لیز چنی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا که در انتخابات مقدماتی وایومینگ شکست خورده است، می گوید در حال بررسی نامزدی ریاست جمهوری 2024 است.

چنی بار دیگر ترامپ را به دلیل “دروغگویی” در مورد انتخابات 2020 محکوم کرد و نشان داد که علیه سایر “انکارکنندگان انتخابات” جمهوری خواه که در انتخابات امسال به دنبال دفتر در سراسر کشور هستند، کار خواهد کرد.

مشارکت کننده: دیوید جکسون

جدول زمانی چنی: چگونه لیز چنی از حامی ترامپ و رهبر حزب جمهوری خواه به سرسخت ترین منتقد و طرد شده حزب جمهوری خواه تبدیل شد

لیز چنی، نماینده ایالت ویو، سه شنبه، 16 اوت 2022، در یک گردهمایی روز انتخابات در جکسون، ویو سخنرانی می کند. رقیب هریت هیگمن، چنی را در انتخابات مقدماتی شکست داده است.  (AP Photo/ Jae C. Hong) ORG XMIT: WYJH205

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: لیز چنی پس از شکست مقدماتی وایومینگ، نامزدی ریاست جمهوری 2024 را در نظر می گیرد.



منبع

نماینده لیز چنی، برجسته‌ترین منتقد جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، ساعاتی پس از شکست سخت در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در وایومینگ، گفت که در حال بررسی نامزدی ریاست‌جمهوری است.

در آن زمان، چنی به مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال 2024 اشاره ای نکرد، و همچنین به طور مفصل درباره کار جاری خود در مورد تحقیقات کمیته 6 ژانویه کنگره صحبت نکرد.

سه شنبه شب، چنی پس از پذیرفتن شکست مقابل هاگمن، به جمعی از هوادارانش گفت: «این انتخابات مقدماتی به پایان رسید، اما اکنون کار واقعی آغاز می شود».

چنی صبح چهارشنبه به شبکه NBC گفت: کمپین 2024 چیزی است که من به آن فکر می کنم و در ماه های آینده تصمیم خواهم گرفت.

انتخابات مقدماتی وایومینگ، آلاسکا: نکات مهم: چنی در وایومینگ به هاگمن باخت. مورکوفسکی و پیلین آلاسکا به سمت ژنرال پیش می روند

ترامپ که از حریت هیگمن، حریف چنی حمایت می‌کرد، کمپین انتخاباتی مجدد خود را کنایه زده اما به طور رسمی اعلام نکرده است که در سال 2024 نامزد خواهد شد.

لیز چنی، نماینده ایالت ویو، سه شنبه، 16 اوت 2022، در یک گردهمایی روز انتخابات در جکسون، ویو سخنرانی می کند. رقیب هریت هیگمن، چنی را در انتخابات مقدماتی شکست داده است. (AP Photo/ Jae C. Hong) ORG XMIT: WYJH205

در همین حال، قانونگذار سه دوره مجلس نمایندگان و نایب رئیس کمیته 6 ژانویه، گفت که تمرکز او بر “انجام هر کاری برای دور نگه داشتن دونالد ترامپ از دفتر بیضی شکل است.”

“من معتقدم که دونالد ترامپ همچنان تهدیدی بسیار جدی است – خطری برای جمهوری ما – و فکر می کنم شکست دادن او مستلزم جبهه ای گسترده و متحد از جمهوری خواهان، دموکرات ها و مستقل ها است و این چیزی است که من قصد دارم بخشی از آن باشم. چنی در “امروز” گفت.