قربانی بیماری همه گیر، یک رستوران شناور در هنگ کنگ بکسل شد

او گفت: «خیابان‌ها مملو از وسایل نقلیه پارک شده بود زیرا بازدیدکنندگان در گروه‌های بزرگ وارد شدند.

اما رستوران شناور جامبو در سال 2020 به دلیل بیماری همه گیر مجبور به تعطیلی شد و همه کارکنان از کار بیکار شدند. شرکت مادر Aberdeen Restaurant Enterprises گفت که به دلیل اینکه سالانه میلیون‌ها دلار هنگ‌کنگ صرف بازرسی و نگهداری از رستوران شناور می‌شود، با وجود اینکه رستوران فعال نبود، به بار مالی برای سهامداران تبدیل شده است.

در طول دهه‌های گذشته، من به بسیاری از نقاط جهان برای عکس‌برداری سفر کرده‌ام، اما در کجای دنیا چنین رستوران‌های شناور وجود دارد؟ فکر نمی کنم چیزی باقی بماند. »



Source link

سین گفت: «اگر رستوران امروز را ترک کند، قطعاً احساس از دست دادن، نه فقط برای مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند، بلکه برای کل هنگ کنگ وجود دارد.

رستوران بزرگ شناور که مانند یک کاخ امپراتوری چین در بندر آبردین طراحی شده است، به خاطر غذاهای کانتونی و غذاهای دریایی اش شناخته شده بود. از زمان آغاز به کارش در سال 1976 تاکنون بیش از 30 میلیون بازدیدکننده داشته است.

هنگ کنگ (AP) – یک رستوران شناور نمادین که غذاهای کانتونی و غذاهای دریایی را برای ملکه الیزابت دوم، تام کروز و میلیون‌ها غذاخوری دیگر تغذیه می‌کرد، روز سه‌شنبه پس از بسته شدن به دلیل بیماری همه‌گیر، از بندر هنگ کنگ یدک کشید.

وونگ چی وا، یک اپراتور قایق در بندر آبردین، گفت که در روزهای شکوه پادشاهی جامبو در دهه 1990، دسته هایی از گردشگران ژاپنی از رستوران ها بازدید کردند.

کری لام، رهبر هنگ کنگ، پیش از این پیشنهادات برای نجات رستوران را رد کرده بود، علیرغم درخواست قانونگذاران برای حفظ این بنای نمادین.

یدک کش ها رستوران را روز سه شنبه یدک کشیدند، اما مشخص نبود که بعداً کجا لنگر می اندازد. این شرکت قصد داشت آن را به سایتی با هزینه کمتر منتقل کند، جایی که هنوز بتوان تعمیر و نگهداری را انجام داد.

برخی از ساکنان هنگ کنگ دوران شکوفایی پادشاهی جامبو را به یاد آوردند و از ناپدید شدن رستوران ابراز ناامیدی کردند. این شهر به خاطر غذاهای مجلل ضیافتی اش، با غذاهایی مانند خوک شیرخوار کباب، خرچنگ و لانه پرنده دو بار آب پز، یک غذای لذیذ چینی، معروف بود.

شرکت مادر رستوران Jumbo Floating پس از ماه‌ها محدودیت COVID-19 نتوانست صاحب جدیدی پیدا کند و بودجه لازم برای نگهداری آن را نداشت.

لام ماه گذشته گفت که دولت هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری پول مالیات دهندگان در این رستوران ندارد، زیرا دولت در اداره چنین مکان‌هایی “خوب” نیست، علی‌رغم درخواست‌های قانون‌گذاران برای حفظ رستوران.

انکور سین، 71 ساله، گفت هنگ کنگ در حال از دست دادن چیزی منحصر به فرد است.

این شرکت گفت: “ما پیش بینی نمی کنیم که (رستوران شناور جامبو) بتواند در آینده نزدیک فعالیت خود را از سر بگیرد.” او گفت که معاملات بالقوه برای باز نگه داشتن رستوران به دلیل هزینه های عملیاتی بالا خنثی شده است.