قاضی پرونده انضباطی معاون تگزاس AG را رد کرد

قاضی جان یانگ بلاد هفته گذشته با تعصب، پرونده علیه برنت وبستر، دستیار اول دادستان کل را رد کرد و حکم داد که دادگاه او صلاحیت رسیدگی به دادخواست ارائه شده توسط وکلای ایالتی تگزاس تحت “دکترین تفکیک قوا” را ندارد.

سخنگوی این کافه، که بازوی دادگاه عالی تگزاس است، از اظهار نظر یا اظهارنظر در مورد درخواست تجدید نظر خودداری کرد.

پکستون در بیانیه روز سه‌شنبه گفت: «خوشحالم که دادگاه این اتهامات کاملاً بی‌اساس علیه دستیار اول من را رد کرد و این پیام روشن را فرستاد که من برای تگزاس کار می‌کنم، نه برای بوروکرات‌های غیرمنتخب در وکالت ایالتی.»

این حکم یک پیروزی جزئی برای پکستون است زیرا او به دنبال سومین بار به عنوان وکیل ارشد تگزاس در برابر رقیب دموکرات راشل گارزا است.

این کافه سال گذشته شروع به بررسی شکایات در مورد شکایت پکستون کرد که به دنبال جلوگیری از پیروزی جو بایدن در انتخابات بود. در ماه مه، از دادگاه‌های جداگانه خواست تا انضباط نامشخصی را بر پکستون و وبستر اعمال کنند و ادعا کردند که درخواست آنها از دیوان عالی ایالات متحده برای لغو شکست دونالد ترامپ «غیر صادقانه» بوده است.

دالاس (AP) – یک قاضی تگزاس شکایتی را که وکالت ایالتی به دنبال تنبیه معاون ارشد دادستان کل تگزاس، کن پکستون به دلیل تلاش ناموفق جمهوری خواه برای لغو انتخابات ریاست جمهوری 2020 بر اساس ادعاهای جعلی تقلب، رد کرد. پرونده مشابهی علیه پکستون همچنان در دادگاه دیگری در جریان است.

دادگاه عالی پرونده 2020 را رد کرد و وزارت دادگستری خود ترامپ هیچ مدرکی دال بر تقلب پیدا نکرد که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

یانگ بلاد، یک جمهوری خواه شهرستان میلام، به نظر می رسد استدلال دفتر دادستان کل را پذیرفته است که به دلیل اینکه این یک آژانس قوه مجریه است و وکالت بخشی از شعبه قضایی است، پرونده علیه وبستر با قانون اساسی ایالت مغایرت دارد. باید دید که آیا همین استدلال برای قاضی منطقه دالاس که به پرونده علیه پکستون رسیدگی می کند قانع کننده خواهد بود یا خیر.



منبع