قانونگذاران ایالات متحده 800 میلیون دلار بیشتر برای اوکراین در لایحه دفاعی تصویب کردند

این لایحه شامل 2.7 میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید مهمات است و در عین حال موقتاً از برخی محدودیت ها در قراردادهای مهمات برای حمایت از اوکراین چشم پوشی می کند.

قانون مجوز دفاع ملی مالی 2023 یا NDAA، هزینه های اضافی برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین را مجاز می کند، افزایشی 500 میلیون دلاری نسبت به درخواست رئیس جمهور جو بایدن در اوایل سال جاری.

این لایحه به بودجه بیشتری برای توسعه سلاح های مافوق صوت، بستن تأسیسات ذخیره سوخت فله ای رد هیل در هاوایی و خرید سیستم های تسلیحاتی موجود از جمله جت های جنگنده F-35 شرکت لاکهید مارتین و کشتی های ساخت جنرال داینامیکس اجازه می دهد.

NDAA مالی 2023 شامل ماده ای است که توسط بسیاری از اعضای جمهوری خواه کنگره خواسته شده است که وزیر دفاع را ملزم می کند تا دستوری را که لازم است اعضای نیروهای مسلح در برابر COVID-19 واکسینه شوند، لغو کند.

نسخه سازش NDAA، سیاست تنظیم لایحه ای که باید برای پنتاگون تصویب شود، نتیجه ماه ها مذاکره بین جمهوری خواهان و دموکرات ها در سنا و مجلس نمایندگان است.

واشنگتن (رویترز) – بر اساس یک لایحه سیاست دفاعی 858 میلیارد دلاری که روز سه شنبه رونمایی شد، قانونگذاران ایالات متحده موافقت کردند که در سال آینده حداقل 800 میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین ارائه کنند و تایوان را با میلیاردها کمک در چند سال آینده تقویت کنند.

منتقدان شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله فیس‌بوک متا و گوگل آلفابت تلاش کردند، اما در نهایت نتوانستند معیاری را در NDAA لحاظ کنند که به سازمان‌های خبری اجازه می‌دهد با هم متحد شوند و درآمد بیشتری از غول‌های فناوری مطالبه کنند.

این لایحه همچنین ابتکار بازدارندگی اقیانوس آرام را با 11.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید تقویت می کند. و قانون انعطاف پذیری افزایش یافته تایوان در سال 2022 را مجاز می کند، قانونی برای افزایش همکاری امنیتی با تایوان تا سقف 10 میلیارد دلار در طی پنج سال.

توسط پاتریشیا زنگرل و مایک استون

رهبران کنگره هنوز درباره لایحه بودجه سال آینده به توافق نرسیده اند.

با این حال، این لایحه کلمه نهایی در مورد هزینه ها نیست. صورت‌حساب‌های مجوز، مانند NDAA، فقط برنامه‌ها را ایجاد می‌کنند. کنگره باید لوایح تخصیصی را تصویب کند تا به دولت اختیار قانونی برای خرج کردن پول فدرال بدهد.

NDAA که هر سال از سال 1961 تصویب می شود، همه چیز را از افزایش حقوق سربازان آمریکایی – که امسال 4.6 درصد است – تا تعداد کشتی یا هواپیما که می توان خریداری کرد تا نحوه رسیدگی به چین و روسیه را مورد بررسی قرار می دهد. از آنجا که این قانون باید تصویب شود، قانونگذاران از NDAA به عنوان وسیله ای برای طیف وسیعی از ابتکارات استفاده می کنند.

انتظار می رود NDAA مالی 2023 در این ماه به تصویب سنا و مجلس نمایندگان برسد و برای امضای قانون بایدن به کاخ سفید ارسال شود.

(گزارش توسط پاتریشیا زنگرل و مایک استون؛ گزارش اضافی توسط دایان بارتز و اریک بیچ؛ ویرایش توسط اسکات مالون، کریستین اشمولینگر، تام هوگ و لینکلن فست.)



منبع

این لایحه کلی اجازه می دهد 45 میلیارد دلار بیشتر از آنچه بایدن درخواست کرده بود هزینه های دفاعی کند، زیرا مذاکره کنندگان کنگره به دنبال رسیدگی به اثرات تورم جهانی و ارائه کمک های امنیتی بیشتر برای اوکراین بودند.