قانونگذاران تگزاس جدول زمانی را برای محاکمه استیضاح کن پکستون، دادستان کل تعیین کردند

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در 26 آوریل 2022 در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن دی سی با خبرنگاران صحبت می کند.

این یک قسمت تاریخی در سیاست تگزاس و لحظه ای برای حسابرسی برای اکثریت جمهوری خواه این ایالت است. به گزارش دالاس مورنینگ نیوز، تنها دو مقام دیگر تاکنون در تاریخ ایالت استیضاح و از سمت خود برکنار شده اند و آخرین مورد نزدیک به 50 سال پیش است.

او روز شنبه در بیانیه ای گفت: «نمایش زشت امروز در کاخ تگزاس تأیید کرد که توطئه ظالمانه استیضاح علیه من هرگز منصفانه یا عادلانه نبوده است. این از ابتدا یک دروغ با انگیزه سیاسی بود.»

پکستون در روزهای اخیر به فیلان، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه تگزاس، حمله کرده و او را به مستی در جلسه هفته گذشته متهم کرده است.

مربوط…





منبع

پکستون، متحد دیرینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، چنین کرده است تلاش را محکوم کرد به عنوان یک حمله سیاسی و هر گونه تخلف را انکار کرد و قول داد در جریان محاکمه استیضاح به شدت از خود دفاع کند. مشخص نیست چه کسی نماینده او خواهد بود.

تحقیقات در مورد رفتار پکستون در ماه مارس پس از اینکه دادستان کل به توافقی 3.3 میلیون دلاری با کارمندان سابق پیکستون دست یافت که از او شکایت کردند و گفتند که پس از متهم کردن او به جنایات به تلافی اخراج شدند، آغاز شد. پکستون از قانونگذار تگزاس خواست تا بودجه این توافق را تامین کند، اما قانونگذاران از این درخواست مخالفت کردند و گفتند که توضیح کافی در مورد اینکه چرا ایالت باید این صورت حساب را بپردازد وجود ندارد.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در 26 آوریل 2022 در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن دی سی با خبرنگاران صحبت می کند.

اندرو مور (R) نماینده ایالتی، رئیس تحقیقات مجلس نمایندگان، دوشنبه به خبرنگاران گفت: “ما این روند را با وزن و احترامی که شایسته و لازم است مدیریت خواهیم کرد.” او اظهار نظری نکرد که آیا همسر پکستون در دادگاه شرکت خواهد کرد یا خیر.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، در 26 آوریل 2022 در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن دی سی با خبرنگاران صحبت می کند.

کمیته ای متشکل از هفت سناتور ایالتی ماه آینده برای تصویب فهرستی از قوانین روند استیضاح تشکیل جلسه خواهند داد. ده ها قانونگذار از مجلس ایالتی به همکاران خود رسیدگی می کنند که پکستون از مقام خود سوء استفاده کرده است.

Paxton از وظایف رسمی خود تعلیق شده است تا زمانی که محاکمه پیش می رود. معاون ارشد او، برنت وبستر، در حال حاضر دفتر او را در دوره موقت رهبری می کند، اگرچه فرماندار تگزاس، گرگ ابوت (راست) باید یک جانشین موقت رسمی تر را معرفی کند.

مشخص نیست که آیا همسر پکستون، سناتور ایالتی آنجلا پکستون (راست)، خود را از روند رسیدگی انصراف دهد یا خیر.

مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان تگزاس روز شنبه به استیضاح پکستون رای داد، پس از آن که یک هیئت اخلاقی ایالتی به دنبال تحقیقات طولانی در مورد سوء استفاده از مقام، توصیه کرد که او از سمت خود برکنار شود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که بازرسان مجموعه‌ای از تخلفات ادعایی، از جمله رشوه، انتقام از کارکنان و سوء استفاده از موقعیت وی برای کمک به یک متحد سیاسی ارائه کردند.

قانونگذاران روز دوشنبه گفتند که محاکمه استیضاح کن پکستون (R) دادستان کل تگزاس حداکثر تا 28 اوت آغاز خواهد شد و اولین چنین محاکمه ای را در نزدیک به نیم قرن گذشته آغاز کرد.