخالت داشته باشند یا خیر.

    در TikTok، می‌توانم بگویم که حدود 95٪ نظرات مثبت بودند، و من متوجه شدم که افراد زیادی می‌گویند پست‌های من به آنها الهام می‌دهد تا بیشتر از اقوام بزرگ‌تر خود قدردانی کنند.

    سوال من این است که چرا نه؟ ما در عصری هستیم که در مورد همه چیز و همه چیز در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، پس چرا وقتی می‌خواهم در مورد آخرین لحظات کسی صحبت کنم، مشکلی نیست؟

    عکس های کاتلر با مادربزرگش.





    منبع

    مادربزرگم که من او را بابی صدا می کنم، پدربزرگ و مادربزرگی است که من با آنها نزدیک ترین رابطه را دارم. من همیشه ارتباط خوبی با او داشته ام، و او را به خاطر پایبندی شدید به نظراتش تحسین می کنم.

    من همچنین احساس افتخار و خوشبختی می کنم که ویدیوهایی از مادربزرگم از این قسمت از زندگی او دارم. من همیشه می توانم به این ویدیوها نگاه کنم و بگویم “این مادربزرگ من است” و زیبایی و کوتاهی زندگی را تامل کنم.

    برای داستان‌های بیشتر مانند این، پوشش تیم فرهنگ دیجیتال Insider را در اینجا بررسی کنید.

    این داستان اتفاقی است که وقتی او در فضای مجازی منتشر شد، همانطور که به Charissa Cheong گفته شد.

  • کاتلر آخرین دیدار خود را با مادربزرگش در TikTok فیلمبرداری کرد تا بحث‌های مربوط به مرگ را بی‌اهمیت جلوه دهد.

  • این مقاله گفته شده بر اساس گفتگو با علی تیت کاتلر، یک مدل 32 ساله و مربی عاشق خود در آستین، تگزاس است. برای طول و وضوح ویرایش شده است.

    امیدوارم هرکسی که در یک دوره از دست دادن زندگی خود می گذرد، بتواند به این ویدیوهایی که با مادربزرگم ساخته ام مراجعه کند و به آنها انگیزه دهد که دانش جدایی را از بزرگان خود دریافت کنند.

    هم اتانازی و هم خودکشی با کمک پزشکی در کانادا قانونی هستند. اتانازی زمانی است که یک پزشک یا پرستار، ماده ای را به بیمار تزریق می کند که باعث مرگ آنها می شود. خودکشی با کمک پزشکی زمانی است که یک پزشک یا پرستار، دارویی را برای بیمار تجویز می کند که می تواند برای مرگ مصرف کند.

    بعد از اینکه ویدیوهای TikTok را پست کردم، متوجه شدم که آنها به سرعت در حال پخش شدن هستند و آن زمان بود که دیدم آنها باعث ایجاد جنجال می شوند. اتانازی در چندین ایالت و کشور ایالات متحده در سرتاسر جهان غیرقانونی است، و چند نفر اعتراض اخلاقی یا مذهبی به انتخاب های Bubbie من داشتند که در نظرات TikTok من بیان کردند.

    وقتی او موافقت کرد با من ویدیو بسازد، خوشحال شدم، حتی اگر متوجه نشد که رسانه های اجتماعی چگونه کار می کنند. من پیشنهاد کردم که مصاحبه ای انجام دهیم که در آن چند سؤال از او بپرسم که چگونه احساس می کند به سمت روز واقعی حرکت می کند و چند کلیپ دیگر از ما دو نفره فیلمبرداری کردیم.

    یک ماه و نیم پیش متوجه شدم که مادربزرگم سرطان تخمدان مرحله 4 دارد.

    هیچ راهی بهتر از شنیدن داستان آنها برای احترام به آنها در سفر وجود ندارد.

    هنگامی که ما به عنوان یک خانواده مطلع شدیم، می خواستیم از هر تصمیمی که مادربزرگم در مورد سلامتی خود می گیرد بسیار حمایت کنیم. پزشکان چند گزینه به او ارائه کردند که هیچ کدام به بهبودی منجر نمی شد. در نهایت، او تصمیم گرفت در هنگام مرگ، کمک پزشکی دریافت کند، که از سال 2016 در کانادا قانونی شده است.