لیبرال محافظه‌کاران را در رقابت دادگاه ویسکانسین برانگیخت

گزارش‌های ارائه شده در اواخر دوشنبه نشان می‌دهند که جانت پروتاسیویکز، قاضی منطقه لیبرال میلواکی، در دوره گزارش مالی نهایی مبارزات انتخاباتی بین 7 فوریه و 20 مارس، نزدیک به 12.4 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. رقیب محافظه کار او، قاضی سابق دادگاه عالی ویسکانسین، دان کلی، 2.2 میلیون دلار در همان دوره جمع آوری کرد.

در آخرین دوره گزارش شش هفته ای، پروتاسیویچ بیش از 8.3 میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کرده است در حالی که کلی 364000 دلار هزینه کرده است. گروه‌های شخص ثالث به کلی کمک کرده‌اند تا این شکاف را کم کند، اما طرف پروتاسیویچ همچنان بر اساس آمارهای مرکز برنان و دیگران، بیشتر برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی هزینه کرده است.

پروتاسیویچ از زمان راه اندازی کمپین های خود 14.5 میلیون دلار جمع آوری کرده است که بیش از 8.8 میلیون دلار آن از طرف حزب دموکرات ایالتی است. کلی بیش از 2.7 میلیون دلار جمع آوری کرده است. او نزدیک به نیم میلیون دلار کمک های نقدی از حزب جمهوری خواه ایالتی و نزدیک به 50000 دلار کمک های مالی از احزاب جمهوری خواه منطقه و کمیته مبارزات انتخاباتی مجلس جمهوری خواه دریافت کرد.

Protasiewicz دوره گزارش را با کمی بیش از 2 میلیون دلار پول نقد به پایان رساند، در حالی که برای کلی حدود 395000 دلار بود.



منبع

مدیسون، ویز (AP) – کاندیدای مورد حمایت دموکرات ها در رقابت های دادگاه عالی ایالت ویسکانسین بیش از پنج برابر بیشتر از رقیب مورد حمایت جمهوری خواهان قبل از انتخابات 4 آوریل پول جمع آوری کرده است.

تمام هزینه‌ها که بیش از 30 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و صعود، این مسابقه را به گران‌ترین مسابقه برای یک صندلی دادگاه در تاریخ ایالات متحده تبدیل کرده است. بالاترین رکورد قبلی 15.4 میلیون دلار برای مسابقه دادگاه عالی ایلینویز در سال 2004 بود.

پروتاسیویچ 28 اهداکننده را در دوره گزارش اخیر گزارش داد که حداکثر 20000 دلار مجاز را ارائه کردند، از جمله جی پریتزکر فرماندار ایلینوی. او این کمک را یک روز پس از انتخابات مقدماتی 21 فوریه انجام داد. تنها سه نفر از حداکثر اهداکنندگان او از ویسکانسین بودند، از جمله بود سلیگ، کمیسر سابق لیگ برتر بیسبال.

کلی گزارش داد که در این دوره 19 کمک مالی با حداکثر 20000 دلار، از جمله از طرف میلیاردر Beloit و دایان هندریکس، اهداکننده بزرگ جمهوری خواه انجام شده است. برخلاف حریفش، تمام اهداکنندگان برتر او به جز سه نفر از ویسکانسین آمده بودند.

دادگاه عالی ایالت با رای ابطال جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال 2020 رأی داد. محافظه کاران به مدت 15 سال بر دادگاه نظارت داشته اند، اما برنده کنترل اکثریت را برای حداقل دو سال آینده، از جمله قبل و بلافاصله پس از رقابت های ریاست جمهوری 2024 تعیین خواهد کرد. .

برنده گران‌ترین رقابت دادگاه عالی ایالتی کشور تا به امروز، کنترل اکثریت دادگاه عالی ویسکانسین را با موضوعاتی مانند دسترسی به سقط جنین، تقسیم مجدد قانون‌گذاری، حقوق اتحادیه و قوانین انتخابات تعیین خواهد کرد. با توجه به اهمیت ویسکانسین به عنوان یک ایالت نوسان ریاست جمهوری، این رقابت توجه ملی را به خود جلب کرده است.

مزیت جذب سرمایه پروتاسیویچ به او این امکان را داد که هفته ها قبل از اینکه کلی و حامیان محافظه کارش بتوانند با آن مقابله کنند، تبلیغات تلویزیونی را روی آنتن پخش کند. طبق آمار مرکز عدالت برنان، تا 22 مارس، کمپین او بیش از 10.1 میلیون دلار تبلیغات خریده یا رزرو کرده بود، در حالی که کلی حدود 460000 دلار هزینه کرده بود.

کلی سعی کرده است پروتاسیوویچ را ضعیف در جنایت معرفی کند و به موارد متعددی اشاره کرده است که او مدعی است که او احکام ملایمی را برای جنایتکاران صادر کرده است – که برخی از آنها دوباره مرتکب جرم شدند.

Protasiewicz حمایت خود از حقوق سقط جنین را در کانون اصلی تبلیغات و کمپین خود قرار داده است. او همچنین به کلی به دلیل کار قبلی او برای جمهوری خواهان و ویسکانسین Right to Life، یک گروه ضد سقط جنین، حمله کرده است.

تعداد کمک های مالی خارج از ایالت به توجه ملی به این نژاد اشاره دارد که به یک نبرد خط مقدم بر سر دسترسی به سقط جنین تبدیل شده است. انتظار می رود دادگاه عالی ویسکانسین در مورد یک دعوای معلق در مورد منع تقریباً کامل سقط جنین در ایالت در سال 1849 تصمیم بگیرد.