لیز چنی از درخواست ترامپ برای فسخ قانون اساسی استفاده می کند

لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه رئیس جمهور سابق ترامپ را به عنوان “دشمن قانون اساسی” محکوم کرد، زیرا وی خواستار فسخ این سند به دلیل ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شد.

پست رئیس‌جمهور سابق یک روز پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر، انتشار «فایل‌های توییتر» را تبلیغ کرد، که حاوی ایمیل‌هایی بود که نشان می‌داد کارمندان این شرکت رسانه‌های اجتماعی درباره پاسخ خود به داستان نیویورک پست در اکتبر 2020 درباره پرونده‌های ظاهراً از لپ‌تاپ هانتر بایدن صحبت می‌کردند. .

«یک کلاهبرداری عظیم از این نوع و بزرگی امکان خاتمه تمام قوانین، مقررات و مواد، حتی آنهایی که در قانون اساسی وجود دارد، می دهد. «بنیان‌گذاران» بزرگ ما، انتخابات دروغین و تقلبی را نمی‌خواستند و نمی‌پذیرفتند!» ترامپ نوشت.

چنی در توییتر نوشت: «دونالد ترامپ معتقد است که ما باید «همه قوانین، مقررات و مواد، حتی آن‌هایی که در قانون اساسی وجود دارد» را برای لغو انتخابات 2020 لغو کنیم. این دیدگاه او در 1/6 بود و امروز نیز دیدگاه او باقی مانده است. اکنون هیچ فرد صادقی نمی تواند منکر این باشد که ترامپ دشمن قانون اساسی است.

چنی، یکی از منتقدان برجسته ترامپ در حزب جمهوری‌خواه که به‌عنوان نایب‌رئیس کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان خدمت می‌کند، یکی از بسیاری از چهره‌هایی بود که پست اجتماعی ترامپ را در روز شنبه محکوم کرد و استدلال کرد که قانون اساسی باید به دلیل نارضایتی‌های طولانی‌مدت انتخاباتی او فسخ شود.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

در آن زمان نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد صحت محتویات لپ‌تاپ وجود داشت، اگرچه سازمان‌های خبری بزرگ ماه‌ها بعد برخی از ایمیل‌ها را تأیید کردند، که منجر به انتقاد و اتهامات سانسور حزبی از طرف جمهوری‌خواه شد.

کاخ سفید و برخی از اعضای جمهوری خواه به محکومیت های چنی پیوستند، از جمله آدام کینزگر، نماینده دیگر جمهوری خواه در پانل 6 ژانویه.

با درخواست رئیس جمهور سابق برای کنار گذاشتن قانون اساسی، حتی یک محافظه کار نمی تواند به طور مشروع از او حمایت کند و حتی یک حامی را نمی توان محافظه کار نامید. این دیوانه کننده است. ترامپ از قانون اساسی متنفر است.» کینزینگر توییت کرد.

این ایمیل‌ها سردرگمی و اختلاف نظر میان کارمندان را نشان می‌دهد زیرا شرکت داستان را سرکوب کرده است، اما تصمیم توییتر برای محدود کردن دسترسی به داستان قبلاً شناخته شده بود و جک دورسی، مدیرعامل وقت، از آن زمان علناً آن را یک “اشتباه کامل” نامید.