قاضی ویسکانسین شکایت علیه انتخاب کننده جعلی حزب جمهوری خواه را رد کرد

مدیسون، ویس (AP) – یک قاضی ویسکانسین روز سه‌شنبه شکایت یک عضو جمهوری‌خواه کمیسیون انتخابات ویسکانسین را که به عنوان یک انتخاب کننده جعلی برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا فعالیت می‌کرد، رد کرد.

این شرکت همچنین شکایت دیگری را که در حال حاضر در دادگاه فدرال در جریان است، علیه 10 انتخاب کننده و وکلای ترامپ، کنت چزبرو و جیم تروپیس، با درخواست غرامت 2.4 میلیون دلاری، تنظیم کرده است. این پرونده مدعی است که ترامپ و متحدانش توطئه کردند تا از دست دادن او در ایالت میدان نبرد را لغو کنند.

فراست پس از استدلال شفاهی تصمیم گرفت که خود کمیسیون، نه اسپیندل، مرجع قانونی است که باید سوابق مورد بحث را حفظ کند و هدف شکایتی باشد که به دنبال آنها باشد.

فراست ادعاهای علیه اسپیندل را رد کرد و با استدلال او مبنی بر اینکه کمیسیون مرجع قانونی مسئول سوابق است موافقت کرد.

وزارت دادگستری ویسکانسین به این نتیجه رسید که جمهوری خواهان به طور مشروع در تلاش برای حفظ جایگاه قانونی ترامپ هستند زیرا دادگاه ها در حال تصمیم گیری در مورد پیروزی او یا بایدن در انتخابات هستند. این همان استدلالی است که متحدان ترامپ و انتخاب کنندگان جعلی از ویسکانسین از جمله در شهادت کمیته 6 ژانویه مطرح کرده اند.

لاو فوروارد به نمایندگی از پل سیکل، مدیر اجرایی شورای ایالتی ویسکانسین اتحادیه بین المللی کارکنان خدمات، این پرونده را مطرح کرد.

کمیسیون در یک جلسه غیرعلنی به اتفاق آرا به رد این شکایت رای داد.

لاو فوروارد پس از رد شکایت دو دادخواست داد.

پرونده دیگر که روز سه شنبه مورد رسیدگی قرار گرفت، ادعا کرد که اسپیندل و کمیسیون انتخابات نتوانستند سوابقی را که لاو فوروارد چندین بار تحت قانون سوابق باز ویسکانسین درخواست کرده بود، تحویل دهند. این شرکت حقوقی به دنبال اسنادی بود که مربوط به اظهاراتی بود که اسپیندل در بخش عمومی جلسه کمیسیون نوامبر 2021 بیان کرد، جایی که او آشکارا تصمیم خود را مبنی بر عدم رسیدگی به شکایت مربوط به انتخاب کنندگان جعلی مطرح کرد. کمیسیون فقط در جلسه غیرعلنی این درخواست را بررسی کرده بود که اظهارات اسپیندل را غیرعادی کرد.

___

آسوشیتدپرس یک پست صوتی گذاشت و ایمیلی به مارک ماسیولک، وکیل اسپیندل فرستاد و خواستار اظهار نظر شد.

در یکی از اقدامات معلق، گروه ادعا می کند که اسپیندل باید از بررسی شکایت در کمیسیون مستثنی می شد زیرا اقدامات او در مرکز موضوع بود.

شرکت حقوقی لاو فوروارد مستقر در مدیسون، که به خاطر پرونده‌های لیبرالی که می‌خواهد شهرت دارد، شکایتی را علیه کمیسیون و اسپیندل تنظیم کرد. اسکات تامپسون، وکیل مدافع قانون، پس از جلسه گفت که او خوشبین است که سوابق بازگردانده شود، حتی اگر اسپیندل دیگر طرف دعوا نباشد.

تلاش های جمهوری خواهان برای به صندوق انداختن آرای کالج های الکترال برای ترامپ در هفت ایالت نوسانی که او از دست داد، کانون توجه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا بود که در مورد حملات 6 ژانویه به ساختمان کنگره تحقیق می کرد.

این داستان تصحیح شده است تا نام جیکوب فراست قاضی مدار شهرستان دان را منعکس کند. در نسخه قبلی نام کوچک او رابرت فراست ذکر شده بود.



منبع

کمیسیون انتخابات ویسکانسین سال گذشته شکایتی را در مورد این رویداد رد کرد و گفت که جمهوری خواهانی که تلاش کردند 10 رای کالج الکترال ایالت را به ترامپ بزنند، هیچ قانون انتخاباتی را زیر پا نگذاشتند. اسپیندل خود را از رسیدگی به این شکایت منصرف نکرد، حتی اگر به عنوان یکی از انتخاب کنندگان جعلی جمهوری خواه رأی داد.

به طور خاص، لاو فوروارد در مورد مطالبی که اسپیندل در طول جلسه می خواند، درخواست کرد. طبق این دادخواست، کمیسیون انتخابات یک سند واحد ارائه کرد که شبیه آنچه اسپیندل از آن خواند و گفت که اسپیندل هیچ سوابق مرتبط دیگری نداشت.

این شکایت ناشی از شکایتی است که توسط لاو فوروارد به کمیسیون انتخابات در سال 2021 ارائه شده است. این شکایت ادعا می کند که جمهوری خواهان به طور غیرقانونی به عنوان انتخاب کنندگان ویسکانسین در تلاش برای متقاعد کردن کنگره ایالات متحده برای اعلام پیروزی ترامپ در ایالت در سال 2020 ظاهر شدند، حتی اگر در واقع شکست خورد. به رئیس جمهور جو بایدن با حدود 21000 رای.

ادعاهایی مبنی بر اینکه کمیسیون انتخابات قانون سوابق باز ایالتی را با مخفی کردن اشتباه اسناد نقض کرده است، ادامه خواهد یافت، اما ادعاهای مطرح شده علیه کمیسر رابرت اسپیندل توسط قاضی منطقه Dane County، Jacob Frost رد شد.