قانونگذاران کارولینای جنوبی تقریباً ممنوعیت کامل سقط جنین را بررسی می کنند

اما به نظر می رسد که جمهوری خواهان در کمیته فرعی مجلس نمایندگان در صبح روز سه شنبه آماده هستند تا اجازه دهند چنین بحثی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان در اواخر روز اتفاق بیفتد.

جفری کالینز را در توییتر دنبال کنید https://twitter.com/JSCollinsAP.





منبع

وتمور گفت: «اما ما آنقدر مشغول صحبت در مورد کنترل بدن زنان هستیم که نمی‌توانیم کاری کنیم که زنان و نوزادان ما را زنده نگه دارد».

سیلست دیویس، نماینده جمهوری خواه گفت که پنج بار باردار بوده که سه مورد از آنها به سقط جنین ختم شده است. او گفت که از مسائلی که برخی از زنان در مورد این لایحه دارند آگاه است، اما تجربه خودش او را به این فکر رسانده است که دولت باید سقط جنین را ممنوع کند، فقط به استثنای زندگی در معرض خطر.

تصویب این لایحه باعث می‌شود «پزشکان از تمرین وحشت داشته باشند. زنانی که از تشکیل خانواده می‌ترسند، زیرا نگرانند که اگر سقط جنین داشته باشند، این ایالت آنها را جرم انگاری کند یا بدتر از آن در اتاق اورژانس خون‌ریزی کنند، در حالی که وکیل بیمارستان تصمیم می‌گیرد که آیا پزشکان می‌توانند کمک کنند یا خیر.

کارولینای جنوبی در حال حاضر دارای یک ممنوعیت شش هفته ای است که در سال 2021 تصویب شده است که پس از لغو دادگاه عالی ایالات متحده در ماه ژوئن، Roe v. Wade، اجرایی شد. قانونگذاران جمهوری خواه برای بررسی محدودیت های بیشتر در یک ماه آینده جلسات ویژه ای را برنامه ریزی می کنند.

رای 3-1 روز سه شنبه – همه جمهوری خواهان موافق آن و دموکرات تنها مخالف – در اواخر روز در مورد اینکه آیا این لایحه محدود کننده را به صحن مجلس فرستاده شود یا نه، یک مرحله نهایی را تشکیل می دهد.

“من معتقدم که هر زندگی مهم است. هر زندگی مهم است و من معتقدم که هر زندگی عمدی است.”

وتمور گفت این لایحه مورد حمایت جمهوری خواهان نیز هیچ کمکی به مراقبت های دوران بارداری بیشتر برای مادران باردار نمی کند و به این نکته اشاره کرد که کارولینای جنوبی از نظر میزان مادرانی که در حین بارداری یا هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند، در پایین ترین سطح ایالات متحده قرار دارد.

کمیته امور پزشکی سنای کارولینای جنوبی روز چهارشنبه یک جلسه استماع عمومی در مورد محدودیت های بیشتر سقط جنین برگزار می کند.

در خارج از ساختمان اداری مجلس در محوطه ایالتی حدود دوازده تظاهرکننده با برنامه ریزی والدین در آتلانتیک جنوبی جمع شده بودند. مجریان قانون، که حصارها و موانع ایجاد کردند، بیشتر از آنها بود.

او همچنین گفت بدون استثنا در مورد تجاوز جنسی و زنای با محارم، کارولینای جنوبی سلامت جسمی و روانی زنان معلول یا دختران جوانی را که مورد تجاوز قرار می‌گیرند در معرض خطر قرار می‌دهد.

جان مک‌کراوی، نماینده جمهوری‌خواه، گفت که این لایحه با دقت طراحی شده است تا از جان مادران محافظت کند و در عین حال اطمینان حاصل شود که «همه زندگی‌های قبل از تولد محافظت می‌شوند و زندگی‌های بی‌گناه بدون توجه به شرایط بارداری محافظت می‌شوند».

برخی از جمهوری‌خواهان، به‌ویژه در سنای کارولینای جنوبی، گفته‌اند که مطمئن نیستند که بخواهند فراتر از قانون فعلی که سقط جنین را پس از تشخیص فعالیت قلبی در جنین، معمولاً حدود شش هفته پس از لقاح، ممنوع می‌کند، پیش بروند. آنها گفتند که رأی گیری در کانزاس که مانع از آن می شود که قانونگذاران به دنبال محدودیت های بیشتر باشند و سایر تحولات، آنها را وادار می کند که آیا ممنوعیت کامل در حال حاضر ایده خوبی است یا خیر.

این قانون هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند به فرماندار جمهوری خواه هنری مک مستر برسد، و او گفت که می خواهد در این ایالت شاهد سقط جنین نباشد.

اسپنسر وتمور، نماینده دموکرات، بخش به بخش لایحه را بررسی کرد و به این نکته اشاره کرد که چگونه پزشکان و کارشناسانی که با او صحبت کرده فکر می کنند که سلامت زنان را به خطر می اندازد.

این لایحه هر گونه سقط جنین را ممنوع می کند مگر در مواردی که جان مادر در خطر باشد. تعدادی از اورژانس های پزشکی مختلف را فهرست می کند که در استثنائات قرار می گیرند.

کلمبیا، اس سی (AP) – گروه کوچکی از قانونگذاران کارولینای جنوبی با ممنوعیت تقریباً کامل سقط جنین موافقت کردند که شامل استثنائاتی برای بارداری های ناشی از تجاوز جنسی یا زنای با محارم نمی شود.

___

هم مخالفان و هم موافقان گفتند که این پیشنهاد ممکن است در مسیر مجمع عمومی تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

جیمز پولارد، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

___