قانون از صادرات اقلام مقدس بومیان آمریکا از ایالات متحده حمایت می کند

والو گفت که ردیابی این اقلام دشوار است اما اغلب در بازارهای زیرزمینی، موزه ها، نمایش ها و کاتالوگ خانه های حراج ظاهر می شوند.

قانون STOP با قانون حفاظت از قبرهای بومیان آمریکا و بازگرداندن آنها به کشور مرتبط است که موزه‌ها و دانشگاه‌هایی را که بودجه فدرال دریافت می‌کنند ملزم می‌کند اقلام بومی آمریکایی را که در اختیار دارند را افشا کنند، آنها را موجودی کنند، و آن اقلام را به قبایل وابسته و بومیان هاوایی یا فرزندانشان اطلاع داده و منتقل کنند.

او گفت: «ما همیشه باید به قوانینی که تصویب می‌کنیم به‌عنوان قوانین ثابت و زنده نگاه کنیم، بنابراین می‌توانیم پیشرفت‌هایی را که می‌توان انجام داد، تعیین کنیم.

– در سال 2014، پس از دیپلماسی و درخواست برای بازگرداندن اقلام، در سال 2014، ملت ناواهو معاون خود را به پاریس فرستاد تا برای اقلامی که گمان می‌رود در مراسم شفای زمستان استفاده می‌شوند، پیشنهاد دهد. قبیله چندین اقلام را تأمین کرد و 9000 دلار خرج کرد.

وزارت داخله تعدادی تغییرات را برای تقویت NAGPRA پیشنهاد کرده است و تا اواسط ژانویه در مورد آنها اظهار نظر عمومی می کند.

این قانون یک سیستم صدور گواهینامه ایجاد می کند که به روشن شدن اینکه آیا اقلام به عنوان هنر خلق شده اند یا خیر و مسیری را برای بازگرداندن داوطلبانه اقلامی که بخشی از میراث فرهنگی یک قبیله هستند، فراهم می کند. آژانس‌های فدرال با بومیان آمریکا، بومیان آلاسکا و بومیان هاوایی همکاری خواهند کرد تا مشخص کنند چه اقلامی نباید از ایالات متحده خارج شوند و به دنبال اقلامی برگردند.

___

– در سال 2019، فنلاند با بازگرداندن بقایای اجدادی قبایل بومی آمریکایی که زمانی صخره‌های پارک ملی مسا ورد در جنوب کلرادو را خانه می‌نامیدند، موافقت کرد. بقایای و آثار باستانی توسط یک محقق سوئدی در سال 1891 کشف شد و در مجموعه موزه ملی فنلاند نگهداری شد.

ترزا لگر فرناندز، نماینده ایالات متحده در نیومکزیکو، که لایحه مجلس نمایندگان را معرفی کرد، گفت که زمان نشان خواهد داد که آیا مجازات ها کافی هستند یا خیر.

پرزیدنت جو بایدن در 21 دسامبر قانون حفاظت از اشیاء قبیله ای میراث را امضا کرد، لایحه ای که از سال 2016 ارائه شده بود. همراه با مجازات های سخت تر، صادرات اقلام مقدس بومیان آمریکا از ایالات متحده را ممنوع می کند و فرآیند صدور گواهی را برای تمایز هنر ایجاد می کند. از اقلام مقدس

وکیل کیتی کلاس که نماینده آکوما پوئبلو در این مورد است و شهروند ایالت ویاندوت اوکلاهاما است، گفت: «قانون STOP واقعاً از این مشکل نشأت می‌گیرد و بارها و بارها آن را می‌شنود». “این واقعاً برای پیوند دادن قوانین داخلی موجود که از میراث فرهنگی قبیله ای محافظت می کند با مکانیسم بین المللی موجود طراحی شده است.”

قبایل در طول سال ها چندین پیروزی دیده اند:

لی کووانویسیوما، مدیر سابق حفاظت فرهنگی قبیله هوپی، گفت که افزایش مجازات ها مفید است. اما او می‌خواهد ببیند که کشورها از اصل احترام متقابل و احترام به قوانین کشورهای بومی آمریکای مستقل در مورد آنچه که حقشان است، استقبال کنند. او گفت که برای هوپی، اقلام توسط جامعه نگهداری می شود و هیچ فردی حق فروش یا واگذاری آنها را ندارد.

اطلاعات ارائه شده توسط قبایل در مورد آن اقلام از قوانین سوابق عمومی محافظت می شود.

—در سال 2013، بنیاد آننبرگ بی سر و صدا نزدیک به دوجین مورد تشریفاتی را در حراجی در پاریس خرید و بعداً آنها را به قبایل هوپی، سن کارلوس آپاچی و قبایل آپاچی کوه سفید در آریزونا بازگرداند. قبایل گفتند این اقلام روح اجدادشان را فرا می‌خوانند و در اواخر قرن 19 و 20 گرفته شده‌اند.

– در همان سال، یک سپر تشریفاتی که در دهه 1970 از آکوما پوئبلو ناپدید شد، پس از یک کمپین تقریباً چهار ساله شامل سناتورها، دیپلمات‌ها و دادستان‌های آمریکایی به قبیله بازگردانده شد. سپر دایره‌ای رنگارنگ که چهره یک کاچینا یا روح اجدادی را نشان می‌دهد، در یک خانه حراج پاریس برگزار شده بود.

این تلاش عمدتاً از قبایل پوئبلو در نیومکزیکو و آریزونا الهام گرفته شد که بارها اشیای مقدس را برای حراج در فرانسه مشاهده کردند. رهبران قبایل درخواست های پرشور خود را برای بازگرداندن اقلام صادر کردند، اما با مقاومت و این واقعیت مواجه شدند که ایالات متحده هیچ مکانیزمی برای جلوگیری از خروج اقلام از کشور ندارد.

برایان والو، مشاور بازگشت به میهن گفت، در حالی که دلالان و کلکسیونرها اغلب این اقلام را هنری برای نمایش و نگهداری می دانند، قبایل این اشیاء را موجودات زنده ای می دانند که در جامعه نگهداری می شوند.

Fonseca جوامع بومی را در تیم نژاد و قومیت AP پوشش می دهد. او را در توییتر دنبال کنید: @FonsecaAP



منبع

قانون STOP مجازات های قاچاق غیرقانونی بقایای انسان بومی آمریکا را از یک سال به یک سال و یک روز افزایش می دهد، بنابراین در اولین جرم آن را جرم می کند. قاچاق اقلام فرهنگی همانطور که در NAGPRA ذکر شده است در اولین جرم جرم باقی می ماند. مجازات جرایم بعدی برای هر دو از پنج سال به 10 سال افزایش می یابد.

او گفت که فنلاند، آلمان و بریتانیا اخیراً قصد همکاری با قبایل آمریکایی برای درک آنچه در مجموعه‌های آنها وجود دارد و صحبت در مورد راه‌هایی برای بازگرداندن اقلام با اهمیت فرهنگی بالا دارند.

والو، فرماندار سابق آکوما پوئبلو در نیومکزیکو گفت: «این اقلام مقدس می‌مانند، هرگز اهمیت خود را از دست نخواهند داد. آنها هرگز قدرت و جایگاه خود را به عنوان یک آیتم فرهنگی از دست نخواهند داد. و به همین دلیل است که ما بسیار نگران هستیم.”

فلگستاف، آریز (AP) – مجازات های فدرال تحت قانون جدید امضا شده برای محافظت از میراث فرهنگی قبایل بومی آمریکا افزایش یافته است، که بلافاصله برخی از جرایم را جرم دانسته و مدت زندان را برای هر کسی که به چندین جرم محکوم می شود، دو برابر می کند.

او گفت: «من فکر می‌کنم اگر بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم، حتی با این سه کشور، این پیام قوی را ارسال می‌کند که راهی برای انجام این کار وجود دارد، در پایان یک پاداش متقابل وجود دارد.» و این مسئولیت‌پذیرترین چیزی است که باید در آن شرکت کرد.»