قضات ارشد دادگاه ایالتی از نظارت بر انتخابات خود در دادگاه عالی ایالات متحده دفاع می کنند

این اختلاف یکی از مبارزات حقوقی متعدد ایالات متحده بر سر ترکیب حوزه های انتخاباتی است که هر دهه برای منعکس کردن تغییرات جمعیت اندازه گیری شده در سرشماری ملی، آخرین بار در سال 2020 انجام شده است. که می تواند منجر به دستکاری نقشه برای منافع حزبی شود.

دفاع جمهوری خواهان از نقشه مجلس قانونگذاری کارولینای شمالی بر یک نظریه حقوقی به نام “دکترین قانونگذار ایالتی مستقل” استوار است که در محافل حقوقی محافظه کار مورد توجه قرار می گیرد و در صورت تایید توسط دیوان عالی ایالات متحده، کنترل سیاستمداران بر نحوه برگزاری انتخابات را به شدت افزایش می دهد. انجام شده.

دادگاه عالی ایالات متحده که اکثریت آنها محافظه کار هستند، در دوره بعدی خود که در ماه اکتبر آغاز می شود، با تصمیم گیری در ماه ژوئن به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس آن دکترین، زبانی که در قانون اساسی ایالات متحده به نام «بند انتخابات» نامیده می‌شود، به قوه مقننه ایالتی، نه دادگاه‌های ایالتی یا سایر نهادها، اختیاراتی را در مورد قوانین انتخابات از جمله ترسیم حوزه‌های انتخاباتی می‌دهد.

(گزارش توسط نیت ریموند در بوستون؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

توسط نیت ریموند

کنفرانس روسای دادگستری در خلاصه خود گفت که این استدلال در برابر تاریخ موج می زند و قانون اساسی کشورها را از اجازه دادن به دادگاه های خود برای بررسی انتخابات ایالتی تحت قانون اساسی ایالتی خود منع نمی کند.

کنفرانس دو حزبی روسای دادگستری روز سه‌شنبه گزارشی را در مورد یک پرونده تحت نظارت دقیق شامل نقشه‌ای که توسط مجلس قانون‌گذاری کارولینای شمالی به رهبری جمهوری‌خواهان از 14 منطقه مجلس نمایندگان ایالات متحده ترسیم شده بود، ثبت کرد. دادگاه عالی ایالت در 4 فوریه نقشه را حذف کرد و به این نتیجه رسید که مناطق به گونه ای تعمدی علیه دموکرات ها ساخته شده اند و “حق اساسی آنها برای داشتن قدرت رای برابر” کمرنگ شده است.

دادگاه عالی کارولینای شمالی استدلال های جمهوری خواهان را که به دنبال معافیت نقشه های انتخاباتی کنگره ایالات متحده از بررسی قانونی در دادگاه های ایالتی بودند، رد کرد. یک دادگاه پایین‌تر ایالتی در 23 فوریه نقشه بازطراحی شده توسط قانونگذار را رد کرد و در عوض نقشه متفاوتی را که توسط گروهی از کارشناسان دو حزبی ترسیم شده بود، پذیرفت.

همانطور که قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه مدافع نقشه استدلال می کنند، کنفرانس روسای دادگستری استدلال کرد که قانون اساسی ایالات متحده مانع از آن نمی شود که دادگاه های ایالتی چنین نقشه های کنگره را برای نقض قوانین اساسی ایالت بررسی کنند.

وکلای کنفرانس نوشتند: «بند انتخابات از اختیارات دادگاه های ایالتی برای تصمیم گیری درباره اینکه قانون انتخابات ایالتی چیست، از جمله اینکه آیا این قانون با قانون اساسی ایالتی و ایالات متحده مطابقت دارد، کاسته نمی شود».

جمهوری‌خواهان همچنین محدودیت‌های رای‌گیری را در ایالت‌های مختلف وضع کرده‌اند که به گفته آنها برای مبارزه با تقلب لازم است، اما منتقدان ادعا می‌کنند که هدف از آن کاهش قدرت رای دموکرات‌ها است.

دو گروه از شاکیان، از جمله رأی دهندگان دموکرات و یک گروه محیط زیست، پس از تصویب نسخه نقشه کنگره توسط قانونگذار کارولینای شمالی در نوامبر گذشته شکایت کردند. شاکیان استدلال کردند که نقشه مفاد قانون اساسی ایالت کارولینای شمالی در مورد انتخابات آزاد و آزادی تجمع و غیره را نقض می کند.

(رویترز) – گروهی به نمایندگی از قضات ارشد در تمام 50 ایالت، از دادگاه عالی ایالات متحده می خواهند که اقدامات انجام شده توسط قانونگذاران ایالتی را که بر انتخابات فدرال تأثیر می گذارد – مانند تنظیم مجدد حوزه های انتخاباتی و اعمال محدودیت های رای – در برابر نظارت دادگاه های ایالتی محافظت نکند.