لا نینا زمستان 2022-2023 می تواند به معنای شیوع گردباد، کولاک و همه چیز در این بین باشد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی روز پنجشنبه چشم انداز به روز شده ای را منتشر کرد که گفت به احتمال 91 درصد این الگو تا نوامبر و 54 درصد تا مارس 2023 کنترل می شود.

دو زمستان گذشته را به خاطر دارید؟ خوب، اگر پیش‌بینی‌ها برای یک شیب نادر سه‌گانه در لانینیا دقیق باشد، این کشور در انتظار تغییرات شدید آب و هوایی است.

معمولاً نوسان ال نینو-جنوبی یا آنچه معمولاً ENSO نامیده می شود بیشتر شبیه الاکلنگ عمل می کند و بیشتر بین لا نینا و ال نینو می چرخد.

مرکز پیش‌بینی آب و هوا NOAA معتقد است که لانینا سه پیت تنها سومین باری است که در ثبت رخ داده است.

در طرف دیگر طیف، طوفان های برف و کولاک معمولاً در جایی که رطوبت عمیق با هوای سرد برخورد می کند، رایج است.

در جاهایی که رطوبت و درجه حرارت شدید به هم می رسند، مناطق می توانند شبیه مناطق جنگی باشند. اگر مواد تشکیل دهنده مناسب در محل باشد، شیوع گردباد می تواند جنوب و قلب کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

ترکیبی از یک جریان جت فعال، رطوبت فراوان و برخورد توده‌های هوا به ایجاد یک طوفان مرگبار گردباد در دسامبر 2021 کمک کرد. این شیوع شامل یک گردباد نادر EF-4 با مسیر طولانی بود که بخش‌هایی از می‌فیلد، کنتاکی را صاف کرد.

کاهش لانینا جهان را در وضعیت خنثی قرار می دهد تا زمانی که دمای اقیانوس و الگوهای فشار پیچیده آینده وضعیت ENSO را تعیین کنند.

پیش بینی NOAA ENSO

سالنامه کشاورزان بخش هایی از ایالات متحده را “منطقه خواب زمستانی” با زمستان “یخچالی، پر از برف” پیش بینی می کند

چگونه تعداد ماهی قزل آلا در طول ال نینو و لا نینا افزایش و کاهش می یابد

جوامعی از مین از طریق دشت ها و شمال غربی اقیانوس آرام، رویدادهای بارش برف رکوردشکنی را در زمستان گذشته گزارش کردند و هیچ چیزی در چشم انداز وجود ندارد که بگوید رویدادهای شدید دیگر در لایه شمالی رخ نخواهند داد.

میانگین تاریخ اولین بارش برف فصل.

پیش بینی NOAA ENSO که احتمالات La Nina، El Nino و وضعیت خنثی را نشان می دهد.



منبع

میانگین تاریخ اولین بارش برف فصل.

در طول یک زمستان معمولی لانینا، سطح جنوبی کشور خشک‌تر و گرم‌تر است و نیمه شمالی معمولا سردتر و برفی‌تر از حد معمول است.

دفتر خدمات هواشناسی ملی در جکسون، می سی سی پی، گفت: «تحقیقات اولیه نشان می دهد که La Niña مربوط به یک فاز به خصوص فعال برای گردبادها در اعماق جنوب با فراوانی نسبتاً بالایی از طغیان های فصل سرد EF2 یا گردبادهای قوی تر است.»

راهنمایی مدل بلندمدت احتمال کاهش شدید لانینیا را در طول بهار نشان می دهد.

مقدار قابل توجهی از آب خنک‌تر از حد متوسط ​​در مدل‌های آب و هوایی شرقی-مرکزی اقیانوس آرام و دوربرد به پیش‌بینی‌کنندگان این اطمینان را می‌دهد که الگوی لانینا ادامه خواهد داشت.