لوفگرن می گوید که کمیته 6 ژانویه “همه شواهد” را ظرف یک ماه منتشر خواهد کرد

در پاسخ به امتناع ترامپ و پنس از همکاری با تحقیقات کمیته، لافگرن گفت که اعضا آرزو می‌کردند که این دو به سؤالات بازرسان پاسخ می‌دادند و اشاره کرد که روسای جمهور دیگر از جمله جرالد فورد و تئودور روزولت در مقابل کنگره شهادت داده‌اند. با این حال، او اذعان کرد که احتمالاً زمان باقی خواهد ماند تا کمیته بتواند در دادگاه با ترامپ برای اجبار به تبعیت از وی مبارزه کند.

چهره ملت: پنس، گالووی، باس

چرا ایلان ماسک حساب توییتر ترامپ را بازگرداند؟

پنس گفت: کنگره حق شهادت من را ندارد. ما طبق قانون اساسی ایالات متحده یک تفکیک قوا داریم و من معتقدم که این یک سابقه وحشتناک برای کنگره ایجاد می کند که معاون رئیس جمهور ایالات متحده را احضار کند تا در مورد مذاکراتی که در کاخ سفید انجام شد صحبت کند.

رونوشت: نماینده زوئی لوفگرن در «رویروی ملت»

لوفگرن در مصاحبه با “Face the Nation” تاکید کرد که کمیته منتخب مجلس در حال انجام تحقیقات خود است و اطلاعاتی را با وزارت دادگستری به اشتراک نمی گذارد. اما، با انحلال کمیته در پایان این کنگره، دموکرات کالیفرنیا گفت که این هیئت تمام شواهد جمع آوری شده را همراه با گزارشی از یافته های خود علنی خواهد کرد.

در حالی که کمیته مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق را احضار نکرد، اعضا اعلام کردند که علاقه مند به شنیدن صحبت های او هستند. اما پنس به “رودرروی ملت” گفت که او با حضور در مقابل هیئت “در را می بندد”.

پنس درباره 6 ژانویه، ترامپ، جمهوری خواهان و غیره صحبت می کند



منبع

واشنگتن – زوئی لافگرن، نماینده دموکرات، عضو کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، یکشنبه گفت که این هیئت “همه شواهد” را که در طول تحقیقات خود جمع آوری کرده است، منتشر خواهد کرد. “در عرض یک ماه”، قبل از اینکه جمهوری خواهان کنترل مجلس را در دست بگیرند.

در طول 9 جلسه استماع عمومی که در تابستان و تا پاییز برگزار شد، کمیته منتخب آنچه را که به گفته آن کمپین چندجانبه توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و متحدانش برای خنثی کردن انتقال قدرت و حفظ ترامپ در قدرت بود، ترسیم کرد. یک ترم دوم در حالی که این هیئت جلسات عمومی خود را تکمیل کرده است، بازرسان به شنیدن شهود از جمله شهود ادامه داده اند جزئیات رئیس سرویس مخفی ترامپ، رابرت انگل که در 6 ژانویه با رئیس جمهور سابق بود.

کمیته نیز احضاریه صادر کرد به ترامپ برای شهادت و اسناد، اما رئیس جمهور سابق شکایت کرده است علیه کمیته در تلاش برای جلوگیری از آن. این شکایت احتمالاً درها را به روی ترامپ می بندد که خواسته های بازرسان را پیش از پایان جلسه و در اختیار گرفتن کنترل مجلس نمایندگان جمهوری خواهان در ژانویه قرار دهد.

او گفت: “تقریباً روز شکرگزاری است، و کمیته در پایان دسامبر به کدو تنبل تبدیل می شود. بنابراین ما زمانی برای رسیدگی به این موضوع نداریم.” اما من فکر می کنم که آنها تاریخ را فریب داده اند.

لوفگرن به “Face the Nation” گفت: “در عرض یک ماه، مردم همه چیزهایی را که ما پیدا کرده ایم، همه شواهد را در اختیار خواهند داشت. برای خوب یا بد.” و من فکر می کنم، همانطور که در جلسات شنیداری خود نشان داده ایم، ارائه قانع کننده ای ارائه کرده ایم که رئیس جمهور سابق در مرکز تلاش برای براندازی یک انتخابات منتخب بود، اوباش را جمع آوری کرد، آن را به کنگره فرستاد تا تلاش کند. و در انتقال مسالمت آمیز قدرت دخالت کند. این بسیار تکان دهنده است.”