قانونگذاران لوئیزیانا کار بر روی نقشه برداری مجدد مناطق مجلس نمایندگان را از سر می گیرند

ما هر روز اینجا بلند می شویم… و با دعا شروع می کنیم. و ما در مورد دوست داشتن همه صحبت می کنیم. اما وقتی زمان رای دادن فرا می رسد، ما به این شکل رای نمی دهیم. دنیز مارسل، نماینده دموکرات و عضو گروه سیاهپوستان، گفت: ما در این ایالت مثل عاشق سیاه‌پوستان رای نمی‌دهیم.

آنها قرار است در جلسه روز پنجشنبه در برابر قاضی دیک حاضر شوند.



Source link

نمایندگان مجلس در سراسر راهرو به شدت مخالف بودند.

مجلس قانونگذاری تحت سلطه جمهوری خواهان و فرماندار جان بل ادواردز، دموکرات، از فوریه زمانی که قانونگذاران نقشه کنگره را با اکثریت سفیدپوستان در پنج منطقه از شش ناحیه تصویب کردند، بر سر مرزها با هم درگیر شدند. دموکرات‌ها و گروه سیاه‌پوست قانون‌گذاری لوئیزیانا استدلال می‌کنند که نقشه فعلی نفوذ سیاسی رای‌دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار را کمرنگ می‌کند و حداقل دو ناحیه از شش ناحیه باید دارای اکثریت سیاه‌پوستان باشند.

Schexnayder و رئیس سنا پیج کورتز درخواست تمدید برای تکمیل این کار حداقل تا 30 ژوئن کرده اند. آنها در یک حرکت گفتند که قانون اساسی ایالتی و قوانین قانونگذاری اجازه نمی دهد که یک لایحه تقسیم مجدد ایجاد شده در یک اتاق در مجلس دیگر اجرا شود. قبل از هفتمین روز جلسه مگر اینکه قوانین به حالت تعلیق درآیند.

طبق آخرین آمار سرشماری، جمعیت لوئیزیانا تقریباً 56٪ سفیدپوست، بیش از 31٪ سیاه پوست و نزدیک به 7٪ اسپانیایی یا لاتین تبار هستند. اما برخی از دموکرات ها می گویند که آرای قانونگذاران بر اساس چنین داده هایی نیست، بلکه بر اساس خطوط حزبی و نژادی است.

هفته گذشته، قاضی ناحیه ایالات متحده، شلی دیک، نقشه اتخاذ شده را رد کرد و به ایالت دستور داد تا تا 20 ژوئن یک منطقه با اکثریت دوم سیاهپوستان را ارائه دهد. لوئیزیانا تقریباً یک سوم سیاهپوستان است.

کاندیس نیوول، نماینده دموکرات و نایب رئیس گروه سیاهپوستان، گفت: “برخی از رهبران ما در مجلس قانونگذاری در طول این روند گفته اند، “ما فقط به دادگاه اجازه می دهیم آن را حل کند.” “خب، دادگاه ها کار کرده اند و دادگاه ها حکم داده اند که قانونگذار باید نقشه ای را تصویب کند که دارای دو حوزه کنگره با اکثریت اقلیت باشد.”

با این حال، حکم دیک از یک منطقه سیاه‌پوست با اکثریت دوم حمایت کرد و قانون‌گذاران مجبور به بازگشت به جلسه شدند.

هیویت روز چهارشنبه در مجلس سنا گفت: «ما کار درست را انجام دادیم. ما به عنوان یک نهاد قانونگذاری بحث کردیم و نقشه ای را تصویب کردیم. ما کاری را که همیشه انجام می دهیم انجام دادیم.»

هر 10 سال قانونگذاران ایالتی – مجهز به اطلاعات جدید اداره سرشماری ایالات متحده – مرزهای سیاسی را برای کرسی های مجلس نمایندگان ایالات متحده، سنای ایالتی، مجلس ایالتی، هیئت آموزش ابتدایی و متوسطه و کمیسیون خدمات عمومی از نو ترسیم می کنند. این فرآیند در نهایت بر این که احزاب سیاسی، دیدگاه‌ها و مردم، نهادهای دولتی را که قوانین می‌نویسند، نرخ‌های خدمات شهری را تعیین می‌کنند و سیاست‌های مدارس دولتی را ایجاد می‌کنند، کنترل می‌کنند.

در حالی که قانونگذاران در ماه فوریه نقشه های جدید کنگره را تصویب کردند، ادواردز نقشه ها را وتو کرد. با این حال، قانونگذار حق وتو را نادیده گرفت – این اولین بار در نزدیک به سه دهه بود که قانونگذاران از پذیرش رد لایحه ای که توسط فرماندار تصویب شده بود خودداری کردند.

کلای شکسنایدر، رئیس مجلس نمایندگان، این نشست را “پیش از موعد و غیرضروری تا زمانی که روند قانونی انجام شود” خواند. او از نقشه کنگره به عنوان “عادلانه و قانون اساسی” دفاع کرد.

پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده برای مدت کوتاهی مهلت دیک را متوقف کرد، اما روز یکشنبه آن را لغو کرد. دادگاه استیناف در 8 ژوئیه استدلال هایی را در مورد حکم دیک در مورد اینکه نقشه فعلی قانون حقوق رای را نقض می کند، برنامه ریزی کرده است.

Schexnayder به مجلس گفت: “این نگرانم که اکنون از ما خواسته می شود تا چیزی را که پس از یک سال طولانی کار از کنار بیش از دو سوم هر دو بدن عبور کرده ایم، فقط ظرف پنج روز دوباره انجام دهیم.”

نماینده جیسون هیوز، نماینده دموکرات و عضو گروه سیاهپوستان، گفت: «اعضا، ما جلسه گذشته را درست نگرفتیم و در فوریه به درستی نگرفتیم، زیرا اگر این کار را انجام می‌دادیم، اینجا برنمی‌گردیم». طبقه مجلس چهارشنبه بعدازظهر

هیوز گفت: «اعضایی که در این لحظه شاهد آن هستیم، متأسفانه، اثرات ماندگار برده‌داری و جیم کرو هستند. شما وظیفه دارید که به سادگی کار درست را انجام دهید.»

سناتور شارون هویت، جمهوری‌خواه اسلایدل و رهبر تلاش‌های نقشه‌برداری مجدد، اصرار دارد که تلاش برای گنجاندن جمعیت سیاهپوست پراکنده این ایالت در دو منطقه جداگانه کنگره منجر به ایجاد دو منطقه با اکثریت سیاه‌پوستان بسیار محدود می‌شود که در واقع می‌تواند قدرت رأی‌دهندگان سیاه‌پوست را کاهش دهد. .

باتون روژ (AP) – قانونگذاران لوئیزیانا روز چهارشنبه به ساختمان کنگره بازگشتند تا نقشه‌های کنگره را که یک قاضی فدرال به دلیل نقض قانون حقوق رای بیرون انداخته بود، دوباره طراحی کنند و در بحبوحه ناامیدی‌های فزاینده در یک ضرب‌الاجل دادگاه نزدیک‌تر، کار خود را از سر گرفتند.

با شروع جلسه ویژه، قانونگذاران جمهوری خواه به حمایت خود از مرزهای تصویب شده در فوریه ادامه دادند.

دیک در این حکم نوشت: “شواهد سابقه طولانی و مداوم تبعیض مربوط به رای گیری در لوئیزیانا به شدت به نفع شاکیان سنگینی می کند.”

علیرغم ضرب الاجل تکمیل نقشه ها، جلسه به آرامی با کمیته هایی آغاز شد که قرار است پنج شنبه و جمعه به پیشنهادات نقشه بپردازند.