قتل کارکنان دولتی مکزیک نشان دهنده خشونت کارتل است

لوپز اوبرادور گفت: در حالی که او گفت مهاجمان ممکن است کامیون‌های برق را با کامیون‌های یک باند رقیب اشتباه گرفته باشند، لوپز اوبرادور خاطرنشان کرد: «فرضیه دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها وظایف خود را با وصل کردن مجدد برق به دو روستا که توسط یکی از آنها قطع شده بود انجام می‌دادند. گروه ها به عنوان انتقام جویانه.

روز سه شنبه، مهاجمان به دو کامیون حامل کارگران شرکت برق دولتی در بزرگراه تیراندازی کردند. دو کارگر فرار کردند و دو کارگر کشته شدند.

درگیری کارتل ممکن است در سال 2019 نقش مهمی در کمین کشته شدن 9 شهروند دوگانه آمریکایی-مکزیکی در منطقه ای روستایی نسبتاً نزدیک Onavas داشته باشد.

مکزیکو سیتی (AP) – رئیس‌جمهور مکزیک روز پنجشنبه گفت که کشته شدن دو کارگر در شمال مکزیک ممکن است به تاکتیک‌های زمین سوخته کارتل‌های متخاصم مواد مخدر مرتبط باشد.

کارتل های مواد مخدر در مکزیک به طور فزاینده ای جوامع غیرنظامی را در نبردهای چمن خود هدف قرار داده اند، شهرهایی را که از آنها حمایت نمی کنند با قطع جاده ها و برق یا مجبور کردن ساکنان به ترک آن ها منزوی کرده اند.

کارتل های مواد مخدر – از جمله باند لالینا مستقر در سیوداد خوارز و جناح هایی از کارتل سینالوآ – سال ها بر سر مناطق پرسود تولید و حمل و نقل مواد مخدر در ایالت سونورا با هم می جنگند.

لوپز اوبرادور در مورد منطقه اطراف روستای Onavas که در آن حمله رخ داد، گفت: «درگیری بین گروه‌ها در آنجا وجود دارد.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که یک جوخه از افراد مسلح باند لالینا برای کشتن اعضای کارتل رقیب کمین کرده بودند. با این حال، نزدیکان قربانیان می گویند که در مقطعی، افراد مسلح باید می دانستند که چه کسی را می کشتند.



منبع

روز پنجشنبه، رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور گفت که منطقه در ایالت مرزی سونورا در شمال صحنه درگیری بین باندهایی است که برق دو روستا را به عنوان “تقابلی” قطع کرده بودند.

در ایالت غربی میچوآکان، کارتل‌های متخاصم مواد مخدر به طور دوره‌ای روستاهایی را که به نظر می‌رسد از یک باند رقیب حمایت می‌کنند، با ساقط کردن خطوط برق یا حفر خندق در جاده‌ها قطع کرده‌اند.

اما حمله روز سه‌شنبه غیرعادی بود، زیرا تا کنون کارتل‌ها عمدتاً از تعقیب کارگران دولتی که سعی در اتصال مجدد جاده‌ها یا خطوط برق داشتند اجتناب می‌کردند. علاوه بر این، احیای شرکت دولتی دارای بدهی، کمیسیون فدرال برق، یکی از ابتکارات سیاست اصلی لوپز اوبرادور بوده است.

سه زن و شش کودک از خانواده‌های بزرگ لنگفورد، لبارون و میلر در 4 نوامبر 2019 توسط قاتلان مشکوک به باند مواد مخدر در کمین قرار گرفتند و کشته شدند.