لیز چنی می گوید که هیئت 6 ژانویه می تواند چندین بار جنایتکارانه ترامپ را ارجاع دهد

«من فکر می‌کنم اگر یک رئیس‌جمهور بتواند در این نوع فعالیت‌ها شرکت کند و اکثریت حزب رئیس‌جمهور به دور نگاه کنند یا ما به‌عنوان یک کشور تصمیم بگیریم، یک تهدید قانون اساسی بسیار جدی‌تر است. تعهدات قانون اساسی ما جدی است.» “من فکر می کنم که این یک تهدید بسیار – بسیار جدی تر است.”

این هیئت شواهد قابل توجهی ارائه کرده است که نشان می دهد چگونه ترامپ و تیمش ممکن است آگاهانه قوانین متعددی را در تلاش برای براندازی انتخابات 2020 زیر پا گذاشته باشند. در آخرین جلسه، هیئت همچنین به نگرانی جدیدی اشاره کرد: اینکه متحدان ترامپ می‌توانند در تلاش برای ارعاب شاهدانی باشند که با تحقیقات همکاری می‌کنند، که این نیز جرم است.

نماینده لیز چنی (R-Wyo) نایب رئیس آن روز یکشنبه گفت، هیئت مجلس نمایندگان که در مورد شورش 6 ژانویه تحقیق می کند، می تواند چندین بار جنایتکارانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به وزارت دادگستری ارجاع دهد.

او خاطرنشان کرد: “وزارت دادگستری مجبور نیست منتظر باشد تا کمیته یک ارجاع جنایی را انجام دهد.” ممکن است بیش از یک ارجاع کیفری وجود داشته باشد.

او بعداً اضافه کرد: «فکر می‌کنم شکی نیست، منظورم این است که مردی به خطرناکی دونالد ترامپ هرگز نمی‌تواند به دفتر بیضی شکل نزدیک شود.»

اتهامات جنایی هرگز علیه رئیس جمهور مستقر یا سابق آمریکا مطرح نشده است. چنی در پاسخ به این سوال که اگر وزارت دادگستری جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن علیه سلف و رقیب احتمالی او در سال 2024 اتهاماتی وارد کند، چه معنایی برای ملت خواهد داشت، گفت: “نگرانی بیشتری در مورد اینکه اگر مردم در مورد آنچه در اینجا رخ داده پاسخگو نباشند، چه معنایی خواهد داشت.”

چنی در مصاحبه ای در برنامه “این هفته” شبکه ABC گفت که این امکان وجود دارد که این هیئت یک ارجاع جنایی انجام دهد و “ما به عنوان کمیته تصمیم گیری خواهیم کرد” در مورد اینکه آیا این کار را انجام دهیم یا خیر.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع