قانونگذار یوتا به اسقف مورمون گفت که تخلف را گزارش نکند

آدامز قبل از اینکه بتواند محاکمه شود در بازداشت خودکشی کرد. همسر او، لیزا آدامز، بیش از دو سال به اتهام سوء استفاده جنسی از کودکان در زندان ایالتی سپری کرد. سه فرزند از شش فرزندشان، از جمله پسری که گفته می‌شود مورد آزار قرار گرفته بود، با طرح شکایت کلیسا را ​​به سهل انگاری به دلیل گزارش نکردن آزار و اذیت خود و شرکت در یک توطئه گسترده‌تر برای سرپوش گذاشتن بر آزار جنسی کودکان متهم کردند.

با توجه به پرونده حقوقی شاکی، نلسون به اسقف جان هرود توصیه کرد که تخلف را گزارش نکند و به او گفت: «در صورت گزارش می‌توان از او شکایت کرد، و دستور وکیل مبنی بر گزارش نکردن پل به مقامات، قانون آریزونا بود و چیزی نداشت. مربوط به آموزه های کلیسا.» اما قانون گزارش سوء استفاده جنسی از کودکان در آریزونا به هر کسی که سوء استفاده جنسی یا بی توجهی به کودک را گزارش می کند، مصونیت قانونی کامل اعطا می کند.

نلسون یک قانونگذار محافظه کار است که در سال 2013 به مجلس نمایندگان یوتا انتخاب شد و اوایل سال جاری اعلام بازنشستگی کرد. او همچنین وکیل شرکت کیرون مک‌کانکی در سالت لیک سیتی بود که نماینده کلیسا است. او مدرک لیسانس و حقوق خود را از دانشگاه بریگام یانگ متعلق به کلیسا دریافت کرد.

تا به حال، کلیسا گفته است که تمام ارتباطات بین هرود و مائوزی و وکلای کلیسا تحت امتیاز وکیل-موکل محرمانه است. اما گزارش تازه ثبت شده جزئیاتی از مکالمات نلسون با این دو اسقف را ارائه می دهد.

وکلای کلیسا گفته اند که هرود و بعداً اسقف رابرت “کیم مائوزی” به طور قانونی اطلاعاتی را در مورد سوء استفاده از ام جی تحت امتیاز روحانیت ایالتی پنهان کرده اند. قانون آریزونا عموماً اعضای روحانی را ملزم می کند که بی توجهی به کودک و سوء استفاده جنسی را گزارش کنند، اما به آنها اجازه می دهد اطلاعاتی را که در طول یک اعتراف معنوی به دست آورده اند، خودداری کنند.

سوابق مهر و موم شده شامل لیستی از سوالاتی بود که کسانی که به خط کمک پاسخ می‌دادند قبل از تماس با وکلای کرتون مک‌کانکی می‌پرسیدند. به اصطلاح “پروتکل” نام چندین وکلای کرتون مک‌کانکی و شماره تلفن آنها، از جمله نلسون، ذکر شده است.

مقامات فدرال، آدامز را در سال 2017، چهار سال پس از تکفیر او دستگیر کردند و در نهایت بدون کمک کلیسا، از آزار و اذیت ام جی و خواهرش جلوگیری کردند.

وکلای این سه کودک از اظهار نظر در مورد گزارش و آخرین پرونده آنها در دادگاه خودداری کردند. آنها در شکایت خود در سال 2021 به کرتون مک‌کانکی اشاره کردند و در عین حال کلیسا را ​​متهم کردند که سیستمی را برای محافظت از کلیسا در برابر دعاوی سوء استفاده جنسی پرهزینه طراحی کرده است.

سوابق – دو صفحه از فهرست تماس‌های یک شرکت حقوقی به نمایندگی از کلیسا و برکناری یک مقام کلیسا – نشان می‌دهد که مریل اف. نلسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت یوتا، تماس اولیه را از یک اسقف دریافت کرد که گزارش می‌داد که یکی از اعضای کلیسا پل آدامز بود. دخترانش را مورد آزار جنسی قرار داده بود. سوابق نشان می دهد که نلسون همچنین در یک بازه زمانی دو ساله با دو اسقف که از سوء استفاده اطلاع داشتند، گفت و گوهای متعددی داشته است.

طبق اظهارات ون کومن، نلسون، که سهامدار Kirton McConkie بود، اولین تماس هررود را با خط کمک دریافت کرد که تخلف آدامز را گزارش می‌کرد. نلسون به AP گفت که از این شرکت بازنشسته شد، اگرچه در وب سایت آن به عنوان عضوی از بخش اصلاحیه اول و سازمان های مذهبی فهرست شده است.

طبق اسناد کلیسا، کسانی که به خط کمک پاسخ می دهند، در صورت جدی بودن اتهامات سوء استفاده، تماس گیرندگان را به وکلای کلیسا با Kirton McConkie ارجاع می دهند. سپس وکلا تصمیم می گیرند که آیا تماس گیرندگان باید سوء استفاده را گزارش کنند یا خیر.

نلسون در طی مصاحبه ای با AP قبل از ثبت پرونده جدید دادگاه، از اقدامات کلیسا در پرونده آدامز و امتیاز روحانیون توبه کننده دفاع کرد. او گفت که کلیسا “خط کمک سوء استفاده” که هرود برای مشاوره فراخوانده بود برای محافظت از کودکان طراحی شده است.

در این دادخواست می‌گوید: «کلیسای مورمون خط کمکی را نه برای حمایت و مشاوره معنوی قربانیان آزار جنسی، همانطور که در دکترین و ادبیات کلیسای مورمون بیان می‌شود، اجرا می‌کند، بلکه برای وکلای کرتون مک‌کانکی برای رفع شکایات و محافظت از کلیسای مورمون در برابر دعاوی پرهزینه، اجرا می‌کند». .

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ماه اوت گزارش داد که آدامز در سال 2010 به هرود اعتراف کرد که دخترش به نام ام جی را مورد آزار جنسی قرار داده است.

یک قانونگذار یوتا و وکیل برجسته کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان به یک اسقف کلیسا توصیه کرد که اعترافات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان را به مقامات گزارش نکند، تصمیمی که اجازه داد آزار جنسی برای سالها ادامه یابد. طرح دعوی در دادگاه.

تحقیقات AP که در ماه اوت منتشر شد نشان داد که خط کمک بخشی از سیستمی است که رهبران کلیسا می توانند به راحتی از آن سوء استفاده کنند تا اتهامات سوء استفاده را از مجریان قانون منحرف کنند و در عوض به وکلای کلیسا که ممکن است مشکل را مدفون کنند و قربانیان را در معرض آسیب قرار دهند.

به عنوان مثال، گزارش نشان می دهد که نلسون یک «خلاصه اولیه پرونده» را در 7 نوامبر 2011 «بر اساس مکالمه» با هرود نوشت. گزارش همچنین “توضیح مشاوره حقوقی” را یادداشت می کند و ارتباطات اضافی با اسقف را یادداشت می کند.

رونوشتی از اظهارنامه و گزیده‌ای از گزارش تماس به پرونده حقوقی در دادگاه استیناف آریزونا که توسط وکلای شاکیان تهیه شده بود، پیوست شد. سه تن از فرزندان آدامز برای دسترسی به اسنادی که کلیسا اصرار دارد محرمانه است، با کلیسا، که به طور گسترده به عنوان کلیسای مورمون شناخته می شود، می جنگند. پس از اینکه قاضی شهرستان کوچیز به نفع قربانیان رای داد، کلیسا پرونده را به دادگاه استیناف برد.

در دادخواست 2021 ادعا شده است که کلیسا برای سرپوش گذاشتن بر جنایات جنسی آدام توطئه کرده است. این کارمند یک بار گشت مرزی ایالات متحده به طور مکرر به ام جی و در نهایت به خواهر کوچکترش در خانه آنها در آریزونا در طول هفت سال تجاوز کرد و ویدئوهایی از این آزار را در اینترنت منتشر کرد.

اگرچه این گزارش به جزئیات موضوع این ارتباطات اشاره نمی کند، راجر ون کومن، مدیر بخش خدمات خانواده منطقه جنوب شرقی کلیسا، در گزارشی که در پرونده گنجانده شده است، گفت که نلسون در مورد این پرونده با هرود صحبت کرده است.

یافته‌های AP تا حدی بر اساس 12000 صفحه پرونده مهر و موم شده در یک دعوای کودک آزاری نامربوط علیه کلیسا در ویرجینیای غربی است. بسیاری از اسناد عملکرد خط کمک را توصیف می کنند که شامل از بین بردن تمام رکوردها در پایان هر روز است

نلسون پس از انتشار عمومی رکوردهای جدید، از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد و از او خواست که نظرات قبلی او غیرقابل ثبت باشد. او گفت: «من در مورد موارد خاص اظهار نظر نمی کنم.

___

مایکل رزندز و جیسون دیرن را در توییتر به آدرس های @MikeRezendes و @jhdearen دنبال کنید. با تیم تحقیقاتی جهانی AP در [email protected] یا https://www.ap.org/tips/ تماس بگیرید



منبع

کلیسا این خط کمک را در سال 1995 ایجاد کرد و از اسقف‌ها و دیگر رهبران کلیسا می‌خواهد قبل از تصمیم‌گیری درباره گزارش تخلف به پلیس یا مقامات رفاه کودکان با آن تماس بگیرند.

سخنگوی کلیسا از اظهار نظر درباره پرونده شاکی خودداری کرد.

او گفت: «من همه حقایق را ندارم، اما به نظرم می‌رسد که آنطور که می‌خواستم عمل کرد. اسقف با خط کمک تماس گرفت و به او توصیه شد که هیچ وظیفه ای برای گزارش آن به مقامات مدنی نداشته باشد. نلسون گفت در واقع به دلیل امتیاز روحانیت نمی‌توانستم گزارش بدهم.

گزارش تماس های ثبت شده در دادگاه استیناف آریزونا نشان می دهد که نلسون از نوامبر 2011 تا فوریه 2014 چندین بار با هرود و مائوزی صحبت کرده است، دوره ای که طی آن آدامز تکفیر شد. مائوزی در سال 2013 ریاست یک فرآیند انضباطی کلیسا را ​​بر عهده داشت که پس از آن آدامز اخراج شد.

نلسون گفت: «در نظر گرفته شده است و از همان ابتدا همیشه برای کمک به قربانیان برای دریافت کمک مورد نیاز از طریق خدمات اجتماعی، مشاوره حرفه ای، کمک پزشکی، کمک حقوقی، اجرای قانون در نظر گرفته شده است.