قانونگذار آلاسکا شورش نگهبانان سوگند در کاپیتول را محکوم نخواهد کرد

آنتیفا که مخفف «ضد فاشیست ها» است، یک سازمان واحد نیست، بلکه اصطلاحی است برای گروه های ستیزه جوی چپ افراطی که در تظاهرات با نئونازی ها و برتری طلبان سفیدپوست مقابله یا مقاومت می کنند.

دودوکیان از ایستمن پرسید که آیا معتقد است کیفرخواست رودز انگیزه سیاسی دارد؟

ایستمن در روز شورش در واشنگتن دی سی بود. او گفت که برای دیدن سخنرانی ترامپ در بیضی، زمینی بیضی شکل و متعلق به فدرال در نزدیکی کاخ سفید آنجا بوده است، اما گفت که در شورش شرکت نکرده است.

ایستمن گفت: «نه، در واقع، فکر می‌کنم دادگاه‌های زیادی وجود داشتند که به تقلب در انتخابات رسیدگی نکردند. او بعداً این بیانیه را توضیح داد و گفت: «از دادگاه‌هایی خواسته شد که به تقلب در انتخابات رسیدگی کنند و بر اساس مقام یا موارد فنی دیگر این کار را انجام ندهند.»

دودوکیان پرسید: “و شما نیازی نمی بینید که نگهبانان سوگند را با نام فراخوانی کنید؟”

پس از استراحت دودوکیان برای شاکیان، وکیل ایستمن، جو میلر، خواستار رد پرونده شد که قاضی آن را رد کرد.



منبع

ایستمن همچنین گفت که او عموماً افراد را محکوم نمی کند، از جمله هیچ یک از 33 حافظ سوگند که پس از حمله به ساختمان کنگره، که مصادف با روزی بود که کنگره پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور کنونی، رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ را تأیید کرد، متهم شدند.

در این پست آمده است: «اگر فکر می‌کنید که اعضای آنتیفا یا هر گروه دیگری که امروز به افسران پلیس در ساختمان کنگره حمله می‌کنند، به دلیل سخنی از رئیس‌جمهور این کار را انجام می‌دهند، پس نه آنتیفا را می‌شناسید و نه رئیس‌جمهور را.

انکوریج، آلاسکا (AP) – یک قانونگذار ایالت آلاسکا که به دلیل عضویت مادام العمر خود در گروه راست افراطی سوگند به خاطر عضویت مادام العمر خود در گروه راست افراطی سوگند متهم به نقض بند بی وفایی قانون اساسی ایالت شده است، این سازمان را در پی قیام 6 ژانویه 2021 محکوم نکرده است. کاپیتول آمریکا

او به هیچ جرمی متهم نشده است، اما یک دادخواست ادعا می‌کند که او ماده‌ای در قانون اساسی آلاسکا را نقض می‌کند که می‌گوید هرکس متعلق به سازمانی باشد که از سرنگونی دولت ایالات متحده دفاع می‌کند، از تصدی پست رد صلاحیت می‌شود. ایستمن در دادگاه گفته است که 1000 دلار برای عضویت مادام العمر در Oath Keepers پرداخت کرده است و اقساط ماهانه 50 دلار می دهد.

رودز قرار بود شاهد دفاع باشد و از زندان فدرال دعوت شود. با این حال، او روز پنجشنبه بلافاصله در دسترس نبود.

ایستمن گفت: «من گفتم که معمولاً گروه‌ها را صدا نمی‌کنم، اما گاهی اوقات فراخوان می‌دهم.

ایستمن ماه گذشته در انتخابات مجدد پیروز شد، اما قاضی دادگاه عالی جک مک کنا به ایالت دستور داد تا پس از پایان این محاکمه، انتخابات را تایید نکند.

دودوکیان پرسید که چرا وقتی ایستمن از نگهبانان سوگند در همان پست نامی نبرده، نام آنتیفا را گذاشته است.

دودوکیان در یک پست دیگر در شبکه اجتماعی نه روز پس از حمله گفت که ایستمن حمله به ساختمان کنگره را با تقلب در انتخابات ترکیب کرد.

دودوکیان از ایستمن پرسید که آیا این درست است که تا 15 ژانویه 2021، هر دادگاهی که به ادعاهای تقلب در انتخابات در انتخابات ریاست جمهوری رسیدگی می کند، آن را رد کرده است.

ایستمن پاسخ داد: «نه، نمی دانم.

او گفت: “من فکر می کنم تقریباً هر چیزی که به 6 ژانویه مربوط می شود، از یک طرف یا آن طرف انگیزه های سیاسی دارد.”

گوریون دودوکیان، وکیل یک شرکت حقوق مدنی انکوریج به نمایندگی از مردی واسیلا که این شکایت را مطرح کرد، پستی در فیس بوک از ایستمن ارائه کرد که آنتیفا را به عنوان منبع احتمالی خشونت معرفی کرد.

او گفت که در آن روز همه را به خاطر اقداماتشان فراخوانده است و نگهبانان سوگند در آن دسته بندی گسترده قرار می گیرند.

در این پست آمده بود: «کسانی که قانون را در نقض یکپارچگی ساختمان کنگره ما زیر پا گذاشته اند، باید به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. کسانی که قانون را زیر پا گذاشته اند، باید با تمام قوا تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.»

سپس از ایستمن پرسیده شد که چرا نگهبانان سوگند را به خاطر اقداماتشان در شورش فرا نخوانده است.

دیوید ایستمن، نماینده ایالتی، نماینده جمهوری خواه واسیلا، در جریان محاکمه ای که روز پنج شنبه، دومین روز حضورش در جایگاه شاهد بود، گفت: «نه، من عموماً گروه ها را محکوم نمی کنم».

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا نگهبانان سوگند که ساختمان کنگره را نقض کرده اند، باید مسئول شناخته شوند، او گفت هرکسی که قانون را نقض کرده است، حتی استوارت رودز، بنیانگذار سوگند، باید تحت تعقیب قرار گیرد. رودز ماه گذشته به دلیل توطئه فتنه انگیز مجرم شناخته شد و در انتظار صدور حکم است.