لیز چنی تد کروز و جاش هاولی را به عنوان دفتر «ناشایست برای آینده» متهم کرد

چنی همچنین کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، که رقیب اصلی چنی در انتخابات هفته گذشته را تایید کرد، و ران دیسانتیس (R) فرماندار فلوریدا، که به طور فعال برای به قدرت رساندن منکران انتخاباتی مورد تایید ترامپ مبارزه می‌کرده است. این نامزدهای جناح راست شامل بلیک مسترز نامزد سناتور آریزونا، کری لیک نامزد فرمانداری آریزونا، داگ ماستریانو نامزد فرمانداری پنسیلوانیا و جی دی ونس نامزد سناتور اوهایو هستند.

نماینده لیز چنی (R-Wyo.)، در یک گردهمایی اولیه روز انتخابات در روز سه شنبه پس از شکست از رقیب هریت هیگمن در انتخابات مقدماتی سخنرانی می کند.  (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

هاولی اولین سناتوری بود که قول داد به تایید پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رای منفی دهد. کروز پس از آن به همراه شش سناتور دیگر و 130 نماینده به او پیوست.

چنی به طور خاص سناتور تد کروز (رئیس جمهور تگزاس) و جاش هاولی (رئیس جمهور) را به عنوان دو سناتوری خواند که به گفته او باید از تصدی پست بعدی به دلیل تلاش برای تضعیف نتایج انتخابات 2020 منع شوند.

نماینده لیز چنی (R-Wyo.) جمهوری خواهانی را که در مورد انتخابات 2020 دروغ می گویند و همچنان از آن حمایت می کنند، شکافت و گفت که آنها تعهدات قانون اساسی خود را زیر پا گذاشته اند و باید از مناصب رهبری در آینده منع شوند.

من علیه این افراد کار خواهم کرد. من برای حمایت از مخالفان آنها کار خواهم کرد.

نماینده لیز چنی (R-Wyo.)، در یک گردهمایی اولیه روز انتخابات در روز سه شنبه پس از شکست از رقیب هریت هیگمن در انتخابات مقدماتی سخنرانی می کند. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

دیسانتیس کسی است که در حال حاضر برای منکران انتخابات کمپین می کند. و من فکر می کنم که، می دانید، این چیزی است که ما باید در مورد آن مکث واقعی داشته باشیم. یا شما اساساً به ساختار قانون اساسی ما اعتقاد دارید و از آن حمایت خواهید کرد یا خیر.»

نماینده لیز چنی (R-Wyo.)، در یک گردهمایی اولیه روز انتخابات در روز سه شنبه پس از شکست از رقیب هریت هیگمن در انتخابات مقدماتی سخنرانی می کند. (عکس: از طریق آسوشیتدپرس)

در مورد مک کارتی، که پیشتاز سخنران سال آینده است، چنی او را به عنوان فاقد صلاحیت برای داشتن چنین قدرت بالایی مورد سرزنش قرار داد.

«رئیس مجلس دومین نفر در صف ریاست جمهوری است. این امر مستلزم کسی است که وظیفه، سوگند، تعهد آنها را درک کرده و به رسمیت بشناسد و او کاملاً به قانون اساسی خیانت کرده است و نشان داده است که درک کاملی از اهمیت و اهمیت نقش سخنران ندارد، بنابراین من معتقد نیستم که او باید چنین باشد. رئیس مجلس و من فکر می‌کنم که این بسیار واضح است.» او گفت.

در مورد آینده خود، چنی گفت که در نظر دارد خودش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند، اما نمی گوید که آیا به عنوان یک جمهوری خواه یا مستقل خواهد بود.

“من فکر می کنم مطمئناً وقتی به شخصی مانند جاش هاولی یا شخصی مانند تد کروز نگاه می کنید، هر دوی آنها بهتر می دانند، هر دو دقیقاً می دانند که نقش کنگره چیست – از نظر تعهدات قانون اساسی ما در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری – و اما هر دوی آنها اقداماتی را انجام دادند که اساساً نظم و ساختار قانون اساسی را پس از انتخابات گذشته تهدید کرد. بنابراین، می دانید، به نظر من، هر دوی آنها خود را برای دفتر آینده نامناسب کرده اند.