قاضی کلارنس توماس زمانی با ممنوعیت سلاح های تهاجمی هایلند پارک مخالفت کرد و گفت که “اکثریت قاطع” افرادی که تفنگ دارند به طور قانونی از آنها استفاده می کنند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اف بی آی اعلام کرد که یک مظنون تیراندازی روز دوشنبه پس از یک ساعت تعقیب و گریز بازداشت شد.

دادگاه افزود: «ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت زیاد ممکن است از تیراندازی در پارک هایلند (جایی که در حال حاضر نادر هستند) جلوگیری کند، اما در صورت وقوع تیراندازی دسته‌جمعی ممکن است کشتار را کاهش دهد.

این ممنوعیت مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور راه یافت و دادگاه از رسیدگی به آن خودداری کرد.

  • دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه هفتم، ممنوعیت سلاح های تهاجمی پارک هایلند را پس از شکایت یک پزشک محلی و انجمن اسلحه ایالت ایلینوی از شهر به خاطر آن، تایید کرد.

    کلارنس توماس

    هنوز مشخص نیست که اسلحه از کجا آمده است – اما نانسی روترینگ، شهردار دموکراتیک پارک هایلند که فرمان ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی را در سال 2013 امضا کرد، گفت که اسلحه مورد استفاده در تیراندازی “قانونی به دست آمده است”.

    تقریباً یک دهه قبل از تیراندازی جمعی مرگبار دوشنبه در رژه چهارم ژوئیه در هایلند پارک، ایلینوی که شش کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت، حومه شیکاگو استفاده از تفنگ های تهاجمی مانند AR-15 و AK-47 را ممنوع کرد.

    در این متن مخالف آمده است: «تقریباً پنج میلیون آمریکایی دارای تفنگ‌های نیمه‌خودکار به سبک AR هستند. اکثریت قریب به اتفاق شهروندانی که این تفنگ‌ها را در اختیار دارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند، این کار را برای مقاصد قانونی از جمله دفاع شخصی و تیراندازی به هدف انجام می‌دهند».

    توماس ممنوعیت این شهر را “بسیار مشکوک” دانست، زیرا به طور کلی استفاده از سلاح های گرم نیمه اتوماتیک معمولی را که برای مقاصد قانونی استفاده می شود، ممنوع می کند.

    قاضی کلارنس توماسدرو انگرر/گتی ایماژ

    • قاضی کلارنس توماس در مخالفت خود نوشت که “اکثریت قاطع” از چنین سلاح هایی به طور قانونی استفاده می کنند.

    در مخالفت توماس، که در دسامبر 2015 ثبت شد و قاضی فقید آنتونین اسکالیا به آن پیوست، او سلاح‌های تهاجمی را «تفنگ‌های ورزشی مدرن» نامید و به متمم دوم اشاره کرد.

    در متن مخالفان آمده است: «این فرمان تفنگ های ورزشی مدرن (مانند تفنگ های نیمه خودکار به سبک AR) را که بسیاری از آمریکایی ها برای اهداف قانونی مانند دفاع از خود، شکار و تیراندازی به هدف دارند، جرم انگاری می کند.

    پس از تیراندازی دسته جمعی روز دوشنبه در پارک هایلند، که پس از کشتار در اووالد، تگزاس، و بوفالو، نیویورک رخ داد، مقامات یک “تفنگ پرقدرت” را از صحنه کشف کردند.

    “[A]سلاح‌های هجومی با خشاب‌های با ظرفیت زیاد می‌توانند شلیک‌های بیشتر، سریع‌تر، و بنابراین در مجموع خطرناک‌تر باشند. چرا در غیر این صورت آنها سلاح های انتخابی در تیراندازی های دسته جمعی هستند؟” دادگاه استیناف در نظر آوریل 2015 خود نوشت.

    هایلند پارک، ایلینوی، تقریبا یک دهه قبل از تیراندازی دسته جمعی روز دوشنبه، تفنگ های تهاجمی را ممنوع کرد.

  • این ممنوعیت در سال 2013 به سرعت مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه عالی ایالات متحده رسید که در نهایت رسیدگی به آن را رد کرد و در عوض اجازه داد که حکم دادگاه پایین‌تر به نفع این حکم باقی بماند.

    اما در آن زمان، قاضی محافظه کار کلارنس توماس – که در سال 1991 به بالاترین دادگاه کشور پیوست – با ممنوعیت هایلند پارک در مورد سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا مخالفت کرد و در مخالفت خود نوشت که “اکثریت قاطع” که از چنین سلاح هایی استفاده می کنند به طور قانونی از آنها استفاده می کنند.