قبل از اینکه دیر شود: ترامپ در پست به یهودیان آمریکایی حمله می کند و انتقادهای سریعی را به دنبال دارد

“او نیروهای افراطی را فعال کرده است که به یهودستیزی در این جمهوری دامن می زنند.” میلر توییت کرد، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، “و سیاستی را دنبال کرد که روابط ایالات متحده و اسرائیل را سیاسی کرده و منبع کلیدی استحکام روابط – دو حزب‌گرایی) را تضعیف می‌کند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ در پست به یهودیان آمریکایی حمله می کند و ادعا می کند که می تواند اسرائیل را رهبری کند.





منبع

الکس هولدر، فیلمسازی که مستندی درباره ترامپ ساخته است، این انفجار را غیرمسئولانه و خطرناک خواند. “به عنوان یک یهودی” هولدر در توییتر گفت، “این زبان را از نزدیک در هنگام مصاحبه با ترامپ تجربه کردم.”

ترامپ روز یکشنبه در پستی در وب‌سایت Truth Social گفت: «هیچ رئیس‌جمهوری بیش از من برای اسرائیل انجام نداده است»، اما «انجیلی‌های شگفت‌انگیز ما به مراتب بیشتر از مردم دین یهود، به‌ویژه کسانی که در اسرائیل زندگی می‌کنند، قدردان این موضوع هستند. ایالات متحده» او حمایت خود از اسرائیل را ستود و گفت که می تواند نخست وزیر آن کشور شود.

این اولین بار نیست که ترامپ یهودیان را به دلیل عدم حمایت سیاسی از او و گفته است که باید از او در مورد سیاست‌های خود در قبال اسرائیل حمایت کنند، مورد حمله قرار می‌دهد.

این پست ترامپ تنها چند روز پس از آن منتشر شد که یکی از متحدانش -موسیقیدان یه، که با نام کانیه وست هم شناخته می‌شود- به دلیل اظهارات یهودستیزانه از حساب‌های توییتر و اینستاگرام قفل شد.

اظهارات قبلی ترامپ در مورد یهودیان

جاناتان گرینبلات، مدیر عامل اتحادیه ضد افترا، در توییتی نوشت: «ما نیازی نداریم که رئیس‌جمهور سابق، که از افراط‌گرایان و یهودی‌ستیزان حمایت می‌کند، درباره روابط آمریکا و اسرائیل به ما سخنرانی کند. موجود است؛ این بر ارزش های مشترک و منافع امنیتی استوار است.»

ترامپ پیام خود را با این جمله پایان داد: «یهودیان آمریکایی باید دست به کار شوند و از آنچه در اسرائیل دارند قدردانی کنند – قبل از اینکه خیلی دیر شود!»

با توجه به پست روز یکشنبه، آرون دیوید میلر، مشاور سابق وزارت امور خارجه در خاورمیانه در دولت های دموکرات و جمهوری خواه، گفت که سیاست های ترامپ در هیچ کجا برای یهودیان خوب نبوده است.

در یک مهمانی هانوکا در کاخ سفید در سال 2018، ترامپ به مهمانان گفت که مایک پنس، معاون رئیس جمهور و همسرش، کارن پنس، علاقه زیادی به اسرائیل دارند: “و آنها به آنجا می روند و کشور شما را دوست دارند. آنها کشور شما را دوست دارند. و آنها این را دوست دارند. کشور. این ترکیب خوبی است، درست است؟

در مورد سیاست: اخبار سیاسی را سریع و دقیق به صندوق پستی خود تحویل بگیرید.

دیوید روتکف، مفسر سیاسی، ترامپ را به یک «رئیس اوباش» تشبیه کرد که به دنبال «تکان دادن» کمک‌کنندگان یهودی است.

ترامپ در پستی در شبکه های اجتماعی، اظهارات غیرقابل توضیحی که بسیاری از آنها به عنوان تهدیدی علیه مخالفان سیاسی تلقی کردند، گفت: یهودیان آمریکایی باید «دست به کار شوند» و «قبل از اینکه دیر شود» از آنچه در اسرائیل دارند قدردانی کنند.

کلیشه ها:“اظهارات زشت و متعصبانه”: گروه های یهودی چپ گرا ترامپ را به کلیشه های یهودی ستیزانه متهم می کنند

لارنس ترایب، استاد بازنشسته حقوق در هاروارد در توییتی نوشت: «اگر این یک تهدید یهودستیزانه نیست، نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم».

دموکرات های یهودی:ترامپ: یهودیانی که به دموکرات ها رای می دهند نشان دهنده «بی وفایی بزرگ» است

واشنگتن – دونالد ترامپ روز یکشنبه به یهودیان آمریکایی به دلیل عدم ارائه کمک های سیاسی کافی به او حمله کرد و دوباره به دروغ گفت که آنها وفاداری دوگانه به ایالات متحده و اسرائیل دارند.

ترامپ منظورش از عبارت «خیلی دیر» را توضیح نداد، اما بسیاری آن را به عنوان یک هشدار تعبیر کردند.

وی افزود: این «یهود گویی» توهین آمیز و ناپسند است.

پست غیرقابل توضیح ترامپ

ترامپ یک سال قبل از نامزدی ناموفق خود برای انتخاب مجدد در سال 2020 گفت: “به نظر من هر یهودی که به یک دموکرات رای می دهد، به نظر من نشان دهنده فقدان کامل دانش یا بی وفایی بزرگ است.”

“قبلاً توسط فاشیست ها تهدید شده بودیم، دو بیتی” روتکف در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت. ما تهدیدی را که شما نمایندگی می کنید از تاریک ترین صفحات تاریخ خود می شناسیم. به همین دلیل است که هرگز تسلیم تهدیدات شما نخواهیم شد.”