لیز چنی می‌گوید از افشای نام‌های ماموران اف‌بی‌آی در حمله به مارآلاگو منزجر شده و جمهوری‌خواهان را به ریاکاری خطرناک متهم می‌کند.

لیز چنی، نماینده ایالات متحده (R-WY) طی یک رویداد شبانه اولیه در 16 اوت 2022 در جکسون، وایومینگ، یک سخنرانی امتیازی برای حامیان ارائه می‌کند.الکس وانگ/گتی ایماژ

  • سه روز پس از حمله، روزنامه محافظه‌کار بریتبارت نیوز نسخه ویرایش نشده حکم جستجوی مار-آ-لاگو را منتشر کرد که شامل اسامی مأموران FBI بود که در جستجوی شرکت داشتند. این سایت متهم به دکسکس کردن ماموران بود.

    روزنامه محافظه کار Breitbart News ابتدا این حکم را بدون تغییر نام منتشر کرد.

  • تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ به اینسایدر گفت: «لیز چنی یکی از ویران‌کننده‌ترین و شرم‌آورترین شکست‌ها را در تاریخ سیاسی متحمل شد، اما به نظر می‌رسد که این امر او را از ساختن واقعی داستان‌ها برای حفظ موضوع بازنداشته است».

    چنی گفت از اینکه جمهوری خواهان وقت خود را صرف تعقیب ماموران FBI کرده اند که حکم بازرسی را اجرا کرده اند، “شرمنده” است.

    اف‌بی‌آی گفت که از زمان جست‌وجو، تهدیدهای خشونت‌آمیز افزایش یافته است.

لیز چنی، نماینده وایومینگ، افشای اسامی ماموران اف بی آی را که خانه مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را جستجو کردند، محکوم کرد.

او ادامه داد: “پرش انعکاسی برای حمله به مجریان قانون و گفتن پس از آن، “خب، ما از آبی ها حمایت می کنیم، اما ما به این افراد برای انجام کارشان حمله خواهیم کرد.” من فکر می کنم که مردم آمریکا می بینند که این چه ریاکاری است و این ریاکاری خطرناک است.»

لیز چنی

این لحظه واقعاً خطرناک است و دیدن رئیس جمهور سابق ایالات متحده، همکارانم، به جای این که بگوید، “ما باید حقایق را یاد بگیریم. ما باید شواهد را بیاموزیم. ما باید یاد بگیریم. چنی به جاناتان کارل، یکی از مجریان ABC گفت.

چنی گفت: «وقتی فهمیدم پرزیدنت ترامپ اسامی آن ماموران را منتشر کرده است، منزجر شدم و این اکنون باعث خشونت شده است. چنی برای ادعای خود مبنی بر اینکه ترامپ پشت انتشار اسامی این ماموران بوده است، مدرکی ارائه نکرد.

لیز چنی افشای اسامی ماموران اف بی آی را محکوم کرد که در حمله به مار آ لاگو شرکت داشتند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    نمایندگان چنی بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    جمهوری خواهان برجسته، از جمله ترامپ، دو هفته گذشته را صرف هشدار دادن به اف بی آی پس از تفتیش آژانس در اقامتگاه پالم بیچ فلوریدا در 8 اوت و ضبط اسناد دولتی کردند. اف‌بی‌آی می‌گوید که تعداد «بی‌سابقه‌ای» از تهدیدات پس از جستجو دریافت کرده است.

    چنی در طی مصاحبه ای که یکشنبه در برنامه «این هفته» از شبکه ABC پخش شد، گفت که جمهوری خواهان علیرغم تهدیدهای فزاینده به «افروختن آتش» ادامه دادند.

    برخی افراد از جمله الف وکیل امنیت ملی و یک خبرنگار سی ان ان، پیشنهاد کرد که ترامپ یا یکی از نزدیکان او ممکن است حکم صادر نشده را فاش کرده باشند، اگرچه هیچ مدرکی دال بر آن ظاهر نشده است.