قانون آب و هوا بایدن می تواند صنعت بحث برانگیز بیوگاز را گسترش دهد

بسیاری از گروه های زیست محیطی با صنعت بیوگاز، به ویژه ساخت دستگاه هاضم کود در مزرعه مخالفت کرده اند، زیرا آنها اغلب فقط برای مزارع در مقیاس بزرگ اقتصادی هستند. این گروه ها استدلال می کنند که اعتبارات جدید برای این صنعت می تواند مزارع بزرگ را برای رشد، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و سایر آسیب های زیست محیطی مانند رواناب به آبراه ها تشویق کند.

قانون کاهش تورم (IRA) که بایدن در روز سه‌شنبه امضا کرد شامل اعتبار مالیاتی جدیدی برای شرکت‌هایی است که ماشین‌آلاتی مانند هاضم‌های بی‌هوازی می‌سازند تا از انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر از جمله متان از محل‌های دفن زباله یا تالاب‌های کود حیوانی و تبدیل آنها به گاز طبیعی، برق و گرما استفاده کنند. صنعت بیوگاز استدلال می کند که این فناوری برای دستیابی به اهداف اقلیمی کشور کلیدی است.

پاتریک سرفاس، مدیر اجرایی شورای بیوگاز آمریکا (ABC) گفت: “این لایحه احتمالاً مفیدترین قانون است که ما در بیش از یک دهه، شاید تا به حال داشته ایم.”

(گزارش توسط لی داگلاس در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط نیکولا گروم در لس آنجلس؛ ویرایش توسط تیموتی گاردنر و متیو لوئیس)



منبع

آدام کومورا، مدیر عامل شرکت OPAL Fuels، یک شرکت بیوگاز مستقر در نیویورک، گفت: این قانون می تواند رشد را در میان طیف وسیع تری از پروژه های بیوگاز تسریع بخشد.

واشنگتن (رویترز) – قانون آب و هوای جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده می تواند به توسعه صنعتی در حال رشد اما بحث برانگیز کمک کند که به دنبال جذب گازهای حاصل از پوسیدگی مواد غذایی و زباله های مزرعه و تبدیل آنها به سوخت و سایر اشکال انرژی است.

نوشته لیا داگلاس

این قانون اعتبارات مالیاتی موجود را برای صنعت گسترش می‌دهد تا سیستم‌های بیوگاز تولید گرما و گاز طبیعی را که قبلاً فقط برای پروژه‌هایی که برق تولید می‌کردند در دسترس باشد، شامل شود.

روتی لازنبی، وکیل دادگستری در کلینیک عدالت محیطی در دانشکده حقوق ورمونت، گفت: «ما در لحظه‌ای هستیم که واقعاً نیازمند اقدام جسورانه در مورد آب و هوا هستیم. هنگامی که شما واقعاً جزئیات را بررسی می کنید، بسیار کمتر مشخص می شود که بیوگاز در واقع یک پیروزی برای آب و هوا است.

همچنین نزدیک به 2 میلیارد دلار به برنامه انرژی روستایی وزارت کشاورزی برای آمریکا تا سال 2027 و 8.45 میلیارد دلار به برنامه مشوق های کیفیت زیست محیطی تا سال 2026 اختصاص داده است. کشاورزان می توانند از طریق هر دو برنامه به بودجه دسترسی پیدا کنند تا دستگاه هاضم کود قیمتی بسازند که گازهای گلخانه ای ناشی از فضولات حیوانی را جذب می کند.

به گفته ABC در حال حاضر 2300 پروژه بیوگاز در ایالات متحده وجود دارد.

کومورا گفت: «ممکن است پروژه های کوچکتر، حاشیه ای و دشوارتر اقتصادی شود.