لی زلدین، نامزد فرمانداری نیویورک در یک مراسم کمپین مورد حمله قرار گرفت

«تیم من در مورد اتفاقی که در رویداد مبارزات انتخاباتی لی زلدین امشب رخ داد، به من اطلاع داده است. از شنیدن این که زلدین نماینده کنگره آسیبی ندیده و مظنون در بازداشت است، خیالم راحت شد.» من این رفتار خشونت‌آمیز را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم – جایی در نیویورک ندارد.»





منبع

زلدین سپس به صحنه بازگشت و در آنجا سخنان خود را به پایان رساند و از مجریان قانون در صحنه تشکر کرد.

زلدین، نامزد حزب جمهوری خواه برای مقابله با کتی هوچول، فرماندار دموکرات، در پرینتون، نیویورک، در حومه روچستر در حال سخنرانی بود که ناگهان مردی روی صحنه ظاهر شد و دست خود را به سمت گردن زلدین برد. ویدئوی این رویداد به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است.

به گفته ایستگاه تلویزیونی محلی WROC-TV، شاهدان گفتند که زلدین در حال سخنرانی در مورد اصلاح وثیقه بود که مردی روی صحنه رفت و شروع به داد و فریاد کرد. ظاهراً این مرد «کمی با زلدین کشتی گرفت و تیغه‌اش را بیرون کشید».

«متاسفانه، زلدین نماینده کنگره، تازه ترین فرد نیویورکی است که زندگی اش تحت تأثیر جنایات و خشونت های خارج از کنترل در نیویورک قرار گرفته است. این باید متوقف شود! خوشبختانه، ما هنوز هم مردان و زنان استثنایی در مجریان قانون داریم که به درخواست حفاظت از خیابان‌های ما پاسخ می‌دهند.»

متحدان نزدیک به سرعت به سمت صحنه پریدند، مرد را گرفتند و او را روی زمین کشیدند – در حالی که او زلدین را با خود به کف صحنه آورد.

نماینده لی زلدین، RN.Y، که در می 2021 در واشنگتن دیده شد، پنجشنبه شب در یک رویداد مبارزاتی در روچستر، نیویورک مورد حمله قرار گرفت. (کوین دیچ/گتی ایماژ)

لی زلدین

بر اساس بیانیه ای از کمپین زلدین، این مرد سعی کرد با چاقو به نماینده کنگره بزند که سپس “مچ مهاجم را گرفت تا او را متوقف کند تا اینکه چند نفر دیگر برای پایین آوردن مهاجم بر روی زمین کمک کردند.” سپس این مرد بازداشت شد.

هوچول پنجشنبه شب توییت کرد خوشحال بود که زلدین در این حمله آسیبی ندیده بود.

کیتی وینسنتز، سخنگوی کمپین زلدین، در بیانیه‌ای گفت: «زلدین، نماینده کنگره، [running mate] آلیسون اسپوزیتو و تمام اعضای تیم زلدین پس از حمله امشب در امان هستند. کارهای بیشتری باید انجام شود تا نیویورک دوباره ایمن شود. این در این وضعیت بسیار از کنترل خارج می شود.

نماینده لی زلدین، RN.Y، پنجشنبه شب در یک رویداد کمپین مورد حمله قرار گرفت.