قوانین RNC اجازه نمی دهد که لیز چنی را از نامزدی به عنوان یک جمهوری خواه منع کند

«من فرض می‌کنم با ضرر بسیار بزرگ لیز چنی، بسیار بزرگ‌تر از چیزی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد، کمیته هک‌ها و اوباش سیاسی ۶ ژانویه به سرعت روند زیبای انحلال را آغاز خواهد کرد؟» ترامپ یک روز پس از شکست چنی در انتخابات در شبکه اجتماعی خود پستی منتشر کرد. این یک رفراندوم در مورد شکار جادوگر بی پایان بود. مردم حرف زده اند!»

او سه شنبه شب در سخنرانی امتیازی خود گفت: «من هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد تا اطمینان حاصل کنم که دونالد ترامپ هرگز به دفتر بیضی شکل نزدیک نشود، و منظورم این است.

در گوشه ترامپ، بسیاری از 168 عضو RNC حضور دارند که قبلاً چنی و آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه ایلینوی را به دلیل شرکت در کمیته 6 ژانویه و انتقاد شدیدشان از ترامپ مجازات کرده بودند. RNC در نشست زمستانی خود قطعنامه ای را صادر کرد که آنها را محکوم کرد و در را برای حزب ایالتی وایومینگ و کمیته ملی جمهوری خواه کنگره برای حمایت از رقیب چنی باز کرد.

اعضای کمیته 6 ژانویه، آدام کینزگر (R-Ill.)، نماینده لیز چنی (R-Wyo.) و نماینده Elaine Luria (D-Va.) در کاپیتول هیل در 21 ژوئیه 2022، در واشنگتن دی سی (عکس: واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

یکی از سخنگویان RNC از بحث در مورد چگونگی واکنش حزب به نامزدی چنی خودداری کرد و درعوض استانداردهای استاندارد را در مورد انتخابات میان دوره ای آینده ارائه کرد. او گفت: “کمیته ملی جمهوری خواهان روی همه نامزدهای بزرگ جمهوری خواه ما متمرکز است که در انتخابات مقدماتی خود پیروز شدند و به مسائلی که برای رای دهندگان آنها مهم است رسیدگی خواهد کرد، به همین دلیل است که ما مجلس نمایندگان و سنا را در نوامبر پس خواهیم گرفت.”

اگر چنی نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 را انتخاب کند، همان طرفداران ترامپ می‌توانند قوانین حزبی را جعل کنند تا به عنوان مثال اطمینان حاصل کنند که چنی اجازه ندارد در مناظره‌های اولیه شرکت کند.

واشنگتن – کمیته ملی جمهوری خواهان که از لیز چنی آنقدر متنفر است که اوایل سال جاری او را از حزب طرد کرد، با این وجود به نظر می رسد که در تلاش برای جلوگیری از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت، از نامزدی او برای نامزدی حزب جمهوری خواه در سال 2024 جلوگیری کند.

زمانی که رقبای او سرانجام در اوایل سال 2016 شروع به حمله به او کردند، دیگر خیلی دیر شده بود و ترامپ پیشتاز قابل توجهی داشت که به او اجازه داد تا در مرحله مقدماتی حضور داشته باشد.

از اظهارات خود او در حال حاضر، واضح است که چنی کمتر به رئیس جمهور شدن علاقه دارد تا اطمینان حاصل کند که ترامپ نمی تواند دوباره این کار را انجام دهد.

نامزدی به عنوان یک جمهوری خواه – به جای یک مستقل، که می تواند آرای ضد ترامپ را در انتخابات عمومی حذف کند، در صورتی که نامزد حزب جمهوری خواه را خاتمه دهد – به او اجازه می دهد به رسانه ها و رای دهندگان در ایالت های مهم جمهوری خواه دسترسی داشته باشد و به او اجازه می دهد تا خود را مشخص کند. پیام ضد ترامپ به آن رای دهندگان، روز به روز.

هنری باربور، یکی از اعضای برجسته RNC از می سی سی پی، گفت: «حزب به صراحت اعلام کرده است که ما در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در سال 24 بی طرف خواهیم بود.

در آن سال، اکثر کاندیداها به طور کامل او را نادیده گرفتند، با این فرض که با نزدیک شدن به انتخابات مقدماتی، حمایت او از بین خواهد رفت. دیگران به طور فعال او را ستایش کردند – به این امید که در صورت کنار رفتن او، طرفداران او را به دست آورند.

«آنها احتمالاً هر نامزدی را که می‌خواهد مناظره کند مجبور می‌کنند که از هر کسی که نامزد شده حمایت کند. جو والش، نماینده سابق کنگره حزب جمهوری خواه از ایلینوی که در انتخابات مقدماتی 2020 با ترامپ رقابت کرد، گفت: لیز این کار را نخواهد کرد.

اعضای کمیته 6 ژانویه، آدام کینزگر (R-Ill.)، نماینده لیز چنی (R-Wyo.) و نماینده Elaine Luria (D-Va.) در کاپیتول هیل در 21 ژوئیه 2022، در واشنگتن دی سی (عکس: واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

چنین تعهدی، در واقع، در سال 2015 از ترامپ خواسته شد، زمانی که در اولین مناظره در ماه اوت، او گفت که در صورتی که او نیست، احساس وظیفه نمی‌کند از او حمایت کند. او در 3 سپتامبر به درخواست رئیس وقت، رینس پریباس، “تعهد” را امضا کرد – اما در عرض چند ساعت گفت که اگر RNC به خوبی با او رفتار نکند، متعهد به آن نخواهد بود.

فرگوس کالن، رئیس سابق حزب جمهوری خواه ایالتی در نیوهمپشایر، گفت: «این بدان معناست که او کسی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و مردم را مسئول می خواهد. این نقشی است که او می تواند بازی کند. دلایل دیگری غیر از برنده شدن برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

این عضو RNC گفت که اظهارات ترامپ در آن زمان، نگه داشتن چنی را در سطح بالاتری دشوار می کند. عضو RNC گفت: “من مطمئناً فکر می کنم که نامزدهای مختلف ما باید از هر کسی که نامزد است حمایت کنند.” اما من فکر می کنم در سال 2016 یاد گرفتیم که غیرقابل اجرا است.

یکی از استراتژیست های جمهوری خواه گفت که در حالی که اعضای طرفدار ترامپ در RNC ممکن است سعی کنند قوانین مناظره را برای جلوگیری از مشارکت او جعل کنند، آنها نمی توانند برای تغییر قوانین و قوانین دسترسی به رای گیری ایالتی انجام دهند. اگر او بخواهد به عنوان یک جمهوری خواه نامزد شود، هیچ کاری نمی توانند انجام دهند تا او را از رای گیری دور نگه دارند.

و در حالی که ترامپ و متحدانش از شکست بی‌طرف او در برابر رقیبی که مایل به انتشار دروغ‌های انتخاباتی ترامپ است، خوشحالی می‌کنند، زمان آزاد تازه‌ای که چنی در ژانویه به دست آورده است، می‌تواند باعث شود که آرزو کنند او هنوز در کنگره باشد.

قوانین حزب بی طرفی در رقابت های ریاست جمهوری را در زمانی که نامزد فعلی وجود ندارد – می طلبد – که خود RNC دلیلی برای توقف پرداخت صورت حساب های قانونی رئیس جمهور سابق در لحظه اعلام نامزدی خود ذکر کرده است.

مشخص نیست که آیا این امر موقعیت ترامپ را کاهش می دهد یا خیر، اما وضعیتی کاملاً متفاوت از وضعیتی که او در سال 2015 داشت ایجاد می کند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

در ماه دسامبر، ترامپ قبلاً لاف می زد که «اگر من حزب جمهوری خواه را ترک کنم و به عنوان یک مستقل نامزد شوم، 68 درصد از حامیانم به من رای می دهند.» و در مارس 2016، ترامپ به صراحت گفت که در صورتی که مشخص شود نامزد او نیست، هیچ تعهدی برای حمایت از او احساس نمی‌کند. او شکایت کرد: «با من بسیار ناعادلانه رفتار شده است.

سارا لانگول، مشاور جمهوری‌خواه ضد ترامپ، گفت: «من فکر می‌کنم که او به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه، یک مأموریت کامیکازه برای دموکراسی را اداره می‌کند و به آنها جرأت می‌دهد که او را از رأی‌گیری یا مراحل مناظره منع کنند». او به دنبال این است که ترامپ را از کاخ سفید دور نگه دارد، نه اینکه خود را در آن قرار دهد.

از حملات شخصی ترامپ به چنی که با شروع جلسات عمومی کمیته ششم ژانویه در ژوئن تشدید شد، مشخص است که انتقاد وی از رفتار وی در آن روز و تا آن روز به طرز شگفت انگیزی مؤثر بوده است. او به عنوان نایب رئیس، نقش کلیدی در هر جلسه استماع کمیته ایفا کرد و اغلب ویرانگرترین انتقادها را از تحریک ترامپ به حمله به کاپیتول، نقطه اوج کودتای کودتای ترامپ برای باقی ماندن در قدرت، ارائه کرد.

اعضای کمیته 6 ژانویه، آدام کینزگر (R-Ill.)، نماینده لیز چنی (R-Wyo.) و نماینده Elaine Luria (D-Va.) در کاپیتول هیل در 21 ژوئیه 2022، در واشنگتن دی سی (عکس: واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

از زمان شکست چنی در روز سه شنبه در تلاش برای حفظ کرسی خود در مجلس نمایندگان در وایومینگ، او گفته است که قصد دارد تا پایان سال 2022 بر روی کار خود در کمیته 6 ژانویه تمرکز کند و سپس تصمیم بگیرد که در اوایل سال 2023 چه اتفاقی خواهد افتاد. او از اظهار نظر خودداری کرد. برای این داستان

یکی از اعضای RNC که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، موافقت کرد که حزب ممکن است تلاش کند یک شرط تعهد را تحمیل کند که نامزدها را مجبور می کند قول حمایت از نامزد نهایی را به عنوان راهی برای نگه داشتن چنی بدهند.

دلایل دیگری غیر از برنده شدن برای نامزدی ریاست جمهوری وجود دارد.فرگوس کالن، رئیس سابق حزب جمهوری خواه ایالتی در نیوهمپشایر

یکی از مشاوران برجسته حزب جمهوری خواه از آیووا که نخواست نامش فاش شود، گفت: «احتمال اینکه او هرگز وارد صحنه مناظره با ترامپ شود، صفر است. این یک تخیل مقاومتی است که فکر کنیم او می تواند با ترامپ پا به پای ترامپ قرار بگیرد و در واقع با او درگیر شود… او متعهد نمی شود که به نامزدی که ترامپ باشد رای دهد، بنابراین او را در این مورد قفل می کنند. این یک راه است. طرح های دیگری نیز وجود دارد.»