لغو پروازهای خطوط هوایی جنوب غربی همچنان به گلوله برفی ادامه می یابد

پت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل، که از خطوط هوایی به دلیل اختلالات قبلی انتقاد کرده است، گفت که “فروپاشی” تنها کلمه ای است که او می تواند برای توصیف رویدادهای این هفته در جنوب غربی به ذهنش برساند. وی خاطرنشان کرد که در حالی که لغو پروازها در سایر بخش های صنعت به حدود 4 درصد از پروازهای برنامه ریزی شده کاهش یافته است، اما در جنوب غربی بالای 60 درصد باقی مانده است.

بوتیگیگ گفت، از نرخ بالای کنسل‌ها گرفته تا ناتوانی مشتریان در دسترسی تلفنی به Southwest، عملکرد این ایرلاین غیرقابل قبول بوده است. او متعهد شد که این شرکت هواپیمایی را پاسخگو کند و آن را برای بازپرداخت هزینه‌های مسافران تحت فشار قرار دهد.

رهبران اتحادیه‌های کارگری جنوب غربی سال‌ها هشدار داده‌اند که سیستم برنامه‌ریزی خدمه این خطوط هوایی که مربوط به دهه 1990 است، ناکافی است و مدیرعامل این هفته اذعان کرد که این فناوری نیاز به ارتقاء دارد.

دولت فدرال اکنون در حال بررسی اتفاقاتی است که در جنوب غربی رخ داده است، که بیش از هر شرکت هواپیمایی دیگری مسافران را در داخل ایالات متحده حمل می کند.

خطوط هوایی دالاس با ترکیبی از عوامل از جمله سیستم برنامه‌ریزی منسوخ خدمه و طراحی شبکه‌ای که اجازه می‌دهد لغو پروازها در یک منطقه به سرعت در سراسر کشور پخش شود، لغو شد. این نقاط ضعف جدید نیستند – آنها به ایجاد شکست مشابه توسط Southwest در اکتبر 2021 کمک کردند.

در ویدئویی که Southwest اواخر روز سه‌شنبه منتشر کرد، رابرت جردن، مدیرعامل شرکت Southwest گفت که Southwest یک برنامه کاهش‌یافته را برای چند روز اجرا می‌کند، اما امیدوار است “تا هفته آینده به مسیر خود بازگردد.”

سایر خطوط هوایی بزرگ ایالات متحده از شبکه‌های “هاب و اسپیک” استفاده می‌کنند که در آن پروازها از چند فرودگاه اصلی یا هاب خارج می‌شوند. این به محدود کردن دسترسی به اختلالات ناشی از آب و هوای بد در بخشی از کشور کمک می کند.

باربر، نوازنده اهل کانزاس سیتی، قبلاً اجرای یکشنبه در دالاس را از دست داده بود، اما امیدوار بود که به موقع برای اجرای سال نو در نزدیکی مرکز خرید ملی به واشنگتن برود.

او ابراز تاسف کرد: “من پول را از دست می دهم.”

اردن طوفان زمستانی را مقصر غرغر کردن شبکه “بسیار پیچیده” این خطوط هوایی دانست. او گفت که ابزارهای Southwest برای بازیابی از اختلالات «99 درصد مواقع» کار می‌کنند، اما واضح است که ما باید سیستم‌ها را دو برابر کنیم تا از تکرار این هفته جلوگیری کنیم.

در کنگره، رئیس کمیته بازرگانی سنا نیز وعده تحقیق و تفحص را داد. به طور جداگانه، دو دموکرات دیگر سنا از جنوب غربی خواستند تا غرامت “قابل توجهی” برای مسافران سرگردان ارائه کند و گفتند که این شرکت هواپیمایی این پول را دارد زیرا قصد دارد ماه آینده 428 میلیون دلار سود سهام بپردازد.

او چهارشنبه در برنامه «صبح بخیر آمریکا» شبکه ABC گفت: «آنها باید مطمئن شوند که آن مسافران سرگردان به جایی که باید بروند و غرامت کافی برای آنها ارائه می شود، از جمله برای پروازهای از دست رفته، هتل ها و وعده های غذایی».

بر اساس سرویس ردیابی FlightAware، در اواخر صبح در ساحل شرقی، حدود 90 درصد از تمام پروازهای لغو شده چهارشنبه در ایالات متحده در جنوب غربی بود. سایر خطوط هوایی پس از طوفان های وحشیانه زمستانی که بخش های وسیعی از کشور را در آخر هفته درنوردید، بهبود یافتند، اما نه جنوب غربی.

دالاس (AP) – مسافرانی که روی خطوط هوایی Southwest حساب می کردند تا آنها را به خانه برسانند، از موج دیگری از پروازهای لغو شده روز چهارشنبه رنج می بردند و فشار بر دولت فدرال برای کمک به مشتریان برای بازپرداخت هزینه های غیرمنتظره ای که به دلیل فروپاشی شرکت هواپیمایی متحمل شده بودند افزایش یافت.

جردن، یک کهنه سرباز 34 ساله جنوب غربی که در ماه فوریه مدیرعامل شد، گفت: «ما باید کارهای واقعی انجام دهیم تا این درست انجام شود. در حال حاضر، می‌خواهم بدانید که ما به آن متعهد هستیم.»

آدونتیس باربر، یک پیانیست جاز 34 ساله اهل کانزاس سیتی، میسوری، از زمانی که پرواز جنوب غربی او در روز شنبه لغو شد، در فرودگاه این شهر کمپ زده بود و به این فکر می کرد که آیا او هرگز به یک کنسرت سال نو در واشنگتن دی سی خواهد رسید.

مسافران خسته جنوب غربی سعی کردند در خطوط هوایی دیگر صندلی بیابند یا ماشین کرایه کنند تا به مقصد برسند، اما بسیاری از آنها سرگردان ماندند. مدیر عامل این شرکت هواپیمایی گفت ممکن است هفته آینده قبل از بازگشت برنامه پرواز به حالت عادی باشد.

او گفت: من تسلیم می شوم. “من شروع به احساس غربت کردم.”

___

هدر هالینگزورث، نویسنده AP در کانزاس سیتی در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

با این حال، جنوب غربی یک شبکه “نقطه به نقطه” دارد که در آن هواپیماها در طول روز از کشور عبور می کنند. این می تواند استفاده و کارایی هر هواپیما را افزایش دهد، اما مشکلات در یک مکان می تواند در سراسر کشور موج بزند و خدمه را از موقعیت خارج کند.