قاضی می گوید در پرونده قتل سه گانه برای مادرش مجازات اعدام وجود ندارد

والو دیبل به طور جداگانه به توطئه برای ارتکاب قتل در آریزونا در ارتباط با مرگ شوهر قبلی خود، چارلز والو، در جولای 2019 متهم شده است. او توسط برادر والو دیبل، الکس کاکس، که مدعی بود دفاع از خود بوده، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

Lori Vallow Daybell قرار است از 3 آوریل محاکمه شود.

بویز، آیداهو (AP) – قاضی روز سه شنبه حکم داد زنی که به توطئه و قتل در ارتباط با مرگ دو فرزندش و همسر فقید شوهر جدیدش متهم شده است، دیگر با مجازات اعدام روبرو نخواهد شد.

با این حال، مجازات اعدام همچنان در مورد پرونده چاد دیبل اعمال می شود.

دادستان ها به دنبال مجازات اعدام برای هر دو متهم بودند، اما وکلای والودیبل گفتند که باید از روی میز پرونده او برداشته شود، زیرا آنها فرصتی برای بررسی کامل تعداد زیادی از شواهدی که در هفته های اخیر ارائه شده است، ندارند.

استیون بویس، قاضی ناحیه هفتم، در جلسه صبح روز سه‌شنبه موافقت کرد. او خاطرنشان کرد که والو دیبل از حق خود برای محاکمه سریع چشم پوشی نکرده است، بنابراین نمی توان روند رسیدگی را تغییر داد تا به تیم دفاعی او زمان کافی برای بررسی شواهد داده شود.

هم او و هم چاد دیبل – جدیدترین شوهرش – به اتهام قتل، توطئه و سرقت بزرگ در رابطه با مرگ فرزندان والو دیبل – جاشوا “جی جی” والو 7 ساله و تایلی رایان که آخرین بار بود، بی گناه هستند. چند روز قبل از تولد 17 سالگی او دیده شده است. آنها همچنین در ارتباط با مرگ همسر فقید چاد دیبل، تامی دیبل، در اکتبر 2019 متهم هستند.

دادستان ها می گویند که این زوج از اعتقادات مذهبی متمرکز بر روز قیامت برای پیشبرد طرحی برای کشتن بچه ها و تامی دیبل استفاده کردند و این بخشی از نقشه ای برای سرقت وجوه تامین اجتماعی و پول بیمه بود.

افسران اجرای قانون آیداهو در نوامبر 2019 پس از گزارش اعضای خانواده مبنی بر مفقود شدن فرزندان، تحقیقات از این زوج را آغاز کردند. در آن دوره، پلیس می گوید این زوج در مورد محل نگهداری بچه ها دروغ گفته اند. اجساد آنها بعداً در ملک چاد دیبل در روستای آیداهو به خاک سپرده شد.

در حالی که پرونده آیداهو در جریان است، مراحل قانونی آریزونا به حالت تعلیق درآمده است.



منبع

این زوج تنها دو هفته پس از مرگ غیرمنتظره همسر قبلی چاد دیبل، تامی دیبل، ازدواج کردند. مرگ تامی دیبل در ابتدا به دلایل طبیعی گزارش شد، اما بازرسان پس از مشکوک شدن جسد او که چاد دیبل به سرعت ازدواج کرد، نبش قبر کردند.