لایحه هزینه‌ها، بیشتر بودجه‌ای را که بایدن به دنبال تغییر آب و هوا بود، کنار بگذارد

محبوب ترین شکل کمک های اقلیمی برای بازیابی از حوادث شدید آب و هوایی بود. وقتی از شما پرسیده شد که آیا فکر می کنید ایالات متحده باید به کشورهای فقیر کمک مالی کند تا به آنها کمک کند تا از بلایای مرتبط با تغییرات آب و هوایی مانند خشکسالی و سیل نجات پیدا کنند؟ 47 درصد گفتند بله، 29 درصد پاسخ منفی دادند و 24 درصد مطمئن نبودند.

یانیک گلمارک، مرکز، مدیر اجرایی صندوق آب و هوای سبز، در حال سخنرانی در شورای آتلانتیک در سال 2018. (سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

جیک اشمیت، مدیر ارشد استراتژیک NRDC برای سیاست بین‌المللی آب و هوا، به بلومبرگ گفت: «این به توانایی ایالات متحده برای تحریک اقدامات بیشتر اقلیمی در خارج از مرزهایش آسیب می‌زند و همچنان آسیب‌پذیرترین افراد را در خط مقدم آسیب‌های اقلیمی قرار می‌دهد».

بایدن در سخنرانی سپتامبر 2021 در مجمع عمومی سازمان ملل متحد متعهد شد که کمک های ایالات متحده به کشورهای کم درآمد را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی از طریق ایجاد اقتصادهای انرژی پاک و سازگاری با اثرات خطرناک تغییرات آب و هوایی، مانند افزایش سطح آب دریاها، افزایش دهد. 11.4 میلیارد دلار بایدن بعداً درخواست خود را تا سال 2023 به کنگره منتقل کرد – سال مالی که در حال حاضر در حال بررسی است – از جمله 2 میلیارد دلار که ایالات متحده قبلاً به صندوق آب و هوای سبز، یک ابتکار سازمان ملل که تأمین مالی آب و هوا را توزیع می کند، بدهکار است.

سنا لایحه هزینه های 1.7 میلیارد دلاری را تصویب کرد و از تعطیلی دولت جلوگیری کرد، اما فعالان تغییرات آب و هوایی از اینکه وعده کلیدی رئیس جمهور بایدن در این بسته گنجانده نمی شود ناراحت هستند: 11.4 میلیارد دلار کمک سالانه آب و هوا به کشورهای در حال توسعه.

به طور خاص بر اساس هر دسته از کمک های تغییر آب و هوا، نتایج مشابه بودند. وقتی از او پرسیده شد که آیا فکر می‌کنید ایالات متحده باید به کشورهای فقیر کمک مالی کند تا به آنها کمک کند تا از سوخت‌های فسیلی مانند زغال سنگ به منابع انرژی پاک‌تر مانند انرژی بادی و خورشیدی روی آورند؟ 41 درصد پاسخ مثبت دادند، 36 درصد پاسخ منفی دادند و 23 درصد نامطمئن بودند. وقتی از شما پرسیده شد که آیا فکر می کنید ایالات متحده باید به کشورهای فقیر کمک مالی کند تا به آنها کمک کند تا با اثرات تغییرات آب و هوایی مانند بالا آمدن سطح آب دریاها و طوفان های قوی تر سازگار شوند؟ 41 درصد پاسخ مثبت دادند، 35 درصد پاسخ منفی دادند و 23 درصد نامطمئن بودند.

تجمع فعالان محیط زیست در ساختمان کنگره، 25 مارس. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

اما نظرسنجی در مورد تامین مالی آب و هوا نشان می‌دهد که ممکن است محبوب‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌شود. بین 1 تا 5 دسامبر، Yahoo News و YouGov یک نظرسنجی از 1635 بزرگسال آمریکایی انجام دادند که در آن مجموعه ای از سوالات در مورد اینکه آیا ایالات متحده باید برای کاهش تغییرات آب و هوا، سازگاری و بهبودی در کشورهای در حال توسعه هزینه کند یا خیر، پرسید.

این یافته اندکی غیر منطقی است، زیرا کشورهای ثروتمند عموماً بیشترین علاقه را برای تأمین بودجه توسعه انرژی پاک در کشورهای فقیرتر داشته اند، زیرا کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به ساکنان کشورهای ثروتمند نیز با کاهش تغییرات آب و هوایی منتفع می شود. و تأمین بودجه تلاش‌های بازیابی از رویدادهای شدید آب و هوایی مرتبط با تغییرات آب و هوایی، که به عنوان «تلفات و خسارت» یا جبران آب و هوا نیز شناخته می‌شود، مدت‌ها مورد مخالفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا بوده است، اگرچه ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای اولین بار توافق کردند. در آخرین دور مذاکرات تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر، مکانیزمی برای تامین مالی آن ایجاد کنید.





منبع

یانیک گلمارک، مرکز

در اوایل سال جاری، یانیک گلمارک، مدیر اجرایی صندوق آب و هوای سبز، به هیئت مدیره صندوق گفت که اگر کمک‌کنندگانی مانند ایالات متحده به تعهدات خود عمل نکنند، سازمان مجبور است درخواست‌های مالی برای پروژه‌هایی که در غیر این صورت واجد شرایط هستند را رد کند.

مردم در 21 ژوئن از کنار کامیون های گیر افتاده در خیابانی سیل زده در سونامگانج، بنگلادش، عبور می کنند. (مامون حسین/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

سناتور اد مارکی، “کنگره به تازگی یک لایحه دفاعی 857 میلیارد دلاری را سرمایه گذاری کرد، اما نتوانست حتی یک پنی برای اجرای تعهدات ما در قبال صندوق آب و هوای سبز ارائه کند – گامی که واقعاً به ما کمک می کند از کشور و سیاره خود در برابر هرج و مرج و بی ثباتی دفاع کنیم.” D-Mass.، در توییتر گفت.

ایالات متحده نسبت به اندازه اقتصاد و انتشار گازهای گلخانه ای تاریخی اش که هر دو بزرگترین در جهان هستند، یکی از کمترین مشارکت کننده در تامین مالی آب و هوا است. موسسه توسعه خارج از کشور، یک اندیشکده مستقر در لندن، محاسبه کرد که بر اساس «درآمد ناخالص ملی، انتشار انباشته دی اکسید کربن و جمعیت»، سهم منصفانه ایالات متحده از تامین مالی برای کشورهای در حال توسعه سالانه 43.4 میلیارد دلار خواهد بود. اما سهم ایالات متحده کمتر از اسپانیا است که اقتصاد آن 16 برابر کوچکتر از اقتصاد ایالات متحده است

مردم در 21 ژوئن در خیابانی سیل زده در سونامگانج بنگلادش از کنار کامیون های گیر افتاده عبور می کنند.

جو بایدن

کشورهای توسعه یافته نیز در مورد پول برای انطباق آب و هوا به ویژه صرفه جویی کرده اند. در حالی که 50 میلیارد دلار از 100 میلیارد دلار وعده داده شده قرار بود برای انطباق باشد، تنها 29 میلیارد دلار برای سازگاری در سال 2020 تولید شد. سازمان ملل هشدار داده است که این “شکاف سازگاری” فقیرترین کشورها را به طور خطرناکی برای رویدادهای شدید آب و هوایی مانند سیل ناآماده می کند. به دلیل تغییرات آب و هوایی رایج تر شده است.

تعهد قبلی بایدن به افزایش قابل توجه کمک های بین المللی آب و هوای ایالات متحده برای تقویت جاه طلبی برنامه هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از کشورهای در حال توسعه در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در سال 2021 در گلاسکو، اسکاتلند بود. کشورهای توسعه یافته به تعهد خود مبنی بر بسیج 100 میلیارد دلاری در سال برای تامین مالی آب و هوا تا سال 2020 عمل نکرده اند. در آن سال، تنها 83 میلیارد دلار کمک آب و هوا به کشورهای در حال توسعه اختصاص یافت. این شکاف بودجه مانع از تلاش‌ها برای دریافت تعهدات بلندپروازانه‌تر از سوی کشورهای در حال توسعه مانند هند و اندونزی شده است که می‌گویند برای ایجاد ظرفیت تولید انرژی بادی و خورشیدی به سرمایه نیاز دارند.

اما، علیرغم اینکه دموکرات‌های بایدن اکثریت اندکی را در هر دو مجلس کنگره دارند، این بسته هزینه شامل تنها 1.057 میلیارد دلار برای کمک بین‌المللی به تغییرات آب و هوایی است. کارشناسان سیاست آب و هوا در شورای دفاع از منابع طبیعی (NRDC) در روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی ابراز تاسف کردند که “تنها 900,000 دلار بیشتر از مقدار بسیار اندک سال قبل است.”

مردم برای شرکت در کنفرانس تعهد صندوق اقلیم سبز وارد می شوند

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه در کاخ سفید. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

لایحه هزینه‌ها، بیشتر بودجه‌ای را که بایدن به دنبال تغییر آب و هوا بود، کنار بگذارد

کنفرانس تعهد صندوق آب و هوای سبز در پاریس، 25 اکتبر 2019. (Pascal Rossignol/Reuters)

همانطور که بلومبرگ مشاهده کرد، «با به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان جمهوری‌خواهان در ژانویه، بودجه مالی 2023 به عنوان آخرین فرصت برای بایدن برای انجام تعهداتش در نظر گرفته شد».

اگرچه هیچ‌کس در کنگره بیانیه‌ای مبنی بر توضیح یا دفاع از تصمیم برای محدود کردن بودجه آب‌وهوایی صادر نکرد، ممکن است تصور شود که آنها می‌ترسند هزینه‌های بزرگ‌تر مورد استقبال قرار نگیرد، زیرا نظرسنجی‌های گذشته نشان داده است که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که کمک اقتصادی به سایر کشورها باید باشد. برش.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. یک سخنگوی به نیویورک تایمز گفت که «اعضای دولت برای تأمین بودجه در این کشور تلاش کردند [fiscal year 2023] که ما را در مسیری برای دستیابی قرار می دهد [the $11.4 billion] هدف. ما به همکاری با کنگره برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد [fiscal year 2023] یک واقعیت.”

دموکرات‌های کنگره به دنبال ۳.۴ میلیارد دلار برای برنامه‌های آب و هوای جهانی در سال جاری بودند، اما جمهوری‌خواهان آنچه را که جمهوری‌خواهان در کمیته تخصیص سنا «سیاست‌های رادیکال محیط‌زیست و آب و هوا» نامیدند، مسدود کردند.

در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده باید به کشورهای فقیر کمک کند تا انرژی پاک را توسعه دهند و همچنین با تأثیرات تغییرات آب و هوایی مانند طوفان های قوی تر، افزایش سطح آب دریاها، خشکسالی و قحطی سازگار شوند و پس از آن بهبود یابند؟ گفتند مطمئن نیستند بیشترین حمایت در میان دموکرات ها با 68 درصد بود که 47 درصد مستقل ها و 29 درصد جمهوری خواهان موافق بودند.

تجمع فعالان محیط زیست در کاپیتول هیل