قانون اضافه کاری کالیفرنیا استفاده از بزهای چرا را برای جلوگیری از آتش سوزی تهدید می کند

شرکت‌ها معمولاً حدود یک گله‌دار را مسئول 400 بز می‌دانند. بسیاری از گله داران در کالیفرنیا اهل پرو هستند و در تریلرهای ارائه شده توسط کارفرما در نزدیکی چراگاه ها زندگی می کنند. حامیان کارگری می گویند که دولت باید قبل از اعمال تغییرات در قانون، شرایط کار و زندگی بزکاران را بررسی کند، به خصوص که دولت بودجه چرای بز را برای کاهش خطر آتش سوزی در جنگل تامین می کند.

صنعت چرای بز، قوه مقننه را تحت فشار قرار می دهد تا قانونی را تصویب کند که با گوسفندان رفتاری مشابه با گوسفندان داشته باشد. لایحه ای برای انجام این کار هنوز استماع عمومی دریافت نکرده است.

این گیاهخواران حریص برای بلعیدن علف های هرز و درختچه هایی که پس از زمستان خشکسالی همراه با باران و برف شدید در سراسر کالیفرنیا تکثیر شده اند، تقاضای زیادی دارند.

شرکت او که در شهر رد بلوف کالیفرنیای شمالی مستقر است، حدود 4000 بز را برای پاکسازی پوشش گیاهی برای سازمان‌های دولتی و مالکان خصوصی در سراسر کالیفرنیای شمالی استخدام می‌کند. آروسمیت گفت: بدون اصلاح مقررات جدید، “ما مجبور خواهیم شد این بزها را به قتلگاه و به حیاط حراج بفروشیم، و مجبور خواهیم شد از تجارت خارج شویم و احتمالاً اعلام ورشکستگی کنیم.”

من نمی توانم ماهانه 14000 دلار به یک کارمند از اول ژانویه پرداخت کنم. فقط پول کافی نیست. شهرها نمی توانند این نوع هزینه ها را جذب کنند. “آنچه برای مردم در خطر است این است که خانه شما ممکن است بسوزد زیرا ما نمی توانیم آتش سوزی را کاهش دهیم.”



منبع

وست ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – صدها بز روی تیغه‌های دراز علف‌های زرد رنگ در دامنه تپه‌ای در مجاورت یک مجتمع مسکونی وسیع در شهرک می‌خورند. آنها برای پاکسازی پوشش گیاهی استخدام شدند که با افزایش دما در تابستان امسال باعث آتش سوزی در جنگل ها می شود.

شرکت‌ها در طول تاریخ مجاز به پرداخت حداقل حقوق ماهانه به‌جای حداقل دستمزد ساعتی به بزها و گوسفندان بوده‌اند، زیرا شغل آنها مستلزم این است که 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته آماده خدمت باشند. اما قانونی که در سال 2016 به امضا رسید به آنها حق پرداخت اضافه کار را نیز می دهد. به طور موثر حداقل دستمزد ماهیانه گله داران را از 1955 دلار در سال 2019 به 3730 دلار در سال جاری افزایش داد. طبق گفته دپارتمان روابط صنعتی کالیفرنیا، این قیمت در سال 2025 به 4381 دلار خواهد رسید.

این یک منبع سوخت بزرگ است. اگر رام نشده رها شود، می تواند بسیار رشد کند. و سپس وقتی تابستان همه چیز را خشک می کند، سوخت عالی برای آتش سوزی است.

شرکت‌های گواتر می‌گویند که نمی‌توانند تا این حد به دامداران بپردازند. آنها باید نرخ های خود را به شدت افزایش دهند، که ارائه خدمات چرای بز را غیرقابل تحمل می کند.

کالیفرنیا پس از اینکه این ایالت توسط چندین سال شعله های آتش ویرانگر که میلیون ها هکتار را سوزاند، هزاران خانه را ویران کرد و ده ها نفر را کشت، سرمایه گذاری هنگفتی برای پیشگیری از آتش سوزی های جنگلی انجام داد. از بزها برای پاکسازی سوخت در اطراف دریاچه اوروویل، در امتداد بزرگراه 101 و نزدیک کتابخانه ریاست جمهوری رونالد ریگان استفاده شده است.

تاکنون شرکت‌های گله‌داری که بر سر این قانون شکایت کرده‌اند، بیشتر هزینه‌های کارگری افزایش یافته را به مشتریان خود منتقل کرده‌اند.

چرای هدفمند بخشی از استراتژی کالیفرنیا برای کاهش خطر آتش سوزی جنگلی است زیرا بزها می توانند طیف گسترده ای از گیاهان را بخورند و در زمین های شیب دار و صخره ای که دسترسی به آن سخت است چرا کنند. حامیان می گویند که آنها یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای علف کش های شیمیایی یا ماشین های علف هرز هستند که صدا و آلودگی ایجاد می کنند.

گونزالس فلچر، که از لایحه اضافه کاری کارگران مزرعه حمایت می کرد، گفت: “ما به عنوان یک جامعه مسئولیت داریم که اطمینان حاصل کنیم که با هر کارگری که در کالیفرنیا کار می کند با وقار و احترام رفتار می شود، و این شامل این بزکاران نیز می شود.” .

تیم اروسمیت، مالک Western Grazers که خدمات چرا را به وست ساکرامنتو ارائه می دهد، گفت: «تلفن من در این زمان از سال زنگ می زند. تقاضا سال به سال افزایش یافته است.

Arrowsmith هفت بزکار از پرو را تحت برنامه ویزای H-2A برای کارگران موقت مزرعه استخدام می کند. او گفت که دامداران حدود 4000 دلار در ماه حقوق می گیرند و نیازی به پرداخت هزینه غذا، مسکن یا تلفن ندارند.

ما به طور کامل از افزایش دستمزد دامداران حمایت می کنیم، اما 14000 دلار در ماه واقع بینانه نیست. برایان شوب، معاون مدیر سیاستگذاری شبکه آب و هوا و کشاورزی کالیفرنیا، گفت: بنابراین ما باید به آن رسیدگی کنیم تا به این عملیات چرای بز اجازه دهیم.

اما مقررات جدید کار ایالتی، ارائه خدمات چرای بز را گران‌تر می‌کند و شرکت‌های گله‌داری می‌گویند این قوانین آنها را از کار می‌اندازد. به گفته اداره مزرعه کالیفرنیا، این تغییرات می تواند حقوق ماهیانه دامداران را از حدود 3730 دلار به 14000 دلار افزایش دهد.

لورنا گونزالس فلچر، که ریاست فدراسیون کار کالیفرنیا را بر عهده دارد، گفت که بزکاران از «آسیب‌پذیرترین کارگران آمریکا» هستند، زیرا آنها ویزای کار موقت دارند و می‌توانند هر زمان که بخواهند اخراج و به کشورشان بازگردانده شوند. اکثر آنها به تنهایی کار می کنند، حداقل انگلیسی صحبت می کنند و از حقوقی مشابه آمریکایی ها یا دارندگان گرین کارت برخوردار نیستند.

این بدان معناست که بزکاران حق دریافت دستمزد بالاتری خواهند داشت – تا سقف 14000 دلار در ماه. سال گذشته یک لایحه تریلر بودجه این شرط پرداخت را یک سال به تعویق انداخت، اما اگر کاری برای تغییر قانون انجام نشود، قرار است از اول ژانویه اعمال شود.

اما در ژانویه، این هزینه های نیروی کار دوباره به شدت افزایش می یابد. گوسفندان و گوسفندان در سال گذشته همواره از یک سری قوانین کار پیروی کرده اند. اما یک آژانس دولتی حکم داده است که دیگر مجاز نیست، به این معنی که بزکاران مشمول قوانین کار مشابه سایر کارگران مزرعه خواهند بود.