لایحه مصالحه دو حزبی حقوق سقط جنین را بازیابی می کند

در حالی که انتظار نمی رود این لایحه تصویب شود – و حتی بعید است که رای بیاورد – قانونی که دو جمهوری خواه و دو دموکرات در روز دوشنبه ارائه کردند، قرار است سیگنالی را به مجالس ایالتی و عموم مردم ارسال کند که اکثریت سنا از تدوین Roe حمایت می کنند. ، حتی اگر نتوانند 60 رای لازم برای تصویب آن در 50-50 سنا را کسب کنند.

او گفت: “60 رای هم برای آن قانون وجود نداشت” تا زمانی که اعضا تصمیم گرفتند که عدم اقدام دیگر یک گزینه نیست.

کین گفت که از زمان تصمیم ژوئن احساس فوریت بیشتری وجود دارد، و پیشنهاد کرد که او یا دیگران ممکن است در مقطعی به صحن علنی بروند و درخواست رای دهند، تلاشی که بعید است موفق شود اما می تواند توجه اکثریت آمریکایی ها را به این لایحه جلب کند. می گویند با تصمیم دیوان عالی کشور مخالف هستند.

این لایحه دو حزبی محدودتر از قانونی است که اکثر دموکرات ها ترجیح می دهند – تصویب شده توسط مجلس نمایندگان اما توسط جمهوری خواهان سنا مسدود شده است – که از حقوق سقط جنین محافظت می کند و آنها را فراتر از آنچه در تصمیم مهم رو در مقابل وید در سال 1972 مجاز بود گسترش می دهد. سناتور دموکرات جو مانچین از ویرجینیای غربی، کالینز و مورکوفسکی همگی به آن لایحه رای دادند، علیرغم مخالفت با لغو رو.

این قانون اکثر مقررات ایالتی را که مانع از سقط جنین قبل از زنده ماندن جنین می شود، که معمولاً حدود 24 هفته در نظر گرفته می شود، ممنوع می کند. تا زمانی که از جان مادر محافظت شود، محدودیت‌های دولتی پس از آن مرحله مجاز خواهد بود. همچنین از دسترسی به پیشگیری از بارداری محافظت می کند، موضوعی که پس از آن که قاضی کلارنس توماس در یک نظر موافق به تصمیم لغو رو پیشنهاد کرد که تصمیمات تضمین کننده دسترسی به پیشگیری از بارداری و سایر حقوق ممکن است نیاز به بازنگری داشته باشند.

در حال حاضر، تعدادی از ایالت‌های تحت کنترل جمهوری‌خواهان به سرعت اقدام به محدود کردن یا غیرقانونی سقط جنین کرده‌اند، در حالی که ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها به دنبال حمایت از دسترسی بوده‌اند. رای دهندگان اکنون سقط جنین را به عنوان یکی از مبرم ترین مسائلی که کشور با آن مواجه است، رتبه بندی می کنند، تغییری در اولویت ها که دموکرات ها امیدوارند چشم انداز سیاسی را به نفع آنها برای انتخابات میان دوره ای تغییر دهد.

دموکرات ها به 10 رای جمهوری خواهان برای غلبه بر یک لایحه 50-50 سنا نیاز دارند، اما تنها کالینز و مورکوفسکی به طور علنی از حقوق سقط جنین حمایت کرده اند.

حمایت کین و سینما، یک میانه‌رو، در حالی صورت می‌گیرد که برخی از فعالان، رئیس‌جمهور جو بایدن و دیگر دموکرات‌های ارشد را متهم کرده‌اند که به اندازه کافی قاطعانه به این تصمیم پاسخ نداده‌اند.

واشنگتن (AP) – یک گروه دو حزبی از سناتورها در پی تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو در مقابل وید، یک تلاش طولانی برای ثبت اکثریت سنا در مخالفت با این تصمیم، قوانین سازش را برای بازگرداندن دسترسی به سقط جنین تحت فشار قرار می دهند. .

کین گفت که احساس می‌کند دموکرات‌ها پس از این تلاش «رای‌های خود را روی میز گذاشتند». او گفت که با قانون جدیدی که برای کاهش خشونت با اسلحه طراحی شده بود، که پس از تیراندازی های وحشتناک در تگزاس و نیویورک در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد، تشویق شد.

کین گفت: «مردم به آن توجه دارند.



منبع

با لغو رو، دادگاه به ایالت ها اجازه داده است که محدودیت های سقط جنین سختگیرانه ای را وضع کنند، از جمله بسیاری از مواردی که قبلاً خلاف قانون اساسی تلقی می شدند. انتظار می رود این حکم منجر به ممنوعیت سقط جنین در تقریبا نیمی از ایالت ها شود.

سناتور تیم کین از ویرجینیا که این قانون را به همراه سناتور دموکرات معرفی کرد، گفت: «ما هنوز فکر می‌کنیم که نشان دادن وجود یک اکثریت دو حزبی که می‌خواهند رو را مدون کنند، مفید است»، اگرچه این لایحه رای کافی ندارد. کیرستن سینما از آریزونا و سناتورهای جمهوری خواه سوزان کالینز از مین و لیزا مورکوفسکی از آلاسکا.