قاضی ممنوعیت حمل اسلحه برای متهمان جنایت خلاف قانون اساسی است

پیامی به دفتر دادستانی ایالات متحده برای منطقه غربی تگزاس بلافاصله پیامی را برای اظهار نظر ارسال نکرد.



منبعدیوید کانتس، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا او را به دادگاه فدرال منصوب کرد، کیفرخواست فدرال علیه خوزه گومز کیروش را که او را تحت ممنوعیت فدرال متهم کرده بود، رد کرد.

در پرونده نیویورک، دادگاه عالی با 6 رأی به 3 رأی، و قضات محافظه کار اکثریت را تشکیل می دهند، اعلام کرد که آمریکایی ها حق حمل سلاح گرم در ملاء عام برای دفاع از خود را دارند. حکم 23 ژوئن که توسط قاضی کلارنس توماس نوشته شده بود، در آن زمان به احتمال زیاد منجر به مسلح شدن افراد بیشتری از نظر قانونی شد.

در یک نظر 25 صفحه ای که در Pecos، تگزاس ثبت شد، Counts اذعان کرد که “پیامدهای این پرونده در دنیای واقعی – مطمئناً نگرانی های مربوط به سیاست عمومی و ایمنی وجود دارد.” با این حال، او گفت که حکم دادگاه عالی در تابستان امسال در اعتراضی که توسط انجمن تفنگ و تپانچه نیویورک مطرح شد «این نگرانی‌ها را صرفاً به عنوان یک تحلیل تاریخی مطرح کرد».

از این رو، او این ممنوعیت را مغایر قانون اساسی دانست زیرا «متمم دوم «حق درجه دوم نیست»، همانطور که در حکم دادگاه عالی در سال 2008 اشاره شد. کانتس نوشت: «دیگر نمی‌توانند یک حق قانونی را از بین ببرند.» پس از پرونده نیویورک، «دولت باید ثابت کند که قوانین تنظیم کننده رفتار تحت پوشش متن ساده متمم دوم با سنت تاریخی این کشور هماهنگ است. دولت این بار را بر دوش نمی کشد.»

بر اساس حکم Counts، Quiroz تحت یک کیفرخواست دزدی ایالتی بود که سعی کرد یک تفنگ دستی نیمه اتوماتیک کالیبر 22 بخرد و اتهامات فدرال متعاقب آن را به چالش کشید.

PECOS، تگزاس (AP) – یک قاضی فدرال در غرب تگزاس روز دوشنبه حکم داد که قانون ایالات متحده برای ممنوعیت خرید اسلحه برای افرادی که متهم به جنایت هستند، خلاف قانون اساسی است.

اگرچه جامع نیست، اما بررسی تاریخی دادگاه شواهد کمی پیدا می‌کند که … (ممنوعیت فدرال) – که کسانی را که متهم به جرم هستند از دستیابی به سلاح گرم منع می‌کند – با سنت تاریخی این کشور همسو است.»